ThOms-N Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei! Nå er jeg møkk lei av at desse HMS folka på jobb konstant kjefter på av jeg tar av meg verneutstyret. (Arbeidsjakke o.l) Jobber innen elektro. Ikke strømsatt. På boligmoduler uten varmtarbeid i nærheten. Ingen fare for eksplosjon o.l. Desse modulene består av reint aluminium. Noe som gjør det vanvittig varmt å være iført heldekkende arbeidsantrekk. Hjelm O.L Har ikke vi noe vi kan argumentere med at temperaturene kan komme opp i mot 50 grader når sola står på det værste. Det er ingen ventilasjon der for øyeblikket. Ingen vanndispenser. Noe må jeg kunne slå i bordet med.? Vær så snill å hjelp ein meget svettende arbeidsstab. Helst med sikre kilder. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Er nok ikke HMS du skal være irritert på, de følger nok bare forskriftene. Jeg vet ikke om det er fastsatte temteraturgrenser for slikt arbeid. Tror det kun er for arbeid i tank/bunkers, der er det 36 grader som er max. Siden det ikke finnes ventilasjon eller vanndispenser der, og det kan komme opp i 50 grader, vil jeg nok tro at det ikke er lovlige forhold hvis du skal arbeide og oppholde deg der i lengre tid. (1) Fysiske arbeidsmiljøfaktorer som bygnings- og utstyrsmessige forhold, inneklima, lysforhold, støy, stråling o.l. skal være fullt forsvarlig ut fra hensynet til arbeidstakernes helse, miljø, sikkerhet og velferd. http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-004.html#4-4 Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Jo, eg blir irritert på dei. Det må være rettigheter for våres del og. De må no bryte noen HMS-krav, ved å la oss måtte jobbe der hele dagen. Hvorfor reagerer de ikke på det? Lenke til kommentar
kas_ Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Detter en jobb for vernombudet ditt. Snakk med han, å la han finne ut av det lovelige aspektet. Er selv elektriker å jobbet før på en stor prosessfabrikk, der var det fokus på å drikke mye veske, og korte pauser innimellom, samt at man fikk 50% varme tillegg for å jobbe i varmen, da enkelte steder på fabrikken lagde utrolig mye varme Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Men ikke ha holdningen DEG VS HMS... Ikke prøv å finne en måte å bryte HMS på.. Finn noe som dekker ditt syn. Så tar nok de litt til fornuft og.... HMS er utrolig viktig, samtidig til at det er latterlig firkantet av og til..... Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Snakk med verneombudet ditt. Verneombudet har rett til å stoppe arbeidet vist arbeidet kan medføre risiko for sikkerhet og helse. Enkelte bedrifter ingått lokale avtaler der arbeidet stopper på minus 20 grader, og jeg vil påstå at det ikke er noe bedre å jobbe i pluss 50. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå