GCardinal Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Semiconductor Tenkte jeg skulle prøve meg på det å skrive blogg. Tanken er å skrive litt mer seriøse nyheter om hardware industrien. Hva som kommer, når, til hvilken pris og hvordan det vil påvirke markedet. Personlig kan jeg Engelsk, Russisk, Norsk og litt Kinesisk - så har mulighet til å få nyhets meldinger fra øst og vest. Og det tror jeg vil gi litt raskere nyhets oppdateringer. Blogg'en finner du her: Semiconductor Alle kan kommenter og/eller bidra. Beklager skriver feil, Norsk er mitt 3dje språk. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hei, med engang så jeg ikke helt poenget med å ha en blog som dette da det finnes tonnevis av dem. Men du skriver noe i posten over her som kan gi deg en unik vinklig om du er villig til å legge arbeidet inn i det. Du kan Engelsk, Norsk, Russisk og Kinesisk. Som du påpeker er det ideelt for å innhente nyheter, men verdien for leserne er vel at du kan rapportere på alle fire språkene også? Da tror jeg du faktisk kan stille med en blogg som enten er helt unik eller blandt veldig få som dekker hardware nyheter på fire språk. Det er mye arbeid og du må løse litt tekniske utfordringer. Men får du det til har du en ypperlig platform for å tiltrekke deg annonsører fra alle Engelsk, Kinesisk, russisk og norsk-talende land. Holder du deg til norsk tror jeg du vil slite. AKIRA Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Holder du deg til norsk tror jeg du vil slite.AKIRA joda men nyhets dekning rundt hardware i f.eks. i Kina eller Russland er helt enestående - der går det på sekund. I Norge kan det godt gå et par dager før noe skjer i det heile tatt. Og det skjer på grunn av at f.eks. hardware.no oversetter kun fra engelsk og det tar tid før ting blir oversatt fra Kinesisk til Engelsk også til Norsk. Satser på kortere vei også er ikke tanken i å ha et par mil side visninger - skal prøve å satse på blogg esensen Lenke til kommentar
Medisin Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Enig med det som AKIRAx24 sier. Om du bare skriver på norsk så er det veldig begrenset med folk du kan få inn på siden. Skriver du derimot på engelsk, russisk og kinesisk har du fort en mye større mulighet til å få inn flere folk på siden. Et par tekniske utfordriner vil det da være men det burde vel finnes blog-software som kan ta hensyn til ulike språk.. Edit: Satser på kortere vei også er ikke tanken i å ha et par mil side visninger - skal prøve å satse på blogg esensen smile.gif Da er det vel egentlig bare å kjøre på og satse på at du har nyheter et par dager før andre it-relaterte norske sider kommer med dem. Skal legge til bokmerke og se hvordan det går for deg Endret 9. juni 2008 av Medisin Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Enig med det som AKIRAx24 sier. Om du bare skriver på norsk så er det veldig begrenset med folk du kan få inn på siden. Skriver du derimot på engelsk, russisk og kinesisk har du fort en mye større mulighet til å få inn flere folk på siden. Et par tekniske utfordriner vil det da være men det burde vel finnes blog-software som kan ta hensyn til ulike språk.. Joda enig der, og dersom jeg ville tjene noe penger på det hadde jeg nok gjort det. Men har både www.pvxwiki.com med en halv mil side visninger om dagen og fulltids jobb som web-utvikler - så blir litt for mye Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Du må huske at konkurentene dine er ikke bare norske siter. Nordmenn lærer jo engelsk fra de er 6 år gamle. Mine IT blogger hverdag er en god blanding av norske og engelske. Skjønner du har jobb og slikt, men for å være 100% ærlig. Hadde du fått til bloggen på de fire språkene og fått en fin designet platform kunne du konkurert med Gizmodo og endgagdet, og kan slutte med alt du gjør og