Inc Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) ja, emne sier det meste. Gies det fradrag for frakt av barn til og fra barnehage? Endret 8. juni 2008 av Inc Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Tror ikke det fordi jeg vil anta at hensynet bak fradragsberettiget reise til og fra jobben er å kompensere dem som har lang veil til og fra stedet de bedriver verdiskapning, og for å gjør gi intensiver for at arbeidstakere skal fylle ledige jobber til tross for at det er noe reisetid. Og for barn i barnehage ser jeg ingen god grunn for at staten skal betale for lang reise. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg hadde heller aldri hørt om det før. Grunnen at jeg spør er en som jobbet på likningskontoret som at det kunne gjøres.. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Nei, det får du ikke. Han du kjenner på ligningskontoret kan ikke være spesielt kompetent. Lenke til kommentar
Rhulken Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Nei, det får du ikke. Han du kjenner på ligningskontoret kan ikke være spesielt kompetent. Dette er ikke helt riktig. Du kan få fradrag for dette. her må man regne ut hvor mye ekstra kjøring det blir for å kjøre til barnehagen utenom den vanlige ordinære kjørerute til jobb. Det som er tilfelle her er at man skal ikke føre dette opp som resiefradrag men FORELDREFRADRAG. =) Så dette kan man faktisk føre inn. så han på likningskontoret er faktisk kompetent....Men de gjør det ikke lett dissa folka... så her er det lett å bli forvirret i alle disse tåpelige reglene. Nei, du kan ikke få dette igjen på resiefradrag JA, du kan få det igjen på foreldrefradrag isteden.... Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Det stemmer. Legger meg HELT flat. http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=531499 Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det er tydeligvis ingen grenser for hva alle oss andre skal måtte betale inn til fellesskapet for at alle med barn skal kunne stikke sugerøret sitt nedi statskassen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Nyttig opplysning, for de med flere barn Men andre enn meg som synes denne settningen var litt, uhm, ikke politisk korrekt? Husk fradrag for kjøringenDu kan trekke fra kjøringen til og fra barnepasset hvis du har brukt egen bil. Da får du 1,40 pr km. Ved kjøring til svart dagmamma får du et bevisproblem som skattekontoret kan bruke mot deg: Hvem har du kjørt barnet til? Men du kan jo ha kjørt det til bestemor. Fradraget er etnisk betinget. Endret 5. april 2009 av nomore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå