Gå til innhold

Scarlett Johansson.. fotograferer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som andre allerede har påpekt må jeg si meg enig i at du virker som en særing.

På en god måte vel og merke :)

Du liker sikkert Nick Drake også? Eller blir det for melankolsk?

Ops..beklager OT.

Han har jeg digget siden jeg kjøpte Five Leaves Left i 1986. Etterhvert har jeg kjøpt de øvrig to platene han fikk gitt ut i sitt korte liv.

Da jeg drev studioet mitt kom et nå kjent band (navn nevnes ikke) og spurte om jeg og min kollega kjente til Drake. Det endte med tre 7-tommers vinyl EP-er som i dag er regnet som kult-klassikere innen norsk visepop, der jeg fikk satt mitt feite fingeravtrykk på den fremtidige sounden deres. To av sporene endte opp på den internasjonale CD-utgivelsen. Etter mye krangling med den engelske produsenten fikk vi knivet oss til credit på de to sporene, etter å ha truet med Tono.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Noen stjerner elsker å fotografere......

elisha-cuthbert-paris-hilton-party-08.jpgelisha-cuthbert-paris-hilton-party-06.jpgelisha-cuthbert-paris-hilton-party-01.jpg

Typisk at venninden til Paris Hilton har en Canon DSLR, mens Scarlett Johansson har en Leica, dette understrekker vel forskjellen på klass and lack of class.

I tillegg til at hun bruker grønn firkant...

Lenke til kommentar
Som andre allerede har påpekt må jeg si meg enig i at du virker som en særing.

På en god måte vel og merke :)

Du liker sikkert Nick Drake også? Eller blir det for melankolsk?

Ops..beklager OT.

Han har jeg digget siden jeg kjøpte Five Leaves Left i 1986. Etterhvert har jeg kjøpt de øvrig to platene han fikk gitt ut i sitt korte liv.

Da jeg drev studioet mitt kom et nå kjent band (navn nevnes ikke) og spurte om jeg og min kollega kjente til Drake. Det endte med tre 7-tommers vinyl EP-er som i dag er regnet som kult-klassikere innen norsk visepop, der jeg fikk satt mitt feite fingeravtrykk på den fremtidige sounden deres. To av sporene endte opp på den internasjonale CD-utgivelsen. Etter mye krangling med den engelske produsenten fikk vi knivet oss til credit på de to sporene, etter å ha truet med Tono.

Det er det jeg digger med oldinger! Dere sitter på et hav av historier :D

Lenke til kommentar
Absolutt interessant. Hun minner meg mye om the late great Nico, og spesielt låtene Song for Jo, I wish I was in New Orleans og Who are you har gjenklang av salige Velvet Underground. Den må jeg lytte nærmere til.

Det var jo veldig interesant, tolkninger av Tom Waits, interesant at Scarlett velger en såpass distinkt og utprega artist som Tom Waits. Skumle er jo mer jeg setter meg inn Scarlett jo mer fascinert blir jeg av henne, snakket om henne med en jente i mitt liv å hun ble nesten litt missunelig når jeg snakket om Scarlett og mente jeg burde satse på henne i stede da Scarlett er uoppnåelig;)

Har du sansen for Velvet Underground med Nico du også? Har du Lou Reeds transformer plate et fantastisk album må jeg få sagt, selvsagt også Velvet Underground sin Banan plate, hadde en førsteamanuensis på universitet som hadde en veldig facinasjon for dekonstruksjonen av popkultur, som presenterte meg for Lou Reed, Andy Warhol, Elton John (på 70-tallet, for all del ikke dagens lovesongs) og andre som har lekt seg med populærkulturen.

Lenke til kommentar

Jeg digger Velvet, Nico, John Cale of Lou Reed. Transformer er flott, men Berlin er jevnere. Den mangler en superhit som Walk on the Wild Side, men har perler som Men of Good Fortune.

Banancoveret - perfekt en søndag morgen ;)

Loaded - gammel ungdomsfavoritt

Jeg så Velvet i Roskilde i '93. Kjøpte året etterpå en live som var spilt inn i Paris noen uker etterpå. Trenger jeg si det? Jo, det var magisk for en som meg.

Lenke til kommentar

Driver å sikler på en strøken M3 med Sumicron nå, og prisen er ikke så værst heller, er nesten så jeg vurderer å kvitte meg med alt annet etter å ha testet det i hendene. Nikon, Pentax, Canon etc. kan rett og slett ikke måle seg med Leica, og målsøker er noe helt annet enn speilrefleks.

Lenke til kommentar
Står den i vinduet på dagtid?

Jeg vil helst ikke si hvor jeg så på det da, jeg er livredd for at noen skal gå å kjøpe det før jeg får bestemt meg;) . Men det er et vakkert eksemplar men et brukseksemplar, og prisen er faktisk veldig overkommelig i forhold til andre steder....

Lenke til kommentar

Ja, nå er det sannelig på tide du får ordentlig Leica snart :p

Innrømmer gjerne jeg brukte Kiev4en (Contaxkopi) flittig mens M3en var inne til reparasjon noen måneder, men jeg stoler mye mer på M3en som i det minste leverer bilder uten lyslekkasjer, med riktig lukkertid, korrekt avstand og få andre feil enn de Capa maste om lenger opp i tråden :)

Hva med et gatefototreff i en eller annen totalt øde norsk småby? Jeg ser for meg noe etter denne modellen..

Lenke til kommentar

Hvordan er Leica M3 kontra M6 TTL, M7 og M8 (for ikke snakke om HEXAR) i PRAKTISK bruk?

I mangel av å har prøvd en selv synes jeg den gamle fremtrekksarmen ser forferdelig ut (og litt upraktisk om det er double stroke varianten), lukkerhjulet unødig lite (krever to fingers grep?), og med en latterlig tilbakespolingsmekanisme og mangel på lysmåler. Eneste fordelen jeg kan se er en "større" søker, og en anelse mykere mekanikk/lyd.

Jeg snakker da om PRAKTISK bruk, ikke nostalgihelvete. De som klaga høyest på M7 var jo strengt talt de som ikke tok særlig mye bilder i rammesøkerens ånd spørr du meg.

Jeg vurderer en M7 mote en M6 TTL (ja jeg vet den eter batteri)- M6 er jo lidderlig billig for tiden.

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar
Merker meg at dere ikke merker at det er Elisha Cuthbert som tar bilder av Paris :hmm:

Det er vel ingen av oss som aner hvem Elisha Cuthbert er så det stod det i bildefilen, men hun er neppe en stor kjendis for andre enn de som leser se og hør. For meg som ikke ser populærfilm og kun hører ser musikk så er Paris Hilton sine venner mennesker jeg hører svært lite om..

Lenke til kommentar

Syns den var ganske interessant. Det er en motsetning mellom Gilden og meg på gata. Jeg prøver å være så diskret som mulig, han gir beint faen (akkurat nå må jeg innrømme at å se dronning Elizabeth gjøre det samme på gata i London hadde vært morsomt, fnis).

Men så tar jeg bilder av situasjoner, han av typer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...