Gå til innhold

Kjøp av laptop. Balansen mellom vekt og ytelse!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter ny laptop.

Hovedkriterier:

-15,4"

-Lav vekt

-Høy ytelse

Det at den ikke er noe tungt beist er det viktigste så er ikke aktuelt med noen form for XPS eller lignendes. Men ser helst at den har så kraftig maskinvare og høy kvalitet mulig uten å måtte gi slipp på portabilitet.

Pris er egentlig ikke noe problem, men er på utikk etter laptoper i alle prisklasser som du mener gir mye for pengene og balanserer portabilitet og ytelse på en perfekt måte ;)

Prisklasser: 6000-10.000 10.000-15.000 15.000-20.000 20.000-25.000 25.000-30.000

-Lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget mitt var at det ikke skal være en gamerpc, men en bærbar[/i.

Så GPU og 500gb HDD er ikke det viktigste;)

Min oppfatning av XPS og lignendes har vært at de er store tunge og klumpete noe som er helt motsatt av det jeg er på utikk etter. Men kansje jeg får reevurdere oppfatningen min ;)

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at det ikke skal være en gamerpc, men en bærbar[/i.

Så GPU og 500gb HDD er ikke det viktigste;)

Min oppfatning av XPS og lignendes har vært at de er store tunge og klumpete noe som er helt motsatt av det jeg er på utikk etter. Men kansje jeg får reevurdere oppfatningen min ;)

Det blir du nok nødt til. XPS M1530 er ikke på noen måte stor, tung eller klumpete, og er heller ikke en "gamer PC", i min oppfattning. Siden Dell tok over Alienware, har XPS serien gått vekk fra gamerpreget og over til designer-PCer lagd for gjennomsnittsbrukeren. Men med disse prisene får du veeeldig bra ytelse for prisen. (Uten at den er no særlig tess i spill)

Lenke til kommentar
Men hvor finner jeg vekta på XPS maskinene?

Er vel 2.6kg på XPS M1530 mener jeg å ha lest.

Selv skal jeg bestille meg en XPS M1330 i morgen som vel veier litt under 2Kg.(?)

Jeg hadde en slik Gaming XPS M170 før, ett beist uten like og etter å ha brukt en 13" MacBook i de siste månedene vil jeg ikke ha noe over en 13" igjen.

Dell XPS Link/Info

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...