Gå til innhold

Scarlett Johansson.. fotograferer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel har sjekket det opp og kameraet er et Leica M6 Classic versjon, jeg tror ikke Scarlett ville godt rundt med et filmbasert kamera som krever at man kan fotografere bare fordi hun har råd til det. Hvis hun ikke har peiling vil jo selv en Casio exilim gi bedre bilder, sånn sett velger nok Scarlett Johansson bevist å bruke et klassisk kamera. Skulle det egentlig overaske mange av oss, en rask titt på CVen til Scarlett Johansson viser vel at hun er både brain og beauty, da hun som regel foretrekker filmer som Lost in translation Woody Allen filmer osv.

Noe som igjen henger sammen med det å utrykke seg kreativt gjennom bruk av en av tidenes mest klassiske kamerasystemer atpåtill på film, vistnok har Scarlett også digitale M kameraer. Jennifer Connely er også en interesant kvinne så intervjuer på dvden fra Labyrinth der hun spillte med David Bowie i 1984 (da var hun 14 år), at hun var en jente som hadde litt mer tanker bak det hun drev med allerede den gang.

Folk skal da ikke være noe rakett ingienører for å se at Scarlett Johansson, er en kvinne med helt andre holdninger og grad av seriøsitet enn Paris Hilton eller lignende.

PS. Det er nok ikke bare Slow hands som får ødelagt bilder på grunn av lens cap på målsøkere, selv har jeg gjort den samme feilen en rekke ganger derfor mener jeg at man ikke skal bebreide ham for det. Han har i det minste digitalt kamera slik at feilen blir oppdaget i tide.

Endret av modin
Lenke til kommentar

schnoodleboy, Har gjort det der mange ganger allerede selv om jeg bare har hatt kamera i 4 måneder, :)

Forresten, Kjendiser har vel lyst til å dokumentere sitt eget liv også? Kan vel ikke være noe kjekt å bare kunne vise barna sine all dritten som paparazziene og tabloidpressen skyter, når man tross alt er bare et menneske. Som meg og deg.

Lenke til kommentar
schnoodleboy, Har gjort det der mange ganger allerede selv om jeg bare har hatt kamera i 4 måneder, :)

Forresten, Kjendiser har vel lyst til å dokumentere sitt eget liv også? Kan vel ikke være noe kjekt å bare kunne vise barna sine all dritten som paparazziene og tabloidpressen skyter, når man tross alt er bare et menneske. Som meg og deg.

Kanskje nettopp fordi du har hatt det i 4 mnd- For de som har brukt rammesøkere en stund så sitter det i ryggmargen..

Jeg tviler egentlig ikke på at Scarlett Johansson faktisk fotograferer med film og rammesøkere - uansett hvordan du vrir og vender på det er det et fashionstatement for de aller fleste leicabrukere (og ja, det er ikke spesielt vanskelig å se det er en M6 m tanke på manglende øye og mindre lukkerhjul). Dessuten er det en lang vei fra å ta bilder med kremutstyr til å ha noe å komme med som fotograf.

Jeg foretrekker å se noen bilder før jeg trekker ytterligere konklusjoner. Brian Adams (YUK!) er en av de som faktisk KAN ta bilder, så kjendisene med evnene finnes helt klar.

Forøvrig er det interessant å se at fotografkjæresten til Scarlett Johanssons karakter i filmen Lost in Translation altså bruker 2x Pentax 67(ja den gamle tanksen med trehåndtak) som utstyr for å fotografere band?

Lenke til kommentar

Foresten er selvsagt et Leica M kamera et fashionaccessory, men alikevel sier det jo litt om hvilket image man leter etter. Scarlett apelerer til helt andre grupper enn den gjennomsnittlige idiot ved å bruke dette kameraet, om det er bevist eller ubevist vet man ikke. Mannen i gaten ser uansett ikke at det er noe spesielt med det, mens folk i visse kretsert vil ta hintet hvis ikke Scarlett hadde peilet seg inn på en viss gruppe med imaget sitt hadde heller ikke Leica kameraet hvert interesant. Det er nok ikke 25 år gamle snekkere som skal ha interesse for hverken filmene hun spiller i eller kvinnen scarlett Johansson, for å si det sånn....

Lenke til kommentar
Forøvrig er det interessant å se at fotografkjæresten til Scarlett Johanssons karakter i filmen Lost in Translation altså bruker 2x Pentax 67(ja den gamle tanksen med trehåndtak) som utstyr for å fotografere band?

Kan ikke huske det, men da må han i det minste være enormt sterk, da speilet skaper vibrasjoner til de grader noe som gjør alt annet enn svært raske lukkertider ubrukelig håndholdt. Slik jeg husker fra filmen var han vel heller en spebygd fyr så, er merkelig han fikk det til ;)

Vel det er ikke sikkert at Scarlett er en dyktig fotograf, men det at hun tar bilder med filmkamera viser at interessen er der. Nå skal jeg ikke legge opp til noen glorifisering av Scarlett, men hun er jo helt klart noe annet enn mange andre. Synes man kan se klare forbindelser til en genrasjon hvor skuespillerne var beleste mennesker med samfunnsinteresse, kunstinteresse osv. Hun har kanskje mer tilfelles med typiske new Hollywood skuespillere som i dag er i 60 og 70 årene som Jack Nicholson, Al Pacino, Meryl Streep osv. Enn andre unge Hollywood stjerner som er selvopptatte unge mennesker helt uten dybde i livet.

Ikke det at det finnes så mange unge seriøse skuespiller som ikke kan sies å ha slike kvaliteter, men det finnes en ganske stor gruppe unge i Hollywood som egentlig ikke er skuespillere, slik som Paris Hilton.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg bak modin her, men bildet av Clapton er jo morsomt. Kanskje han hadde for mye å tenke på ellers?

Mange fotomodeller blir også dyktige fotografer selv etterhvert. De har stått så mye foran kamera at de har lært det meste av å se på. Scarlett har vel også vært modell, såvidt jeg husker. Kanskje hun har plukket opp et og annet på location?

Btw: Dronning Elisabeth er en ivrig amatørfotograf, og foretrekker Leica M og Rollei 35. Hvor mange her har bestemødre som bruker slike kameraer?

Lenke til kommentar

Modin:

Det var Pentax 67- jeg husket bare det var litt komisk, jeg synes å huske han måtte ha noen digre fotobagger for å få plass til de monsterne.

Forøvrig var ikke Nikon F(x) serie noe man så rundt halsen på snekkere noen tiår tilbake heller, men det er kanskje nettopp de som har råd til dem nå, haha! Seriøst, DSLR-æraen har skrudd markedet ettertrykkelig, og det er vel ikke akkurat blitt noe mindre accessory enn før.

PM:

Ingen tvil om at modeller/stjerner med mye tid foran kamera også ser en del bilder og sannsynligvis plukker opp en del underveis. Knut bry er jo i så måte et strålende eksempel.

Lenke til kommentar
Mange fotomodeller blir også dyktige fotografer selv etterhvert. De har stått så mye foran kamera at de har lært det meste av å se på. Scarlett har vel også vært modell, såvidt jeg husker. Kanskje hun har plukket opp et og annet på location?

Btw: Dronning Elisabeth er en ivrig amatørfotograf, og foretrekker Leica M og Rollei 35. Hvor mange her har bestemødre som bruker slike kameraer?

Flere kongelige som brukte Rollei 35 vår egen Kong Olav var også amatør fotograf og brukte Rollei 35. Er bilder av ham med Rollei 35 i Aftenposten billaget som kom når han døde, det ligger hjemme hos min farmor. Synes det var artig da jeg selv har kameraet. Det med modeller som blir fotografer finnes det en rekke eksempler på, det er foresten veldig morsomt hvordan enkelte ser ut til å tro at motebransjen består av Airheads, da en rekke av de sentrale menneskene både foran bak og rundt kamera er svært oppegående folk. Kanskje snarere de som drømmer om å bli modeller, men som aldri blir det som er dumme og blonde.

Jeg vil tro at for å lykkes som modell må man ha personlighet noe som også innebærer en viss selvbevisthet og inteligens. For inteligente menn som jeg håper jeg selv er, så er jo jenter som er selvstendige sterke og beviste langt mer atraktivt enn dumme jenter, eller jenter som ikke har perspektiv på livet. Holdningen til mange supermodeller viser i hvertfall at de har noe i toppen vil jeg si, det er en temmelig selvbevist framtoning mange steder.

