gunnberg Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Var hos en kamerat for å hjelpe han litt med en maskin. Asus hovedkort med et windows bios flasheprogram. Programmet fant passende bios og alt var klart. Stod bare at man skulle trykke på knappen FLASH for å sette det hele igang. Som sagt så gjort og det var tre punkter den skulle gjennom. Punkt 1 var noe med å slette gammel bios. DONE Punkt 2 husker jeg ikke. DONe Punkt 3 et eller annet. FAILED Press flash again to retry or cancel to abort. Hvis man nå trykket flash på nytt kom man aldri lengre enn punkt 1 før det feilet igjen. Når vi så forsøkte å restarte maskinen skjedde det aldri noe. Virker ikke som den finner noe bios eller noe for å sette den igang. Vil det holde å cleare CMOS eller må det noe mer til? Jeg skal ned til han senere og ta med pinsett for CMOS clearing. Burde jeg ordne en cd, usb pinne eller noe med noe mer? Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Kan se ut som jeg fant ut hva som er problemet et annet sted: BIOS problem Må visst bytte hovedkort eller bytte ut BIOS chip. Moro. Får jeg tak i en slik chip i oslo? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Du må nok flashe Biosen flere ganger, dvs. mellomflashe først noen tidligere versjoner. Edit: se(også)etter at flashing er enablet i BIOS... Endret 8. juni 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Du kan bestille ny brikke fra http://www.eksitdata.com/ og få denne ferdig med den biosen du vil ha. Pass på å sjekk at bios brikken din faktisk er i sokkel og ikke loddet rett på hk. Er den loddet fast trenger du hjelp av noen som har isp interface for å få inn ny software. Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Tenker jeg ringer digital impuls (der han handlet hovedkortet) i morgen og spør om de evt kan hjelpe. I den tråden jeg linker til påstår de at bios brikken på P5K ikke er loddet fast, men kan sjekke i morgen for sikkerhets skyld. Hva er isp interface og hvordan går man evt fram med et slikt for å legge inn ny bios? Takker for svarene! Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Med Isp header så kan man flashe bios selv om brikken er fast loddet, men hk må så klart støtte denne tilkoblingen.Om ditt støtter dette vet ikke jeg. http://xeltek.com/pages.php?pageid=8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå