Gå til innhold

Trenger noen gode råd til nytt PSU kjøp :)

Anbefalte innlegg

hei!

jeg skal endelig bytte ut min PSU! (hører korpset varmer opp alt til den store dagen)

alt startet med at jeg kjøte meg noe mer RAM men fikk ikke brukt dem mer enn en liten periode. midt i ett spill klikket frøys den. måte bare skru den av. så startet plutselig ikke pcen mer. den "starta" men uten bilde eller noe tegn til skikkelig booting. forsåvidt bare noen leds som lyste og vifter som surret. RAMen fungerer og alt, den står i min brors pc nå med 0 problem.

problemet virker som at han ikke har nok strøm til å kjøre igang, etter hva jeg har lest.

så det virkelige spørsmålet mitt er hvem PSU burde jeg kjøpe? jeg vill ha en som holder det den skal og ikke blir lett ødelakt! :)

mine deler(ja er ikke noe serlig bra;) skal kjøpe nytt men ny pc er ikke første proritet^^:

motherboard: Lanparty UT nf4 ultra-d

PSU: Chieftec ATX-1136H 360W

grafikk: Powercolor Radeon x800 series

RAM: 512 (1024 funket litt, men kunne bare enten bruke 512 eller 1024 brukken)

Prossesor: AMD Athlon 64 Processor 3200+ 2.01 GHz

HDD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

NB: når jeg kjøper ny PSU kjøper jeg også nytt grafikk kort for å kunne dra age of conan. noen tips til kort og PSU? eller andre ting som er fy fy? mer detaljer kan jeg legge ut om dere trenger det!!

tusen takk for all hjelp på forhånd:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg bare erfaringer med 850W-1500W så her får noen andre svare.

Skal du kjøpe en ny PSU idag så kjøp en med min 1 pci-e 8pin kontakt for nye highend skjermkort.

PSUen kommer du til å ha noen år og det kan være greit med muligheten til å kjøpe hvilket som helst skjermkort senere.

Når det kommer til skjermkort så er vel 8800GTs 512mb G92 kortet en slags "minimum" på nvidia siden, 9800GTX er også populert og ikke alt for dyrt.

Før du finner skjermkort burde du også velge hovedkort osv med tanke på evt fremtidig SLI/crossfire osv.

Selv om de fleste PSU ligger over 80+ kravet ville jeg selv hatt en 850watt som jobber på 50%

enn en 500W som jobber på 70% med tanke på støy/rpm fra viften.

Endret av War
Lenke til kommentar

Om du skal kjøre nye spill, ville jeg byttet ut prosessoren også. 2GB minne er også å anbefale. Det at du ikke klarte å kjøre begge brikkene tyder på en annen feil enn strømmangel, da minne er noe av det som bruker minst strøm i en PC.

Edit: Ja, så ikke at du planla å oppgradere hele sulamitten snart. Det er jo et sted å begynne å oppgradere PSU og skjermkort, selv om resten av systemet vil holde ytelsen tilbake.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

tusen takk for svarene!:D ja har lest masse og funnet ut at jeg kjøper nok bare ny PSU og grafikkort i denne omgang. så kjøper jeg meg en totalt ny pc om noen måneder.

har dere noe og anbefalle når det gjelder nytt hovedkort og annet som fungerer bra for en med lite erfaring? populære kort med gode settings guider av folk som skikkelig kan dette går også=)

har ikke så alt for mye erfaring men jeg har da lært å lese også=) hehehe!

btw, jeg har kjøpt ny PSU nå på 600W

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315688

skulle vist være en ok PSU etter det jeg leste. håper jeg ikke dreit meg ut xD

fikk også dette grafikkortet så da sier jeg ikke nei=)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334578

så da får jeg vell vite hva som er feilen på torsdag, om de er kjappe=)

personlig trur jeg det nok bare er instillinger med lest om andre med samme motherB som hadde prob med å adde ram grunnet PSUen.

(håper jeg ikke gikk for offtopic fra strømforsyninger da. om så beklager jeg:) )

takker på forhånd for råd og hjelp=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...