tjene grove penger på å bygge den bloggen fulltid. Ansette folk over tid..osv. Ved å holde deg til norsk synes jeg du tar en litt anonym rolle og gjør det mest fordi du vil ha en hobby. Som er ok forsåvidt, men potensialet kan være så mye større pga hva du har unikt. AKIRA Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Skjønner du har jobb og slikt, men for å være 100% ærlig. Hadde du fått til bloggen på de fire språkene og fått en fin designet platform kunne du konkurert med Gizmodo og endgagdet, og kan slutte med alt du gjør og tjene grove penger på å bygge den bloggen fulltid. Ansette folk over tid..osv. Mulig det, tror det skal litt mer til enn bare 1 person som kan et par språk for å lykkes. Og selv om siden har 1mil side visninger om dagen betyr det ikke automatisk at annonse inntekter blir like skyhøye. Generelt 500.000 gir rundt 1500$ i mnd. Og det er _litt_ lite til at jeg skal slutte med alt annet. Også introduserer jeg dette som et blogg og ikke som nye hardware/itavisen/itpro osv. Men takk for troen, hvem veit kanskje det kan bli noe av dette her etter hvert, også på flere språk. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Skjønner du har jobb og slikt, men for å være 100% ærlig. Hadde du fått til bloggen på de fire språkene og fått en fin designet platform kunne du konkurert med Gizmodo og endgagdet, og kan slutte med alt du gjør og tjene grove penger på å bygge den bloggen fulltid. Ansette folk over tid..osv. Mulig det, tror det skal litt mer til enn bare 1 person som kan et par språk for å lykkes. Og selv om siden har 1mil side visninger om dagen betyr det ikke automatisk at annonse inntekter blir like skyhøye. Generelt 500.000 gir rundt 1500$ i mnd. Og det er _litt_ lite til at jeg skal slutte med alt annet. Også introduserer jeg dette som et blogg og ikke som nye hardware/itavisen/itpro osv. Men takk for troen, hvem veit kanskje det kan bli noe av dette her etter hvert, også på flere språk. btw blogg har ikke som mål å tjene inn penger. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) btw blogg har ikke som mål å tjene inn penger. Ok, det er en grei sak. Så da kan du velge å overse det under her. tomshardware var en mann som startet. hardware.no var det en mann som startet. Hotmail var det en mann som startet. Youtube var to menn som startet. osv... Har du en USP (Uniqe Selling Proposition) på en site så kan du tiltrekke deg selvstendig annonsører og ikke stole på feks google ads faste rater. Du vil få medibyråer som vil tilby deg annonsør tjenester og dermed få fortjenesten direkte. Nettavisen har ca 1 million visninger per dag (om jeg leser denne riktig: http://www.tns-gallup.no/default.aspx?did=...t=200822)...jeg tror de tjener mer enn 1500$ i mnd. ;-) Du må se mulighetene og ikke hindrene. Og ikke minst tenke stort nok. Men jeg er fult klar over at det kan være ett skummelt steg å ta. Men å pusle med den tekniske løsningen både for å lære å krysspublisere til fire forskjellige språk samtidig og å teste hvordan det er å skrive samme artikkel fire ganger kan jo være en del av hobbyen inntil du ser om det funker eller ikke. AKIRA Endret 9. juni 2008 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 btw blogg har ikke som mål å tjene inn penger. Nettavisen har ca 1 million visninger per dag (om jeg leser denne riktig: http://www.tns-gallup.no/default.aspx?did=...t=200822)...jeg tror de tjener mer enn 1500$ i mnd. ;-) Du må se mulighetene og ikke hindrene. Og ikke minst tenke stort nok. Hehe joda, men jeg har per idag sia som har en halv million pageviews om dagen - og Razer som eksklusiv sponsor - og det er ikke store penger skal jeg si deg. Men er veldig bra at du ser muligheter alt rundt det tekniske er ekstremt enkel og kan løses i løpet av 1 dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå