Dieter Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Her er noen bilder fra i fjor høst. Har ikke riktig komt meg i gang med macro sesongen enda men skal snart ut å trykke kamera ned i planter, gress og skogsbunn. Disse bildene er fra i fjor. Ekstremt vanskelig å få det 100%, og komponere men synes jeg har fått det sånn noenlunde til her. alle bildene har rundt 1 sekund lukkertid så det sier seg selv at det ikke er mye som skal til før ting blir ute av fokus. blender på alle er f16 Husker ikke hvor stor forstørrelse men tror det er rundt 3:1 (3x) Kamera er eos 400D og objektivet er et MP-E 65mm Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Du verden, det var da flotte greier Lurer på om jeg kan få til noe slikt når jeg får Life Size Converter til min Canon 50mm Compact macro..... RandiA Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Takker for det Randi Du vil nok ikke kunne ta så ekstrem closup dessverre. MP-E objektivet jeg har brukt er er ganske spesielt. Du kan lese mer om det her: http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Takker for det Randi Du vil nok ikke kunne ta så ekstrem closup dessverre. MP-E objektivet jeg har brukt er er ganske spesielt. Du kan lese mer om det her: http://www.the-digital-picture.com/Reviews...ens-Review.aspx Oi, så flott ut det der ja...stod ikke noe pris...kunne få lyst på en slik når fotoferdighetene har økt noe. 5:1, det er da stort! RandiA Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Du kommer ganske nært med belg også. Da blir det litt billigere, samtidig som du kan montere den av. Har det supermakro-objektivet muligheten for uendelig fokus? Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 det koster ca 8000 kroner i norge. Det kan kun brukes til macro, du må også regne med at du må kjøpe en ringblitz om du skal få utnyttet det til det fulle. Objektivet har ikke noe tradisjonell fokusring. Når man skrur på fokusen er det for å øke og redusere forstørrelsen. Skal man f.eks ha 3:1 skrur man det ut til man kommer til 3x, og så må man fokusere ved å tilte kamera frem og tilbake Fokusskinne på stativet er en stor fordel. (det er ikke autofokus på objektivet) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 det koster ca 8000 kroner i norge. Det kan kun brukes til macro, du må også regne med at du må kjøpe en ringblitz om du skal få utnyttet det til det fulle.Objektivet har ikke noe tradisjonell fokusring. Når man skrur på fokusen er det for å øke og redusere forstørrelsen. Skal man f.eks ha 3:1 skrur man det ut til man kommer til 3x, og så må man fokusere ved å tilte kamera frem og tilbake Fokusskinne på stativet er en stor fordel. (det er ikke autofokus på objektivet) Avansert for en nybegynner den der ja.... RandiA Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 8. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2008 Meget. Det anbefales at man ikke prøver seg på noe slikt før man har god peiling på 1:1-makro, dvs. f.eks. en Canon 100mm f/2.8 eller Sigma 105mm f/2.8. Merk også som Dieter skriver - dette objektivet kan kun brukes til makro. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 9. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2008 Bilde nr 2 ser ut som noe i et mikroskop. Knalltøft. Flotte farger. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 9. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2008 Favoritten min ble det siste, familiebildet Jeg er utrolig imponert over teknikken du må bruker for å ta slike bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå