Kalinken Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Jeg leter etter filmer hvor hele, eller store deler av, handlingen utspiller seg i en rettssal og filmer som handler om advokater generelt. Eksempler på filmer som jeg definerer innenfor denne kategorien er "The Devil's Advocate" og "A Time to Kill". Håper på innspill fra forumets filmkyndige, men vil be dere om å unngå å poste lange lister fra keywords på imdb; skriv heller ned deres egne favoritter med en liten beskrivelse av filmen ved siden av. Mulig det finnes en tråd om dette fra før av, men jeg var iallefall ikke i stand til å finne den. Endret 8. juni 2008 av Kalinken Lenke til kommentar
Montag Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Noen av mine favoritter: The Verdict, And Justice For All, Anatomy of a Murder, Witness for the Prosecution. Anbefaler selvsagt også 12 Angry Men, selv om denne utspiller seg på jurybakrommet. Endret 8. juni 2008 av Montag Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 A Few Good Men må nevnes her. En herlig rettsalsscene med Cruise og Nicholsen der, med et legendarisk sitat. You can't handle the truth! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 JFK (1991) Tror de fleste vet hva den handler om Judgment at Nuremberg (1961) Rettslig forfølgelse av krigsforbrytere etter 2. VK. Kjempegod film som stiller mange gode spørsmål også seeren må svare for selv. To Kill a Mockingbird (1962) Legendarisk film som burde vært pensum. 12 Angry Men (1957) Riktignok ikke fra rettssalen, men fra juryen etter en rettsak. Fantastisk film. Anatomy of a Murder (1959) James Stewart i storform, bør sees. A Few Good Men (1992) Ikke verdens sterkeste film, men den talen til Jack Nickholson gjør opp for det. A Time to Kill (1996) God film, mange gode skuespillere. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 The Hurricane er en veldig bra film, men jeg vet ikke om det er akkurat det du er ute etter... Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Takk til alle som har kommet med innspill så langt. Flere av disse filmene vil nok sees iløpet av de kommende dagene. Hvis noen andre ser noen filmer som burde legges til listen er det bare å komme med dem. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Witness for the Prosecution. Jeg ELSKER rettsaksfilmer! Og den Montag nevner her er helt klart favoritten. Selv om jeg generelt sett ikke liker eldre sort/hvitt filmer. Andre gode: -Inherit the Wind (1960) -My Cousin Vinny (1992) -Amistad (1997) -Find Me Guilty (2006) Serier: -"Matlock" (1986-1995) -"Ally McBeal" (1997-2002) Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) -Primal Fear - Fantastisk skuespill av Edwart Norton (i hvertfall med tanke på at dette er hans 'første' film) -Chicago Edit: Og nei, jeg er ikke fan av Richard Gere, snarere tvert imot. Dette var bare en stygg tilfeldighet Endret 8. juni 2008 av MforMats Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Philadelphia, utrolig sterk og god film, om enn ikke helt i samme spor som de du nevner. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Denne godbiten med Gene Hackman, John Cusack og Dustin Hoffman strekker seg vel strengt tatt litt på utsiden av rettsalen og legger mer vekt på jury enn selve rettergangen, men anbefales nå alikevel. Runaway Jury Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Wow, en slik tråd har jeg sett etter. ELSKER rettsaksfilmer. 12 Angry Men er høyt på min toppliste, det er riktignok på bakrommet den utspiller seg. Jeg sitter faktisk med Anatomy of a Murder i hånden nå. Jeg elsker James Stewart og vurderer veldig sterkt å sette den på nå! Endret 9. juni 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå