Gå til innhold

Feiltolling av posten pga. play.com krøll! Hva gjør man?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøper stadig vekk titler til 17.99£ fra play.com inkl. gratis frakt. Men nå fikk jeg plutselig en hentelapp med fortolling på 191,- totalt på en slik film.

 

Hva i alle dager er det posten driver med og hvordan kan jeg få dem til å rette opp i dette uten masse styr?

 

Dette er forøvrig helt talentløst. De klarer å sette "ikke tollpliktig" på en pakke fra samme bestillingsdato/utsendelsesdato og til samme pris, og sender meg så 191,- fortolling for denne andre varen som koster det samme.

 

I tillegg driver postens tolltjeneste å stadig vekk forsinker pakkene mine i flere uker! Verste jeg har opplevd til nå er 1 måneds forsinkelse når den kommer til meg med "ikke tollpliktig" klistrelapp.

 

Kan dere i posten dra pokkerivold med denne missbruken av egne ressurser og andres tid?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg dropper dermed å hente varen og lar den gå i retur?

 

Denne vanen du henviser til har jeg aldri opplevd og jeg kjøpt tonnevis av varer fra dem i 2008. Har du linker, info?

 

Det er uansett ikke aktuelt for meg å hente en feilpriset vare. Så jeg regner med at posten.no har rutiner for dette som ikke går utover kundene.

 

Posten gjør jo det kunststykket å ikke føre opp hva slags vare/ordrenr eller utgangspris de har fortollet og skattelagt, i hentelappen sin.

 

Mva.(25%) summen henger heller ikke på greip, den tilsvarer omtrent 450,- på varen.

 

 

 

EDIT:

Jeg har kjørt refund/"dont want the shit" rutine hos play.com for å høre hva de har på saken.

 

EDIT2:

Normalt sett er ikke jeg den tempramentsfulle kunden, men elendig logistikk er en av de få ting som kan gjøre meg forbannet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare ta med bevis på hva verdien faktisk er? Du har jo kvittering. Snakk først med postkontoret, og hvis de ikke kutter vekk momsen og tollgebyret, så blir du henvist til å snakke med/sende inn til tollvesenet. Og som regel så blir det ordnet der.

Endret av Egle
Lenke til kommentar

Som en travel kar er det greit å informere seg om hvilke muligheter man kan benytte for å slippe bomturer. Vi har "post i butikk" men jeg kan alltids høre om de har myndighet til å fjerne tollavgifter? Men det høres jo usannsynlig ut.

 

Er det en reell mulighet eller en gjetning?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg får ikke ut pakken uten å betale 191,- i avgifter. Det du nevner der høres ut som ekstra mye styr.

 

Jeg har allerede kjørt retur på pakken hos play.com, slikt tolltull for småpenger har jeg ikke tålmodighet til å være en del av.

 

Men takk for alle tips.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Antakeligvis en konsekvens av at play.com har fått for vane å feilprise varer de sender (£38), Posten har da intet valg.

 

 

Nettopp – og det samme har skjedd meg også med to av de siste spillene jeg bestilte fra play.com. Utrolig irriterende!

 

Kan neste begynne å lurer på om det kan skyldes fordi varedeklareringen er den siste delen av pakkingen, - og de vet ikke hva den reelle prisen på varen er....

 

Uansett, det begynner å toppe seg for min del med feil fra play.com. Har fått fire feilsendinger (feil vare) de to siste ukene fra dem + de ovennevnte spillene. Har sendt de flere e-post med spørsmål – men får aldri noe svar utover standardsvar (klipp og lim).

 

Begynner virkelig å lure på seriøsiteten til denne bedriften. Kundeservice (CRM) er i alle fall et begrep de ikke kjenner til (sett med mine øyne).

 

PS; det kunne kanskje være en idé å endre emne til noe ala: Feiltolling av posten p.g.a. PLAY.COMs feilprising! Hva gjør man?

 

 

EG

Lenke til kommentar

Det er da ikke verre enn å ta med seg utskrift av ordrebekreftelsen ned på Posten.

