Goliath Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Ønsker å opprette en sparekonto. Jeg ser at kanskje Kaupting Edge eller Glitnir er noe for meg. Jeg ønsker: Høyest rente fra kr. 1,- Ingen årsavgift eller årlig kostnad Fri nettbank Noen som har erfaring i forbindelse med dette, ev. nevnt banker? Det virker som at Kaupting Edge topper det meste men finner ikke ut årskostanden osv. på prislista. Endret 8. juni 2008 av überGoliath Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Denne listen? http://www.kaupthing-edge.no/produkter/ingen-Gebyrer Lenke til kommentar
Zirgo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Har god erfaring med Kaupthing Edge. Oppretter du konto der i løpet av juni får du 0,3% ekstra rente oppå den allerde meget konkurransedyktige renta. Ellers er jo kjente "gratis-banker" med gode rentebetingelser bl.a. Landkreditt Bank, Norwegian Bank og Bank 2. Anbefaler deg likevel å besøke http://www.finansportalen.no for å finne ut hva som til enhver tid gir deg de beste rentebetingelsene. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) At man får 0,3% ekstra rente vil si at man får en rente på 7,05%? Hva skjer hvis jeg setter inn 100000 NOK, og banken går konkurs? Endret 9. juni 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
Zirgo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 At man får 0,3% ekstra rente vil si at man får en rente på 7,05%? Hva skjer hvis jeg setter inn 100000 NOK, og banken går konkurs? 0,3% mer enn 6,5% skulle bli 6,8%. Hvis banken går konkurs er du like godt sikret som i enhver annen bank (inntil 2 millioner dekkes av Bankenes Sikringsfond). Se forøvrig: http://www.kaupthing.no/Bank/Om-Bankenes-sikringsfond. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg så at renten lå på 6,75 nå, så jeg trodde det var 0,3% i forhold til det. Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hvis banken går konkurs er du like godt sikret som i enhver annen bank (inntil 2 millioner dekkes av Bankenes Sikringsfond). Se forøvrig: http://www.kaupthing.no/Bank/Om-Bankenes-sikringsfond. At du er sikret i Bankenes Sikringsfond er i beste fall et villedende svar. Hvis du leser den linken du ga så ser du at de nederste 20'000EUR (ca 160'000NOK) er sikret i det islandske sikringsfondet, det er det som er mellom 20'000EUR og 2'000'000NOK som er sikret i det norske. Endret 9. juni 2008 av steingrim Lenke til kommentar
Zirgo Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hvis du leser den linken du ga så ser du at de nederste 20'000EUR (ca 160'000NOK) er sikret i det islandske sikringsfondet, det er det som er mellom 20'000EUR og 2'000'000NOK som er sikret i det norske. Riktig det. Poenget er likevel at man er like godt sikret som i alle andre banker. Hvor pengene kommer fra ved en evt. konkurs er jo i grunnen mindre viktig. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Det islandske sikringsfondet har ikke fullt så mye penger som det burde, og Kaupthing en av de absolutt største bankene på Island. I tillegg er Island en liten økonomi, og sikringsfondet er i islandske kroner (ISK). En konkurs i en så stor bank vil svekke den islandske økonomien, og dermed også ISK. Om de vil være i stand til å dekke hele beløpet er derfor noe usikkert. Endret 9. juni 2008 av Naranek Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Dessuten tror jeg rentene er lik 0 de 3-4-5-6 månedene du venter på pengene står i sikringsfond, uansett nasjonalitet. Kaupthing Edge har høy rente, men så har det også høyere risiko enn vanlige banker Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 høyere risko enn vanlige banker?? er ikke det en vanlig banke på lik linje med alle andre banker i Norge? Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 ser også at Kaupting Edge gir +0,3% ut mai neste år ekstra rente dersom man opretter konto i løpet av juni. Er det noe her med liten skrift man bør være klar over? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) høyere risko enn vanlige banker?? er ikke det en vanlig banke på lik linje med alle andre banker i Norge? Den islandske økonomien er ikke akkurat veldig solid og stabil for tiden. Edit: Kaupthing er islandsk og som jeg og andre har nevnt mange ganger, de første 150K er IKKE sikret i det norske bankgarantifondet Endret 26. juni 2008 av steingrim Lenke til kommentar
JaneATaber Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 kan jeg tolke det slik at dersom dem går konkurs vil jeg tape de første 150k? eller er jeg helt på bærtur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå