Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop fungerer kun med ekstern skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en eksternskjerm til laptopen min (netshop AOpen 1559).

Jeg satte eksternskjermen som primærskjerm og alt fungerte supert.

En dag sluttet bilde på laptopskjermen å fungere (helt sort), mens den eksterne fortsatt fungerte.

Skjermkortet som sitter i er et Nvidia Go6600.

Når jeg går inn på egenskaper og skjerm finner laptopen bare den eksterne skjermen (på avansert står det også noe med "plug and play skjerm" og "TV" som verken er aktivert eller går ann og aktivere). Heller ikke Everest finner noen Laptopskjerm.

 

Jeg har selfølgelig prøvd å trykke Fn+F3 som er skifte mellom Laptopskjerm og Ekstern kilde.

Jeg har også reinstalert hele pcen (med XP) og lastet ned nyeste driver fra laptopvideo2go.com.

 

Noen som har forslag til andre løsninger for å få laptopskjermen til å fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du booter maskinen uten noe koblet til, ser du noe på Laptop skjermen da?

 

Hvis ikke så handler det ikke om operativsystemet eller drivere. Da er skjermen fysisk død!

 

Kan du se ekstra nøye på skjermen. Kan du skimte grafikk der? Hvis du kan det så har bakgrunnslyset dødt og må byttes ut.

 

Er skjermen helt død kan det være kontakten mellom laptop og laptopskjermen, eller noe annet. Grunnen til at du bare ser ekstern skjerm i innstillinger kan være fordi den ikke finner primærskjermen, pga det ikke er noe signal fra den.

 

Uansett.. jeg antar den må på service.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Når jeg starter opp uten eksternskjerm så kommer det sort lys på pcen (det er vel dette som er baklyset...). Det fungerer også fint å stille dette lyset mørkere og lysere.

 

Det kan flimre bittelitt av og til med sort flimmer bare.

 

For meg som ikke vet så mye om dette virker det som skjermkortet ikke oppdager laptopskjermen. Men så vidt jeg vet er det ingen løse kontakter, jeg har skrudd fra hverandre hele pcen for å sjekke dette.

Endret av bajslusa
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har noe tilsvarende problem med min HP nx9420. For tredje gangen på tre kvart års tid nå så plutselig kommer ikke den interne skjermen på igjen etter en boot. Ikke bios bootscreen eller noe. I Windows syns bare ekstern skjerm (koblet på ekstern skjerm da den interne stoppet å fungere).Har seff prøvd knappene for å bytte mellom ekstern og intern skjermer. Her skjer det ingen ting, bare ett blaff over den eksterne skjermen. Intern skjerm virker helt død.

Sist gang dette skjedde løste det seg av seg selv dagen etterpå, eller sent samme natt (type 16 timer senere). Noen som har vært borte i noe tilsvarende, eller som har ide om hva dette kan være?

Laptop'en er ren og pen, og ikke overoppvarmet. Jeg har prøvd å dra ut strøm og batteri uten at dette hjalp.

Lenke til kommentar
Jeg har noe tilsvarende problem med min HP nx9420. For tredje gangen på tre kvart års tid nå så plutselig kommer ikke den interne skjermen på igjen etter en boot. Ikke bios bootscreen eller noe. I Windows syns bare ekstern skjerm (koblet på ekstern skjerm da den interne stoppet å fungere).Har seff prøvd knappene for å bytte mellom ekstern og intern skjermer. Her skjer det ingen ting, bare ett blaff over den eksterne skjermen. Intern skjerm virker helt død.

Sist gang dette skjedde løste det seg av seg selv dagen etterpå, eller sent samme natt (type 16 timer senere). Noen som har vært borte i noe tilsvarende, eller som har ide om hva dette kan være?

Laptop'en er ren og pen, og ikke overoppvarmet. Jeg har prøvd å dra ut strøm og batteri uten at dette hjalp.

 

Selectaa:

Har du prøvd å oppdatere bios?

Ser det har vært mye fixes med video/display på denne maskinen.

Link til ny bios

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...