Gå til innhold

er det bare meg eller har flere og flere på forumet begynt å trene?

Anbefalte innlegg

som evne tittelen sier har jeg merket en økning på folks livsvaner, flere og flere har nå tatt steget med å trene og forandre totalt livsstilen. er dette bare et tilfelle eller er det nå blitt en "mote" å leve sunt?

ps. var litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, håper jeg valgte riktig plassering da :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje fordi forumet har fått flere kategorier rettet mot de som driver med annet enn å kun sitte pal foran datamaskinen hele døgnet? :)

I hvertfall regner jeg det som en logisk forklaring.

Jeg vil tro du har rett.

Lenke til kommentar
Når det gjelder hva som har skjedd på denne siden, er jeg for fersk til å uttale meg om.

På en annen side så har jo livsstil-fokuset økt i media, og dermed får flere øynene opp for det, kanskje...?

Ekte nerder bryr seg ikke om slikt. :p

Lenke til kommentar

Det finnes mange som ikke er borti de typiske "nerdefaktorene" her på forumet. Nok av kategorier som tar for seg ytterst sosiale og aktive ting. Så nerdefaktoren rundt forum generelt har gått ned, derfor man får mange som trener. Sikkert ett par nerder som også har kastet seg på treningsfaktoren, men på enkelte underkategorier finner du nok de ekte nerdene som ikke har noe til overs for slike ufornuftige ting :)

I believe den "klassiske nerden" er i undertall her på forumet

Lenke til kommentar

Vel er det rart at folk bar begynt å trene mer?

I reklamen:

Fitness, gjør at jeg holder den slanke linjen

Nutrilett, slankeprodukter

Matprat, sunt, godt og veldig enkelt

I media:

Alle ukebladene:

- Slik blir du slank

- Stjernenes treningsprogram

- Se så vakker og slank hun/han er

- Han viser sixpack / hun viser flatmagen

Tabloidpressen/Aviser:

Slankeklubben

Slik blir du slank

Få en sunnere livstil i dag

Ja jeg håper dere skjønner poenget.

Ikke misforstå meg nå, det er fint at enkelte som er litt for stillesittende kommer seg opp og røre seg litt, men per i dag synes jeg vi blir for bombadert av sylfider og idealbilder for hvordan det nærmest forventes at vi skal se ut. Uansett hvor du snur og vender deg ser du en million tips for hvordan du blir slanke samtidig som du ser bilder av stjernene som er slanke sylfider på stadiet til nærmet å være sykelig tynn.

Jeg har litt på magen, ikke mye, men jeg føler faktisk nærmest et slankepress, jeg må slanke meg for å passe inn i verdens A4 kategori. Og det merker jeg og på mange kanaler som dette forumet at det å bli slank, og gjerne raskt og enkelt, er mye mer i fokus enn det har vært før.

Lenke til kommentar

Jeg synes det virker som det er vedlig paa mote aa trene naa. Men det er jo bra.

Selv saa er jeg en av de som har hatt problemer med aa forstaa at hodet er en del av kroppen ogsaa, og det som skjer i hodet er relatert til det som skjer i resten av kroppen. Vi blir veldig laert opp til aa holde hellig distinksjonen mellom kropp og hode/sjel/tanke, og den dualiteten er jo definitivt helt komplett feil.

Selvom jeg alltid har elsket aa vaere i aktivitet, saa drepte skolen all min lyst paa sport, og jeg begynte aa leve mer og mer utelukkende i hodet mitt. Og etterhvert er ikke det et fint sted aa vaere.

Men i de siste aar har jeg begynt aa trene saavidt, og er i alle fall i litt bedre form enn vanlig, og det foeles enkelt og greit jaevlig godt. Jeg har ennaa daarlig kondis, lite styrke, er ufleksibel, osv, osv, men jeg foeler kroppen paa en annen maate og det foeles ekstrem mye bedre. Og saa merker jeg jo ogsaa at hodet blir litt lettere aa holde styr paa.

Saa la oss haape moten varer.

Lenke til kommentar

På en side er helsefokuset i media bra, i mine øyner er det alt for mange feite og late folk som trenger en dytt i rett retning. Samtidig er det jo visse sider av dette fokuset som slår feil ut, slik som Bear^ nevner, med slankehysteri og det som værre er.

Lenke til kommentar

som noe sa over meg, det er "inn" å trene.

hverdagen vår er så preget av "sånn skal kroppen se ut", men er det en ulempe at flere og flere begynner å trene?

mange trener nok fordi de ikke liker kroppen sin, men i alt vil jeg nokk si at vi går i en positivt framtid der flere og flere tenker sunnere og frastøter den amerikanske livstilen

"live your life out, eat big"

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Trener for karriære og for å holde kroppen i fin form. Er veldig fornøyd med hvor godt trent jeg er(litt ubeskjeden :p ) og ser ingen grunn til å la kroppen forfalle. I tilleg føles det utrolig godt etter å ha trent.

holder selv på å trene til befalskolen, dog det er enda 3-4 år til jeg skal søke, men den kondisen jeg får inntil da blir bra :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...