Gå til innhold

IKT-servicefag privatist, hvilke fag?

Anbefalte innlegg

La meg først se om jeg har forstått det riktig. Det som tidligere het IKT-driftsfag heter nå IKT-servicefag? Saken er den at jeg har tenkt litt på å ta dette som privatist (er ikke så viktig at jeg er villig til å gå på vgs. igjen). Jeg er jo om en uke eller to ferdig med mine tre år (serviceelektroniker), og her har jeg jo stått alle fag. Er jo også ferdig med allmennfagene som engelsk og norsk. "Problemet" er at jeg er i siste kullet i reform 94. Hvordan vil da dette bli med tanke på kunnskapsløftet? Nye læreplaner osv. Må jeg da gå opp som privatist i disse fagene også? De fagene jeg egentlig har tatt? Er vel ganske uaktuelt å ta dette hvis de "gamle" fagene mine ikke er gyldig. Noen som har erfaring med dette, og kan utdype litt?

EDIT: Med allmenne fag mener jeg det som jeg tror kalles "fellesfag".

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei. Beklager seint svar, men er ikke ofte innom dette forumet.

Jeg skal selv ta opp IKT servicefag/driftsfag (brukes litt om hverandre, men er samme studie) enten til høsten eller neste år. Jeg slipper unna GK (VG1) og engelsk, norsk osv. på IKT servicefag siden jeg allerede har gått 2 år på almennfaglig linje.

Slik jeg forsto det (snakket med rådgiver på yrkesskolen) trenger du ikke ta opp faget på nytt hvis du kommer fra 94-reformen. Skal ikke si det for sikkert, for det kan jo være litt annerledes fra skole til skole og hvilke fag du allerede har tatt.

Foreslår at du snakker med rådgiveren på skolen din om dette :) Best å være sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...