varmit Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg har en veldig trofast motor, en Mariner 4 hk, som har virket kjempeflott i ca 10år nå. Men da vi skulle sette prøve den i år, satte vi den på en litt større båt den aldri har vært på før. Det som skjer, er at når man speeder på litt ruser den seg plutselig opp. Det går fint å kjøre i middels tempo, men gir vi litt mer gass ruser den seg opp som om den ble satt i nøytral. Prøvde å bytte splint, men den fortsatte å ruse seg. Noen med tips om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det kan hende hele propellen må byttes, at det er innmaten i propellen som er løsnet. Det skjedde med min Yamaha 25. Byttet splinten, men ingen forskjell. Så skrudde jeg av propellen og kjøpte ny, og alt funket fint igjen Lenke til kommentar
varmit Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 God ide Skal i alle fall sjekke motoren Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Kan det være at propellen kommer for nær overflaten og suger luft? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Spesilet nå om den er kortstamma (mest trolig) og den satte vi den på en litt større båt den aldri har vært på før evt er akterspeil for langstamma. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis du kjører på bølger kan den samle opp luft under båten, det vil gjøre at propellen sviver luft istedet for vann slik som kaffenils sa, skjer av og til med min når jeg kjører på bølger, da hjelper bare å legge den ned fra planet, og ta den opp igjen! Er båten for liten så må du enten få deg en større båt, eller så kan du eventuelt tillte motoren litt mer opp! Lenke til kommentar
jorst Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kan det være at propellen kommer for nær overflaten og suger luft? Det er nok det ja. har hatt akkurat samme problemet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå