Gå til innhold

Kva er beste kjøp for tida?

Anbefalte innlegg

Jeg har selv kjøpt D60 og er storfornøyd med det, er ganske fersk med Speilrefleks, og det går overaskende fort å sette seg inn i dette kameraet.

Ligger godt i hendene mine i alle fall, (sånn ca medium fingre :p ) og tar gode bilder med kit objektiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å få hjelp, vel, selv på dette lille forumet har vi leire med brukere av de mindre merkene. Jeg er selv representant for et av dem - Olympus - og vi har folk i Pentax/Samsung-leiren, folk i Sony/KM-leiren.

Og skulle han få behov for hjelp av importøren av kameraet, så er det lurest å velge Pentax.

Lenke til kommentar
Tja. Kjøp av saker brukt er et poeng, men det andre faller på urimelighetens sten.

Urimelig kan så være. Faktum er at det teller.

To kamerater av meg kjøpte seg nettopp Canon pakker (tror begge kjøpte en 450D pakke),

og begge sier at det er så mange kjente som har Canon - altså godt rykte fra kjentfolk.

....og jeg ble ikke hørt :-)

Tar jeg ikke feil, så økte Nikon sin markedsandel til 40% (verdensbasis) - og Canon er trolig større, så er det lett å følge strømmen.

Hva som er rett og galt, lurt og surt, er vel disputabelt!

Lenke til kommentar

Det Simon skriver er at her på forumet får du hjelp, uansett merke. Vi har nemlig samtlige kameramodeller på markedet representert her. Om vi ikke har noen erfarne med nettopp din valgte modell, så er det noen med merke-erfaring som kan hjelpe deg.

En annen sak er at de fleste har kompiser med slr nå. Så mange slr finnes det i dette landet. Dessverre er det bare en liten del av dem som faktisk har peiling på fotografering med slr. Resten består som oftest av folk som kjenner sin begrensning. Men blant unge er det ganske mange som aldri har lært noe om fotografering, men som likevel innbiller seg at de er genier. Når kompisene har enda mindre peiling så vil de fort godkjenne denne statusen som en ressurs av rang. Stakkars. Vi har noen innom her med jevne mellomrom, og den desinformasjonen vi har fått fortalt her kunne gis ut i bøker.

Lenke til kommentar

Det som passer i dine hender. Noe annet saklig og objektivt svar har jeg ikke. :)

Subjektivt hadde jeg lagt halvparten i et Olympus E-520 og sett om jeg klarte å presse inn et 50/2 og en FL-36R for den summen. Men det er meg. Sannheten er (som gjentatt utallige tusenvis ganger i dette forumet) at du skal velge det kameraet som passer dine klyper best, i din prisklasse, fordi alle kameraene som selges i dag er veldig gode.

:)

Lenke til kommentar

Til varmit:

Samsung GX-10

Samme som Pentax K10D. Hvis den lokale fotosjappa ikke har Samsung, test ut Pentax K10D/K20D.

Disse har en del ting/bryter layout jeg ikke kunne klart meg uten(de har også fjernet ting jeg ikke vil ha).

F.eks. framre og bakre hjul/e-hjul, LCD disp. på høyreside, programbryter på venstre side(den har ikke programmer som portrett, sport og landskap :sick: ) De har god plass til tommelen :thumbup:

Kamera som passer både små og store hender. Jeg har mellomstørrelse på mine pølsfingre og foretrekker min K10D med batterigrep.

De er bra bygd, ser ikke billig ut slik som noen andre merker gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...