Lenke til kommentar
Forøvrig var ikke Nikon F(x) serie noe man så rundt halsen på snekkere noen tiår tilbake heller, men det er kanskje nettopp de som har råd til dem nå, haha! Seriøst, DSLR-æraen har skrudd markedet ettertrykkelig, og det er vel ikke akkurat blitt noe mindre accessory enn før.

Mente ikke nødvendigvis pris, men snarere det at Leica er et kamera med langt mer apell til intelektuelle enn til den jevne person. Ikke for å fornærme noen altså... men enkelte produkter har jo en viss apell innenfor de litt mer tenkete kretser og Leica er vel en av dem. Den klassiske konservative stilen har jo en tendens til ikke å ha den sammen apellen hos feks en snekker, som gjerne har neonlys i hagen ved juletider eller kjører en BMW som ligger på bakken mens han sitter med Napiriji nakken sin med en blondine som er alt for ung for ham i passasjersettet.

Skulle Scarlett Apellere til ham hadde hun nok valgt et Canon proff kamera med L opptikk, og gjerne byttet ut klestilen sin med noe litt mer Kitchi og horette.

PS. Kommer nok til å Scanne bildet av Kong Olav med Rollei 35 og publisere det på nettet, å håpe det spres, det er absolutt et bilde som fortjener evig liv på nettet. Dette legendariske kameraer har en rekke fansider, som blant annet har bilder av Dronning Elisabeth med kamera, de vil sikkert finne det interesant at også henne norsk fetter? brukte kameraet.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Adskillig flere enn de som har bestemødre som kan tituleres "Majestet". :p

Forøvrig fasinerende fun fact.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Angående de europeiske monarkier: Hele sulamitten stammer jo fra Danmark. Den som ønsker en god gjennomgang kan lese Ikon av Frederick Forsyth. Strålende bok forresten.

Ellers går min stemme til frøken Connelly (ref. Blood Diamond) i denne kategorien. Er også imponert over hvor "nær" hun kommer diverse scener med sin 35mm (summicron?). Her snakker vi dyktighet. Brad Pitt innehar lignende egenskaper i Spy Game når han har en tendens til å alltid velge rett brennvidde på fastobjektivene sine.

Endret av Freem@n
Lenke til kommentar

Adskillig flere enn de som har bestemødre som kan tituleres "Majestet". :p

Forøvrig fasinerende fun fact.

Er mann kongelig tar man gjerne opp hobbyer som fiolinspilling, polospilling, hesteridning, fotografering osv. Både fordi man blir oppdratt til å ha fine interesser, men sikkert også fordi det er veldig kjedelig å sitte der på slottet sitt hele dagen. Sånn sett forundrer det meg ikke at kongelige i den genrasjonen drev med fotografering.

Lenke til kommentar
Modin, du har mye rare/kule kameraer. Sjekket linkene dine i signaturen. Samler du eller er det noe du har kjøpt over tid mens du har holdt på med foto?

Ble litt sentimental og prøvde å finne mitt første SLR og jeg fant :D

Jeg samler nok litt.. men som student blir det nok ikke mer enn budsjettet tilater, skummel hobby er jo nesten naboen til Antonio Stasi (mannen driver butikk i Bergen og har sikkert over 1000 kameraer i samlingen sin) og man ser jo hvordan det har gått med ham...

Prøver å bruke kameraene mine en del da, men blir til at ikke alle blir like mye brukt etterhvert som jeg får bedre kameraer er ikke alle de gamle like aktuelle lenger. En Zenit er ikke like interesant når man kan ta bilder med et flott Nikon, eller Pentax, men jeg trenger uansett to kameraer i bruk til enhver tid, et med slides og med svarthvit film.

Interesant at du begynte med Cosina, siden Cosina i dag faktisk er en av få produsenter som satser på film og klassisk kamera med sin Voigtlander serie. Produsenten har gått fra å være en billig produsent til å bli en av verdens ledende når det kommer til kvalitet, i hvertfall på opptikk siden. Selv om målsøker-kamerahusene deres nok fortsatt ikke har Leica kvalitet over seg, holder de mål og er langt bedre enn hva billige filmbaserte SLR var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...