Gå til innhold

Magnetisme fra moped til hdd

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om denne tråden er plasert i riktig gruppen men jeg lurer på om det går ann å skade en harddisk vis du frakter den på en scooter og oppbevarer den nærme motoren. Jeg har nemlig en hdd som jeg skulle ned til en venn med og jeg la den i det oppbevarings rommet som er ment for hjelmen. Etter at jeg kom hjem begynte harddisken og oppføre seg meget rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rist, rist, hump, hump, kaldt, kaldt ?

Hadde det ikke blitt/vært en bedre IDE ved å ha den på innerlommen ? eller var den en SCSI ? :lol:

Tror nok ikke det er nok magnetisme i en mopedmotor til å ta knekken på en harddisk...Du vet det er magneter i harddisken din fra før...

Lenke til kommentar
rist, rist, hump, hump, kaldt, kaldt ?

Hadde det ikke blitt/vært en bedre IDE ved å ha den på innerlommen ? eller var den en SCSI ? :lol:

Tror nok ikke det er nok magnetisme i en mopedmotor til å ta knekken på en harddisk...Du vet det er magneter i harddisken din fra før...

lol! hump og dump er noe en HD IKKE liker!! mår jeg flytter en HD har jeg den alltid et sted der den ikke utsettes for hum og dump og andre humpedumpeditter. Som feks å pakke den inn i et håndkle eller noe (du har seff hd'en i en antistatisk pose)

Lenke til kommentar

Harddisken lå i dette tilfellet godt innepakka i noen håndklær slik at det ikke skulle humpe og jeg kjørte ytterst forsiktig. Hadde ikke noen bedre plass å oppbevare disken. En handlepose på styret kan jo bli mye mer fatalt. Men men. Har nettopp sendt en annen disk til webshopen og klaget på den og jeg mukker ikke med å gjøre det en gang til.

Lenke til kommentar

En standard forbrenningsmotor av type symaskin (les moped) sender ut en hel masse EMI. Vil nok tro at hvis motoren er dårlig skjermet, så kan dette godt gi innvirken på en harddisk. Hvis du for eksempel har bordantenne til TVn din kan du jo gjøre ett lite eksperiment; sett denne antenna nærme en vei eller att annet egnet sted der motoriserte kjøretøy ferdes. Se forskjell på TVbildet ved passeringer....

Men om det skal kunne gi disken varige men, se det tviler jeg på. Må eventuelt ha blitt påvirket over en lang stund? Hvor lenge kjørte du med den i hjelmboksen?

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...