Gå til innhold

Feiltolling av posten pga. play.com krøll! Hva gjør man?


Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg er lettere forbanna på Play.com nå. Fikk god hjelp på Posten, og den hyggelige damen leverte ut pakken min uten problemer. Jeg kommer hjem for endelig kunne nyte Forza Motorsport 2, men hva ligger i pakken? Joda, Mario Party til DS.

 

Hurra for Play.com.

 

På toppen av det hele klarer jeg ikke å finne mailadressen deres på siden, slik at jeg kan på sendt mail om hva jeg synes om servicen deres. Mulig jeg er blind, men er det noen som har den foran seg?

 

EDIT: Forsøkte meg med den samme jeg fikk ordrebekreftelsen fra, [email protected]. Vet ikke om den fungerer.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De godtar ikke mail, jeg har sendt til en haugevis random typiske adresser uten svar.... du må bruke returservicen og klage der :/ Selv den har jeg ikke fått svar på ennå.

 

Så jeg har boikottet play.com nå og bruker utelukkende movietyme.com for disse tingene.

Lenke til kommentar
De godtar ikke mail, jeg har sendt til en haugevis random typiske adresser uten svar.... du må bruke returservicen og klage der :/ Selv den har jeg ikke fått svar på ennå.

 

Så jeg har boikottet play.com nå og bruker utelukkende movietyme.com for disse tingene.

Herregud. Kjenner at det koker litt her nå... De kunne i det minste ha en mailadresse for henvendelser!

 

Får bruke returservicen jeg også da. Betyr vel at jeg må blø for porto til England også. Hurra!

Lenke til kommentar
Kjenner at jeg er lettere forbanna på Play.com nå. Fikk god hjelp på Posten, og den hyggelige damen leverte ut pakken min uten problemer. Jeg kommer hjem for endelig kunne nyte Forza Motorsport 2, men hva ligger i pakken? Joda, Mario Party til DS.

 

Hurra for Play.com.

 

På toppen av det hele klarer jeg ikke å finne mailadressen deres på siden, slik at jeg kan på sendt mail om hva jeg synes om servicen deres. Mulig jeg er blind, men er det noen som har den foran seg?

 

EDIT: Forsøkte meg med den samme jeg fikk ordrebekreftelsen fra, [email protected]. Vet ikke om den fungerer.

 

Mario Party DS får jo du mer penger for ved å selge privat på nett, og deretter bestille Forza Motorsport 2 på nytt fra Play.com ... Et knallspill til DS..!

 

Kan jo hende du tjener penger på det hele...

 

Hadde nok ikke sendt det i retur, spør du meg, hadde nok beholdt det.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde dette i forrige uke, med to forskjellige pakker fra Play.com. Det jeg gjorde var å sende e-post til [email protected] (kundesenter utland), med absolutt alt av informasjon jeg hadde til rådighet - dvs. ordrebekreftelsesmail, sendingsmail, order details-siden på play.com, transaksjonsinfo fra nettbanken (lettere sensurert, selvsagt), og til og med listen over alle de nyeste ordrene mine fra play.com for å vise at ingen av dem var over 200 kr. Alt ble sendt i form av skjermbilder, da posten ikke stoler på klipp & lim (det er for lett å forfalske).

 

Det tok et døgn eller to, og så fikk jeg svar fra posten om at det var ordnet, og at jeg kunne hente pakkene tollfritt.

 

Jeg irriterer meg også veldig over at play.com ikke har noen skikkelig e-postadresse. Jeg vil fortsette å bestille fra dem i fremtiden, fordi jeg har brukt dem svært lenge og er stort sett veldig fornøyd, men jeg har veldig lyst til å si i fra om problemene jeg har hatt slik at de kan skjerpe seg. Det må jo være en eller annen nyansatt der som ikke helt har kontroll.

Lenke til kommentar

Jeg mener at Posten burde ta ansvar å skalere opp utlandsavdelingen sin for å kunne håndtere "den store mengden post", som de så fint kaller det. Har heldigvis sluppet unna play.com sitt vrede... Men Posten nekter plain å håndtere feilpriset varer fra Amazon.com f.eks.