Få de på posten til å ringe avdeling utland, så fakser de kvittering

eventuelt åpner pakken og ser riktig pris på kvittering inne i pakken.

På 5 minutter har det fjernet kravet om moms :new_woot:

Lenke til kommentar

Har selv fått "gleden" av å motta et slikt hyggelig gebyr nå. Da jeg er på ferie om dagen, får jeg ikke gjort noe med det, eventuelt annet enn å ringe Posten i morra. Utrolig irriterende at Play skal tulle så mye med prissetting, de burde jo kjenne til tollregler i Norge!

 

Tror dere at det holder å videresende ordrebekreftelsen jeg har fått på mail fra Play til Posten?

 

Det er da ikke verre enn å ta med seg utskrift av ordrebekreftelsen ned på Posten.

Få de på posten til å ringe avdeling utland, så fakser de kvittering

eventuelt åpner pakken og ser riktig pris på kvittering inne i pakken.

På 5 minutter har det fjernet kravet om moms :new_woot:

Noen her mener at dette ikke er nok. Er dette forresten noe de kan gjøre fra "Post i butikk"?

 

EDIT:

Forresten, hvor lenge blir en pakke liggende hos Posten før den sendes tilbake? 14 dager?

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Da har jeg vært på telefon med 2-3 avdelinger innen Tollvesenet, og 3-4 innen Posten. Ingen av dem kunne svare på hvordan jeg skulle forholde meg eller gå fram når en får fortollingsgebyr på varer under 200 kr. I stedet ble jeg en kasteball mellom de ulike avdelingene, i en kamp for å bli kvitt meg.

 

Dette er nok et bevis på det jeg har tenkt i mange år, nemlig at Posten Norge er en rotete og dårlig organisasjon. Nå er det på tide at vi får privatisert Posten, og at vi åpner markedet for nye markedsdeltakere! For en sammenligning, DHL (et privat postfirma) klarte å sende en svær pakke fra vestkysten av USA, og levere den på døra her i Kristiansand på under en uke. Posten Norge klarer faenmeg så vidt å sende en pakke fra Tønsberg til Kristiansand på den tida...

Lenke til kommentar
EG:

Hva har du endt opp med på dine feilsendinger? Altså løsning?

 

Vell, mine to telefoner til toll og Posten i går ga i grunn ikke noe særlig bedre svar en det tor_erik opplevde. Begge parter skylder på hverandre – men tollvesenet var den instansen som ga meg minst. Ved posten fikk jeg i alle fall delvis hjelp til den pakken (brevet) jeg hentet ut på lørdag (dum som jeg var). Hun jeg snakket med – skulle sende meg et skjema jeg kunne levere/sende til tollen som hvis jeg forsto riktig; går på å fortolle varen selv. Dette er noe Posten også kan hjelpe til med, men da koster det 400,-kr!!!

 

Har ikke fått noe skjema i posten i dag, så jeg vet mer i morgen.

 

Når det gjelder den andre forsendelsen, har jeg snakket med nærbutikken/posten om de kan hjelpe meg med denne i morgen. Har gitt de en utskrift av bekreftelsen på bestillingen og fortalt at følgebrevet vil bekrefte summen (som betyr at de er innforstått med at pakken/brevet må åpnes for bekreftelse).

 

Vet ikke hvorvidt dette ordner seg i løpet av morgendagen, men det er verd et forsøk. Det å kontakte play.com enda en gang – blir siste utvei.

 

Ellers flott å se at du har endret emne på tråden, det vil gjøre det lettere for andre å finne :)

 

 

EG

Lenke til kommentar

Dette problemer med play.com har også blitt diskutert i Xbox 360 tilbuds tråden.

 

Har opplevd dette problemet på tre pakker før i år, men da har jeg fått løst det ved å ta med utskrift av ordrebekreftelsen og ordresiden hos Play.com.

Så har de fakset det videre fra postkontoret.

