Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

2 mx som privatist?

Anbefalte innlegg

heihei:)

Jeg tok 1 mz på almenn påbygging, fikk da helt ok karakter(4). Går nå annen utdanning,men kunne tenke meg å ta 2 mx for å komme inn på medisin eller tannlege, ikke helt avgjort hva enda.

jeg lurer på om noen har tatt 2 mx, ett år etter å ha tatt 1 mz? er dette mulig,eller blir det for hardt? skal ta det på sonans i såfall, men det er dyrt, kjedelig å starte på noe så dyrt om det ikke går...

håper på svar!!:):thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går ikke 2MX ut fra høsten av pga kunnskapsløftet?

Man kan ta 2MX helt til våren 09, siste eksamen er da. Men en del privatskoler går/har gått over til kunnskapsløftets mattefag, men ikke Sonans og Bjørknes hvertfall.

Lenke til kommentar
heihei:)

Jeg tok 1 mz på almenn påbygging, fikk da helt ok karakter(4). Går nå annen utdanning,men kunne tenke meg å ta 2 mx for å komme inn på medisin eller tannlege, ikke helt avgjort hva enda.

jeg lurer på om noen har tatt 2 mx, ett år etter å ha tatt 1 mz? er dette mulig,eller blir det for hardt? skal ta det på sonans i såfall, men det er dyrt, kjedelig å starte på noe så dyrt om det ikke går...

håper på svar!!:):thumbup:

Tror du vil få problemer med en del emner, men du bør i såfall repetere alt du hadde i 1mz og lære deg det 1mx har i tillegg. Jeg for min del syns 1mx var en lek, mens jeg måtte jobbe mer med 2mx for å få like god karakter, det er en del vanskelige emner der som krever litt innsats.

Endret av conolo
Lenke til kommentar
Jeg tror du må ha hatt 1mx for å ta 2mx.

Man trenger ikke 1MX for å ta 2MX. Du trenger ikke førsteklassematten i det hele tatt.

Selv fikk jeg ikke noe utbytte av 1X-modulen f.eks., så jeg ville anbefalt trådstarter å hoppe rett på 2MX.

Lenke til kommentar

Opplevelsen av hvordan det er å ta 1MX for deretter å ta 2MX, er individuell for alle og enhver. Selv fikk jeg 2'er i 1MZ i første klasse. Nå har jeg akkurat avlagt eksamen i 2MX, og blir overrasket dersom jeg ikke får 5'er eller 6'er.

Men, det skal nevnes at jeg har lagt ned masse tid i matte.

Er ikke sikkert at du nødvendigvis behøver å gå igjennom de emnene som skiller 1MX fra 1MZ, i og med at de ikke er så mange, men du burde uansett gå gjennom 1MZ-matten før du begynner på Bjørknes eller Sonans. Det er viktig å ha god forståelse for dette, i og med at pensumet (X eller ei) danner grunnlag for 2MX. Når du itillegg ikke har hatt matte på en stund, kan det være nyttig med en oppfriskning.

Uansett - lykke til, og husk at matte ikke er så vanskelig når du fokuserer på å forstå! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg tror du må ha hatt 1mx for å ta 2mx.

Man trenger ikke 1MX for å ta 2MX. Du trenger ikke førsteklassematten i det hele tatt.

Selv fikk jeg ikke noe utbytte av 1X-modulen f.eks., så jeg ville anbefalt trådstarter å hoppe rett på 2MX.

Da må lærerne våre ha prøvd å lure oss :p Eller kanskje det bare er en regel de innførte selv som gjelder på vår skole?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...