Xanman Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Er det noen som kan anbefale en eller flere britiske pøbel-filmer i samme stil som Trainspotting og Football Factory? Svært gjerne med hooliganisme som hovedtema. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 A Clockwork Orange kan jo kanskje gå litt inn på det temaet. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Vil tro Rise of the Footsolider vil passe perfekt for deg Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 This Is England (2006) var den første som falt meg inn når jeg leste overskriften. I.D. (1995) og Hooligans (2005) burde også passe bra. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hoho.. Kanskje du vil like desse Snatch og Lock stock and two smoking barrels. Dei inneheld litt meir humor enn trainspotting, men vil kanskje appellere til deg likevel. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Hoho.. Kanskje du vil like desse Snatch og Lock stock and two smoking barrels. Dei inneheld litt meir humor enn trainspotting, men vil kanskje appellere til deg likevel. Snatch er genial Den andre har jeg nok ikke sett enda.. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hvis du likte Snatch kommer du garantert til å like Lock, Stock, som jeg personlig opplevde som en bedre film. This is England er også en svært god film, og noe av det beste du finner av britiske "pøbelfilmer". Den har en interessant handling, et gripende tema og et utmerket soundtrack. A Clockwork Orange er muligens min favorittfilm, og den passer også godt inn under denne tråden. Lenke til kommentar
LYStGASS Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hmm hva med ikke fullt så glamorøse nazibøllefilmen Romper Stomper? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Hmm hva med ikke fullt så glamorøse nazibøllefilmen Romper Stomper? Skal vi pirke så er den australsk, men likefullt temmelig bra. Made In Britain skal også være veldig bra med bla.a Tim Roth (!) i sin debutfilm. Ikke sett den dog. Endret 9. juni 2008 av tjalla Lenke til kommentar
pxK Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Anbefaler snatch og hooligans, 2 geniale filmer imo! Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Vil tro Rise of the Footsolider vil passe perfekt for deg Håper den er bra, ass! Hadde tenkt til å kjøpe den Neil Maskell spiller i den, samme karen som spilte Rod fra Football Factory, som også var en ganske fet film. Green Street Hooligans er også bra. Rise of the Footsoldiers får man billig på play forresten. Lenke til kommentar
Medisin Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Synest å huske at Twin Town kan passe inn i denne kategorien. lenge siden jeg så den da... Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Rise of the footsoldiers er god. Green Street Hooligans passer også inn under temaet. Endret 10. juni 2008 av ekwathne Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Final Cut med Jude Law kanskje. Ta en titt på Human Traffic også. Ville også nevnt Dead Man's Shoes men vet ikke helt om den kan klassifiseres som en pøbel-film, mer hevn film kanskje. Jeg ser mange har anbefalt This Is England, synes Dead Man's Shoes var mye bedre. Slutten på England var platt mens slutten på Shoes var rett og slett tidløs. En av de bedre til Meadows. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 This Is England (2006) var den første som falt meg inn når jeg leste overskriften. Det var denne filmen som først falt meg inn også da jeg så overskriften. Jeg likte denne veldig godt, burde sees. Lenke til kommentar
Solid Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Som fire andre har sagt i denne tråden. THis Is England er filmen for deg. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Romper Stomper....denne startet det, og alle siden ser opp til den. Får ikke bedre. TRAILER Endret 11. juni 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
ultras Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Hvis du liker filmer i denne sjangeren,(engelsk pøbelfilm) Så sjekk ut disse to filmene The Business og The Outlaw.. Du finner dem begge på Youtube, men da oppdelt selfølgelig i sedvanelig Youtube stil..(10min. rater) og i ymse kvalitet.. Lenke til kommentar
fovhanse Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Se I.D. Du får den til under femtilappen på de fleste nettbutikker. En hooligan-film som får Green Street til å være direkte kjedelig. Dette er hooliganisme fra det glade 80-tall med ståplasser, dartpiler og action også inne på arenaene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå