Gå til innhold

Kva er beste kjøp for tida?

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å bruke 4-6 tusen på speilreflekskamera inkl linse. Kva er beste kjøp for tida. Sjå då vekk frå passform og individuelle behov. Eg tenker då reint pris opp mot spesifikkasjoner og teknoligi (nyare kamera er vel stort sett betre enn eldre kamera?)

La oss holde oss til canon og nikon for å gjere det litt enklare.

Har sett på bla desse:

Nikon D80 m 18-55 vr kr 5.999,- japanfoto

Nikon D60 m 18-55 vr kr 4.949,- japanfoto

Canon 450D m 18-55 is kr 5.999,- amentio

Komplimenter gjerne lista mi (eller anbefalinger om andre butikkar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så er bare spørsmålet om man egentlig vil kjøpe kamera på OBS da :p

her må jeg bare svare det som går igjen i alle "hvilket kamera skal jeg velge" trådene, nemmelig at så og si alle dslr er gode, det du bør gjøre er å gå i en velassortert forretning, si hvor mye penger du har og be om å få holde alle dsr'ene du har råd til!

du velger det som ligger best i hendene dine

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
så er bare spørsmålet om man egentlig vil kjøpe kamera på OBS da :p

Det tror jeg kan gå bra. Kjøpte selv PC der for mange år siden. Meget bra kjøp og ypperlig support (gitt av annet firma etter avtale med Coop). Tror nok Coop/OBS er proffe nok til å oppfylle forhandleransvaret sitt overfor kundene. Kjenner dog ikke det konkrete tilbudet i så henseende.

gregor

Endret av gregor
Lenke til kommentar
Hvorfor utelukker du andre kamera produsenter?

Mulig han kjenner noen som har disse merkene, og har hørt gode ting om dem.

Gode grunner for å kjøpe det de fleste har er f.eks større sjanse til å få hjelp, større sjanse til å låne/prøve ekstrautstyr og større marked hvis du skal selge.

så er bare spørsmålet om man egentlig vil kjøpe kamera på OBS da

Dersom du ser bort fra enkelte fotoforetninger, tror du det er mer hjelp å få andre steder?

det du bør gjøre er å gå i en velassortert forretning, si hvor mye penger du har og be om å få holde alle dsr'ene du har råd til!

Da skal han være dum ekspeditøren, om han ikke finner noe som koster så mye!

Lenke til kommentar
Har sett på bla desse:

Nikon D80 m 18-55 vr kr 5.999,- japanfoto

Nikon D60 m 18-55 vr kr 4.949,- japanfoto

Canon 450D m 18-55 is kr 5.999,- amentio

Var selv å prøvde Nikon D40 og Canon 400D i dag. (Butikken hadde kun de speilreflekskameraene). Min konklusjon var at Nikon satt best i handen.

Er det store forskjeller mellom de ulike Nikon kameraene med tanke på grepet?

Har D40-60 eller 80 bildestabalisator?

Er Pentax kamera kjent for å ha små eller store grep?

Har lest noen innlegg om 400D hvor dere anbefaler en annen linse, har dere noen lignende anbefalinger for Nikon D60?

Lenke til kommentar
Hvorfor utelukker du andre kamera produsenter?

Mulig han kjenner noen som har disse merkene, og har hørt gode ting om dem.

Gode grunner for å kjøpe det de fleste har er f.eks større sjanse til å få hjelp, større sjanse til å låne/prøve ekstrautstyr og større marked hvis du skal selge.

Tja. Kjøp av saker brukt er et poeng, men det andre faller på urimelighetens sten.

Å få hjelp, vel, selv på dette lille forumet har vi leire med brukere av de mindre merkene. Jeg er selv representant for et av dem - Olympus - og vi har folk i Pentax/Samsung-leiren, folk i Sony/KM-leiren.

Når det kommer til salg er det ikke vanskeligere å kvitte seg med kvalitetsutstyr fra noen merker. Legg ut sakene på foto.no, og det er kjapt solgt. Merker dette selv, brukt optikk til fourthirds forsvinner fra bruktmarkedet på få dager. Salg av kitoptikk er dog like vanskelig som hos hvilket som helst annet merke.

Det er ikke vanskelig å selge utstyr for mindre produsenter. På ingen måte.

Da skal han være dum ekspeditøren, om han ikke finner noe som koster så mye!

Derfor spør man spesifikt om å se på alle kamera som dekker ditt prisnivå.

Lenke til kommentar
Hverken D40, D60 eller D80 har bildestabilisator i huset, men du må derimot kjøpe objektiver med bildestabilisering.

Og dette følger ikke med i standard objektivet?

Hvis det står VR i objektivbetegnelsen så har de(t) vibration reduction = bildestabilisering

Lenke til kommentar
Ahh, det var egentligt mitt neste spørsmål ;)

Har du peiling på grepene da, trodde ikke de varierte særlig mellom kamerahusene som er nevnt.

Av D40/60, 450D og D80 foretrekker jeg helt klart D80, da jeg har litt lange fingre osv.

Har selv D200 og har kjent på D40(x), 350D og 400D og D70(s) og foretrekker D70, og D80 skal være veldig likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...