 

"Alle" mener et angrep på Posten er feil, men ikke f at større utenlandsfirmaer skal gjør totalt om på sine systemer for å passe inn i molbolandet, også kalt Norge.

Lenke til kommentar
"Alle" mener et angrep på Posten er feil, men ikke f at større utenlandsfirmaer skal gjør totalt om på sine systemer for å passe inn i molbolandet, også kalt Norge.

Det er vel strengt tatt ikke for mye å forlange at også større utenlandsfirmaer skal klare å skrive riktig verdi på pakkene de sender. Og de fleste av dem gjør det også. Med Play.com er dette et problem som har dukket opp nylig - jeg har vært regelmessig kunde hos dem siden 2002, og det er først i de siste månedene at jeg har hatt problemer med for høy verdi på pakkene.

Lenke til kommentar

Helt enig at avsenderfirmaet skal gjøre jobbe riktig. Det er ingen unnskyldning, men Posten velger nå og straffe mottaker av pakken ved å ikke yte noe service, noe dem kaller "ekstraservice".

 

Du som mottaker må betale f.eks gebyr og moms på en vare som kan være tollfri. Selv om du beviser at den har verdi under 200 kr. Deretter velger Posten å sile deg ut pga pakken kommer fra et firma som notorisk feilpriser varene. Dette kaller jeg pakkekapring og du står igjen med 2 valg:

1. Betale Postens gebyr & staten for varene. Deretter må du søke tollregionen for momsen. Gebyret fra posten kan du se laaangt etter

2. Be posten sende pakken tilbake og vente nye 4-5 uker på ny pakke som forhåpentligvis er riktig merket. (Forøvrig mente Postens utlandsavdeling at jeg fortsatt var skyldig gebyr til dem ved retur).

 

Har sendt et krav til Posten der de skal publisere de firmaene de "svartelister", men fikk beskjed om at det er ikke noe offentlig informasjon.

Min liste hittil er:

1. Amazon.com/.co.uk (og sikkert resten av kjeden)

2. Play.com

 

Men postens vranghet gjør at jeg vegrer meg å bestille fra utlandet, siden jeg blir like forbanna hver gang.

Lenke til kommentar

posten har helt klart listet memoryc.com på tollverstinger, fikk en pakke som lå få kroner over og fikk toll.

 

Vi er et skikkelig "potitland" når det gjelder stat og økonomi. Vi tar i mot arbeidere fra de fattigste østblokklanda, gir dem full markedslønn, pumper penger ut av landet og lar dem leve som rike i egne land. Ja de polske, estlandske, latviske og rumenske konene i hjemlandet får tom. full norsk kontantstøtte utbetalt der nede fra den norske stat. Men tolle varer på 200,- til våre egne borgere skal vi gjøre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan legge til at jeg mottok Splinter Cell: Double Agent uten problemer i går, pakken var til og med merket med korrekt verdi. Det tok riktignok 11 dager, men det må man nesten regne med ettersom Posten ikke akkurat har raketter i ræva.

 

Kanskje Play.com er i ferd med å skjerpe seg?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du skal ikke ha toll på DVD-er.

 

De alle fleste varer, for eksempel elektriske og elektroniske artikler, cd- og dvd-plater er tollfrie. Klær er derimot tollbelagte.

 

Kjenner at jeg er lettere forbanna på Play.com nå. Fikk god hjelp på Posten, og den hyggelige damen leverte ut pakken min uten problemer. Jeg kommer hjem for endelig kunne nyte Forza Motorsport 2, men hva ligger i pakken? Joda, Mario Party til DS.

 

Hurra for Play.com.

 

På toppen av det hele klarer jeg ikke å finne mailadressen deres på siden, slik at jeg kan på sendt mail om hva jeg synes om servicen deres. Mulig jeg er blind, men er det noen som har den foran seg?

 

EDIT: Forsøkte meg med den samme jeg fikk ordrebekreftelsen fra, [email protected]. Vet ikke om den fungerer.

De har ikke e-postadresse slik jeg har skjønt det. Lurer på om det er for å spare penger, som er litt rart siden du finner telefonnummeret deres på bunnen av siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...