Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med nv4 disp

Anbefalte innlegg

Hei Folkens :)

Har et irriterende problem med en ny maskin jeg har kjøpt.

Jeg skal starte spillet, Age Of Conan - kom vel ikke som en bombe:P kommer det en svart skjerm, og en windows advarsel;

"nv4_Disp-skjermdrivere virker ikke som de skal, reinstaller driverne og restart maskinen"

og litt om å kunne sende en feilraport til microsoft osv.. uvesentlig for denne "posten", men uansett, spillet stopper, og jeg kommer ut til skrivebordet, der oppløsningnen er på det dårligste, og fargene helt på tryne.

Jeg har lastet den de nyeste driverne til skjermkortet mitt, Gigabyte Geforce 9800 GTX.

Leste litt på nettet om flere med dette problemet, men følte at jeg ikke fikk det svaret jeg var på jakt etter.

Det stod også noe om at man må installere chipset drivere, men skjønte ikke helt den delen.

Håper noen finner tid til å svare på problemet mitt :)

Takker ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen i forumet! :D

Flere hovedkortprodusenter har program som automatisk søker opp drivere som mangler oppdatering via internett.

Hva heter maskina (produsent og modellnummer), og bruker du Vista eller XP?

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjenner ikke til dette spesifikke problemet, men her e noen generelle råd:

Chipset drivere er driverene til hovedkortets "prosessorer". Disse er kritiske å ha installert for både ytelse og stabilitet. Skal du finne de nyeste chipset driverene så bare leter du på hovedkortprodusentens side og finner ditt hovedkort. Chipset driverene kommer som regel i en alt-i-ett pakke så vanligvis er det bare "en" driver du trenger å installere så fikser den alt som har med hovedkortet å gjøre.

Det sagt så virker det jo som det er skjermkortdriverene dine som feiler her, ikke chipset driverene, men jeg skal ikke utelukke at gamle/defekt/manglende chipsetdrivere kan få skjermkortdriverene til å tulle, så installer gjerne nyeste versjon for begge deler.

Utover det så kan du også prøve å instalelre skjermkortdrivere som ikke er de aller aller nyeste og se om de reagerer anderledes. Kanskje gå tilbake et par versjoner, det vil skjeldent ha så mye å si på ytelsen uansett og om problemet faktisk ligger i driverene så kan de evt. reagere anderledes. www.guru3d.com har massevis av drivere, fra de aller nyeste uoffisielle driverene som du ikke finner på nvidia/ATIs egen sider, til gamle drivere tilbake mange versjoner.

-Stigma

Lenke til kommentar
Hei, og velkommen i forumet! :D

Flere hovedkortprodusenter har program som automatisk søker opp drivere som mangler oppdatering via internett.

Hva heter maskina (produsent og modellnummer), og bruker du Vista eller XP?

kjøpte maskinen i deler, det vil si, jeg bygde den.

men kjører et MSI K9AG neo2 hovedkort

AMD Athlon 64 X2 6400+ prosessor

GeIL Black Dragon 2 GB DDR2 minne

og windows xp pro. med servicepack 3

--------------------------------------------------------

Jeg har lagt igjen driverne til hovedkortet hos en venn, men trodde jeg kunne finne de samme driverne på nettet, men virket ikke slik :p så jeg skal prøve å avinstallere disse driverne jeg kjører nå, for å så installere de jeg fikk med :)

Takk for svar, kommer tilbake dersom det fortsatt er problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...