NeW_PrO Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei! Jeg er en gutt på 13 som har nådd målet mitt - å få sixpack til sommeren men jeg blir litt sliten av å tenke på at nå som jeg har fått den, så kan jeg fort miste den igjenn! Derfor lurer jeg på hvordan jeg får veldig høy forbrenning utn å kjøpe så mye spesiellt? Vil dere vite kosthold og trening: Ca. kcal per dag: 1300-1500 Frokost: 1 brødskive Skole: 2 brødskiver + 1 7UP free (0,9kcal per 100ML) Middag:Kjøttmat (varierer veldig) Lunch:1 el. 2 brødskiver Tar meg kanskje en liten brødskive før jeg legger meg Trening: Har trenet et eget opplegg i 1 måned nå: alt dette ganger 3. Håper jeg får noen brae svar ) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Jeg kan love deg at du har ofret MYE for å få den six-packen (tenker på all muskelmassen du har mistet) (Edit=du hadde ikke holdt på lenger enn en mnd, nei. