GLN Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Skal på mitt første betalte foto oppdrag, ta bilder av Nordsjørittet. Egentlig vet jeg sånn noe lunde hvordan jeg skal gjøre det, men trenger alle tips å idèr jeg kan få. Har fått utplasseringer i løypa, 3 forskjellige plasser. Skal ta situasjonsbilder. Bilder av glade turryttere, med den fine jærske naturen i bakgrunnen(sjø, natur, kuer, fjell, m.m). Bildene skal brukes på plakater/brosjyrer. Hvordan ville dere plassert dere? I terrenget, nærme, høyt oppe, lavt? Zoome mye eller lite. Hva ellers bør jeg tenke på? Endret 8. juni 2008 av Pirja Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) - Se om du finner en plass å stå hvor du får lyset bak deg, og hvor syklistene belyses godt - Prøv å stille deg så nære som mulig, med andre ord, bruk så lite zoom som mulig, særlig for panoreringsbilder med såpass lang lukkertid at du skal ha med farten i bildet - Hvis du bruker autofokus, sørg for å ha continuerlig fokus på, ikke servo - Bruk gjerne ett fokuspunkt med autofokus Det er sikker mere Endret 11. juni 2008 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 fikk du tatt noen bilder?? jeg deltok på rittet kjempemorro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå