Gå til innhold

Jobb som telefonintervjuer?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på jakt etter en jobb, og synes telefonintervjuer høres spennende ut :)

Problemet er at jeg ikke vet hvilke bedrifter og firmaer som driver med slike undersøkelser.

I tillegg fyller jeg ikke 18 år for ett halvt års tid. Bosatt i Bergen.

Noen som kan hjelpe meg med firmanavn ol.?

På forhånd takk :)

Endret av Majia90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet i Norsk Statistikk (norstat) sjøl for mange år siden. Ganske ensformig i grunn, men greit i en liten periode. Vil faktisk heller anbefale deg å prøve deg som telefonselger, syntes det var betydelig mer utfordrende og artigere. Da er det morsomt å få et salg, spesielt om hvert salg gir en bonus på 3-400 kroner eller liknende, er liksom ikke like moro å få ja til et intervju.

Men helst mot bedrifter om du har noen mulighet til det, men det kan være morsomt uansett. Det er jo vanlig da f.eks å få bonuser i tillegg til lønn, tror ikke vi fikk noe bonus for å få intervjuer da jeg var på norsk statistikk... Men er noen år siden så skal aldri si aldri.

Telefonsalg har et ufortjent dårlig rykte etter min mening.

Lenke til kommentar

Kan godt være at det selges mange gode produkter over telefon, men kommer aldri i livet til å kjøpe noe. Det er vært for mye tull og tøys over langtid fra den bransjen. Når det i tillegg ringes mange ganger om dagen, spesielt i rundt middagstid, så hjelper ikke det spesielt mye.

Ønsker deg lykketil, men vennligst ikke ring meg :)

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

vet det er litt gammel tråd, men skriver litt fordeom.

Kjenner flere som har jobbet som telefonitervjuer. Dem synes det ikke var noe. Kjedelig og ikke noe bonuser. Jeg har jobbet med telefonsalg og ble piss lei. Men det fine før meg er at jeg no kan velge og vrake i jobber. Har blitt tilbyd jobb som forsikringsselger der dem skulle betale bolig før meg pluss firmabil. Bilselger med gode bonuser og firmabil. Butikksjef vikariat på 1 år i gullsmedbutikk. Salg av forskjellige løsninger til bedrifter. Og ikke minst Key Account Manager. Men takket ikke ja får jeg fikk tilbud om og bli partner i et bemanningsbyrå.

Så må si det var det smarteste valge av jobb jeg har tatt. Har gidd meg veldig mange muligheter. Så vil heller anbefale deg og andre til og prøve deg innen telefonsalg.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er på jakt etter en jobb, og synes telefonintervjuer høres spennende ut :)

Problemet er at jeg ikke vet hvilke bedrifter og firmaer som driver med slike undersøkelser.

I tillegg fyller jeg ikke 18 år for ett halvt års tid. Bosatt i Bergen.

Noen som kan hjelpe meg med firmanavn ol.?

På forhånd takk :)

Telefonintervjuing kan fort bli kjedelig og monotont og ofte er det relativt dårlig betalt.

Hold deg unna TNS Gallup. Tidligere het de Norsk Gallup.

TNS har, eller hadde tilbake i 2005 iallfall, de laveste timelønningene, dårlig teknisk utstyr, massivt gjennomtrekk av personale, ganske dårlig arbeidsmiljø og tilnærmet null kommunikasjon mellom intervjuerne og konsulentene som hadde formet undersøkelsene. Er i tillegg fortsatt litt usikker på om alt de foretok seg, både i form av undersøkelsene man satt med og i form av oppførsel ovenfor intervjuerne, er helt lovlig. Uten at jeg skal gå nærmere inn på akkurat dette.

Norsk Gallup hadde tidligere et relativt godt omdømme og var også en grei arbeidsplass, men ser ut til å ha tapt seg ganske mye. Kan godt hende at ting har blitt bedre siden 2005, men har mistanke om at lite har endret seg, dessverre.

Kan absolutt ikke anbefale TNS til noen. Det er en grunn til at TNS søker etter nye folk langt oftere enn AC Nielsen, MMI og SSB, for å si det slik.

Har hørt bra ting om MMI og SSB, jeg ville nok prøvd å komme inn der. :)

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Telefonintervjuing kan fort bli kjedelig og monotont og ofte er det relativt dårlig betalt.

Hva ligger timelønna på da?

Jeg bor i Oslo, og ser at tns gallup søker stadig etter folk. Det virker som en veldig fleksibel jobb med hensyn til studier osv i hvert fall.

Lenke til kommentar

Intermedia selger annonseplasser på internett fra en adresse i oslo...

Dette er jævlig kjedelig men har garantilønn på 100 kroner timen pluss bonuser for hvor mye du selger osv, noen har tjent opptil 60 000 kroner i måneden, men for å kunne oppnå mer enn 100 kroner timen må du ha ekstremt talent for dette, jeg solgte 2 annonser på noen uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...