Gå til innhold

Filmer som utspiller seg i en rettssal

Kalinken

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter filmer hvor hele, eller store deler av, handlingen utspiller seg i en rettssal og filmer som handler om advokater generelt. Eksempler på filmer som jeg definerer innenfor denne kategorien er "The Devil's Advocate" og "A Time to Kill". Håper på innspill fra forumets filmkyndige, men vil be dere om å unngå å poste lange lister fra keywords på imdb; skriv heller ned deres egne favoritter med en liten beskrivelse av filmen ved siden av.

Mulig det finnes en tråd om dette fra før av, men jeg var iallefall ikke i stand til å finne den.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JFK (1991) Tror de fleste vet hva den handler om

Judgment at Nuremberg (1961) Rettslig forfølgelse av krigsforbrytere etter 2. VK. Kjempegod film som stiller mange gode spørsmål også seeren må svare for selv.

To Kill a Mockingbird (1962) Legendarisk film som burde vært pensum.

12 Angry Men (1957) Riktignok ikke fra rettssalen, men fra juryen etter en rettsak. Fantastisk film.

Anatomy of a Murder (1959) James Stewart i storform, bør sees.

A Few Good Men (1992) Ikke verdens sterkeste film, men den talen til Jack Nickholson gjør opp for det.

A Time to Kill (1996) God film, mange gode skuespillere.

Lenke til kommentar

Wow, en slik tråd har jeg sett etter. ELSKER rettsaksfilmer. 12 Angry Men er høyt på min toppliste, det er riktignok på bakrommet den utspiller seg. Jeg sitter faktisk med Anatomy of a Murder i hånden nå. Jeg elsker James Stewart og vurderer veldig sterkt å sette den på nå!

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...