 

Men nå ser det ikke ut som det går mer :wallbash:

 

 

Kopierte det jeg skrev i Xbox 360 tilbuds tråden:

 

Var på postkontoret i dag og som tidligere tok jeg med meg utskrift fra ordrebekreftelse og utskrift fra ordresiden til Play.com.

 

Men nå viser det seg at Posten har hatt så mye jobb med feilprisete pakker fra Play.com.

Og at de hadde gitt Play.com en frist på å fikse feilprisingen sin og at denne fristen nå hadde gått ut.

Så nå nekter posten å tollbehandle pakkene fra Play.com på nytt og jeg må ta det opp med Play.com direkte.

 

Så det endte med at jeg måtte gå tomhendt fra posten i dag

 

 

Jeg har full forståelse for at posten nekter dette da de helt klart får mye ekstra jobb og utgifter på en feil som ikke er deres.

 

 

Skal sende en mail til Play.com nå og høre hva de har å si.

Kan vel ikke være for mye å forlange at de merker pakkene med riktig verdi?

Dette begynner å bli kjipt

 

Edit:

 

Ville bare påpeke at det ikke var min lokale post i butikk som forklarte at de hadde sluttet å fjerne momsen på feilmerkede pakker fra Play, men Posten/tollen som de ringer inn til for å få fikset det.

De i kassa visste ingenting om dette...

Endret av Typho
Lenke til kommentar
Dette problemer med play.com har også blitt diskutert i Xbox 360 tilbuds tråden.

 

Har opplevd dette problemet på tre pakker før i år, men da har jeg fått løst det ved å ta med utskrift av ordrebekreftelsen og ordresiden hos Play.com.

Så har de fakset det videre fra postkontoret.

 

Men nå ser det ikke ut som det går mer :wallbash:

 

Jo da, jeg la merke til at det begynte å bli noen kommentarer om problemet i tråden du henviser til. Det var derfor jeg tenkte det var bedre å heller ta opp problemstillingen her; og fant denne tråden.

 

Synd å høre at du ikke fått hjelp av Posten til å løse dette på din side. Selv kom jeg i dag hjem fra jobben uten den heeelt store troen om at noe godt hadde kommet ut av mitt forsøk med nærbutikken. Mer feil kunne jeg ikke ha tatt, den FANTASTISKE gjengen på Kiwi hadde løst det for meg – og spillet fikk jeg med meg uten å gjøre annet en å underskive hentelappen!!

 

Mao. Ikke gi deg – prøv igjen, det løser seg bare du møter den rette i kassa :thumbup:

 

Sendt fra Posten fikk jeg en utskrift av (skjermdump) bekreftelsen på den pakken jeg hentet ut først av de to. Så det blir spennende å se hvordan det går hos Tollvesenet.

 

Som en bonus; fikk jeg i dag en beklagelse fra Play.com hvor de bla skriver at de vil tilbakebetale de utgiftene jeg har hatt i forhold til feilsendinger fra de. Så alt i alt – har det vært en fin dag :)

 

 

EG

Lenke til kommentar

Ja, det er bedre å diskutere dette i en egen tråd :)

Det var ikke slik jeg mente det.

 

Dette er også post i butikk hos Kiwi og de har ordnet det for meg tre ganger før.

De har da ringt inn til Posten og forklart problemet til en kundebehandler der.

Så har de faxet inn enten ordrebekreftelsen eller kviteringen som lå inne i pakken.

Da fjerner Posten moms og tollgebyr på pakken i systemet og jeg har da fått hentet ut pakken uten å betale noe ekstra.

 

Dette har de gjort hver gang mens jeg har ventet.

 

 

Dessverre så var det ikke personen i kassa som var problemet.

Det var den personen hos tollen/posten som han kassa i Kiwi ringte til, som forklarte at de ikke lenger fjernet momsen på feilmerkede pakker fra Play.com

Så det er ikke mitt lokale post i butikk som er problemet.

 

 

Men skal ikke gi meg nei.

Skal dra dit og be de ringe igjen.

Kanskje de får snakke med en person som er mer villig til å hjelpe.

Endret av Typho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...