Gå til innhold

BK: " Tussipus "


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke granska så mye ennå, annet enn at jeg kan si at farger var bedre enn svarthvitt. Den siste utgaven ble for blass og katten ble liksom vasket ut i bakgrunnen. Jeg stemmer for mer kontrast på kattebildet, om det er noe mer å hente i det, såklart.

 

Jeg tok meg friheten til å gjøre hva jeg ville ha gjort med den hvis det hadde vært mitt bilde. Hehe. Framhevet katten på et vis, gjorde det hvite i pelsen hvit og ting og tang.

 

post-16460-1212956617_thumb.jpg

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Har ikke granska så mye ennå, annet enn at jeg kan si at farger var bedre enn svarthvitt. Den siste utgaven ble for blass og katten ble liksom vasket ut i bakgrunnen. Jeg stemmer for mer kontrast på kattebildet, om det er noe mer å hente i det, såklart.

hånda burde ikke vært med og øret burde ikke vært kuttet

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Det kjekkeste må vel være at du blir såpass god at du ikke trenger photoshop?

Man blir nok lei av å bruke den samme størrelsen på bildene sine etterhvert, vil jeg tro. Photoshop har utrolig nok blitt et svært elementært verktøy innen bilder når det kommer til alt fra cropping til fargejusteringer. At det å bruke Photoshop ses ned på syns jeg er så smått forkastelig.

Lenke til kommentar
At det å bruke Photoshop ses ned på syns jeg er så smått forkastelig.

 

Da misforstod du innholdet i posten min hvis du tolket det dithen.

Jeg er veldig glad i å leke i photoshop selv, dog jeg har ikke så altfor mye erfaring med det.

En ting er sikkert da. Til bedre en blir å fotografere til mindre tid blir man nødt å bruke i photoshop i etterbehandling.

Enkelte feil, slik som overeksponering (om ikke det er hensikten da) er så og si umulig å rette opp. Det lar seg nok gjøres, men det krever gode kunnskaper om programmet og ikke minst MYE tid.

Den tiden det tar å rette opp feilen kan man heller bruke på å knipse 43 nye bilder med forskjellige innstillinger. Da blir man bedre kjent med kamera også. Stort sett bare pluss med å bli bedre, spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...