Gå til innhold

Skummel feilmelding??

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg starter XP får jeg følgende feilmelding:

Runner Error

Invalid BackWeb application id "8876480"

Noen som vet hva dette kan være? Har en mistanke til ene IBM-disken. Lettere bekymret for å miste data...

mvh

MH[/i]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som IBM (da er det vanligvis BSOD med memory dump et eller annet problem som oppstår, samt stygge lyder fra disken)

Høres mer ut som en applikasjonsfeil.

Prøvd å reinstallere XP?

evt.

var det noe som ble installert rett før den feilmeldinga dukka opp?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ikke særlig lyst å re-installere. Har brukt MYE tid på dette oppsettet... Egentlig ikke noe annet galt enn selve feilmeldingen

Problemene oppstod etter at jeg avsluttet windows mens en defragmentering av den nevnte IBM'en pågikk. Restarten foregikk på skapelig vis (gjennom start-menyen). Så ut som om defragmenteringsprosessen hadde hengt seg opp - og jeg ble lei av å vente...

Har gjørt Norton på alle mulige måter uten å finne noe... Finnes det noe slags register over hva windows forskjellige feilmelinger refererer til (f.eks: hva er BackWeb?)

MH

Lenke til kommentar

...høres mer ut som en applikasjonsfeil...

Enig med den. De fleste skoler har installert Backweb, regner med at det er en brannmur eller et antivirusprogram. Prøv å starte i sikkermodus og installér programmet om igjen.

Installerer hvilke program? Sier application id noe om det?

MH

Lenke til kommentar

det kan jo også være det at windows ikke ble ferdig med å defragge en fil før du twang den til å avslutte, slik at windows nå bare finner halve filen og ikke klarer å finne resten av den...?

og et godt tips, ta backup av systemet -=O-F-T-E=-, så slipper du slike problemer. :wink:

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
det kan jo også være det at windows ikke ble ferdig med å defragge en fil før du twang den til å avslutte, slik at windows nå bare finner halve filen og ikke klarer å finne resten av den...?

og et godt tips, ta backup av systemet -=O-F-T-E=-, så slipper du slike problemer.  :wink:  

Mvh, Jan Erik

Har en sikkerhetskop:) (Norton) Forslag til hvordan jeg leiter fram filen som er skadet og erstatter den? Har brukt maskinen MYE siden det lille uhellet - ikke særlig lysten på å kopiere inn hele sikkerhetskopien...

Lenke til kommentar

very likely

Bushnell:

det er jo enten pga. en bug i windows, eller at du har foretatt en hard reboot av systemet ditt. Ikke noe verre. Er det en bug i windows så finnes det jo patcher på microsoft update (ikke lurt å bruke ved piratkopiering og hvis du har oppgitt navnet ditt i windows...)

Lenke til kommentar
[

Har brukt maskinen MYE siden det lille uhellet - ikke særlig lysten på å kopiere inn hele sikkerhetskopien...

derfor jeg sa du burde ta det ofte, selv tar jeg backup av systemfilene minst en gang i uken. ;)

når det gjelder norton (ghost?) vet jeg desverre ikek hvordan du gjennoppretter backupen.

selv bruker jeg bare den innebygde backup-fungsjonen i windows (2000 pro) og huker av på "ta kun backup av systemtilstanden", vet ikke om dette går i Xp også, men om det gjør det anbefaler jeg at du bruekr den ganske ofte, i telfelle noe skulle skje og du ikek har lyst til å hoppe et par månder tilbake (som i dette tilfellet). :)

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...