kjetilsen Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Har hatt DVDrom og cdbrenner i maskinen en stund, men da jeg tok ut cdbrenneren, forsvant DVDROMen fra windows. Den har heller ikke kommet tilbake når jeg satt i cdbrenneren igjen. Hvis jeg forsøker å starte på feks windows xp cden, står det at windows ikke har drivere. Har sjekket alle jumpere og kabler, og cd/dvdrom får strøm. Dette begynner å bli litt frustrerende, også siden jeg akkurat har kjøpt meg dvdbrenner hadde det vært kjekt å kunne bruke den :x Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Får du ingen feilmelding i Windows? Hva sier device manager? Fred. Lenke til kommentar
kjetilsen Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 Får ingen feilmelding, cdrom er også borte i enhetsbehandling, det er ganske vanskelig å installere windowsxp på nytt fra cd, da da nettopp ikke har cdrom... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 var det ikke bare i XP at du ikke hadde CD-rom da? sett inn cd'en og boot fra den. Hvis du ikke finner den i BIOS, da sliter du jo (i alle fall hvis alt er koblet rett osv.) Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hvis bios finner enhetene, så kan du jo prøve å boote fra cd-rom, og kjøre en restoreoperasjon. Du starter da en vanlig installasjon, og du får spørsmål om du vil reparere nåværende windows. Fred. Lenke til kommentar
kjetilsen Skrevet 10. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2003 hmm, nei det jeg mente var at jeg ikke fikk boota fra cdrom i det hele tatt, det står bare no drivers found. I bios finner jeg ingen instillinger om cdrom idet heletatt. Ringte pc leverandøren (Dell), han jeg snakket med anbefalte systemgjenoppretting, men det skar seg av en eller annen grunn Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 10. mars 2003 Del Skrevet 10. mars 2003 Hvis du går inn i bios så skal du finne en boot-meny, hvor du kan bestemme i hvilken rekkefølge maskinen skal boote. 1.floppy, 2.HDD, osv. Setter du cd-rom til å boote før hd så skal det fungere. Kanskje du må sette hd til disabled på boot. Avhenger av biosen din. Men jeg antar du har cd-rom listet i boot-sekvensen i bios? Fred. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå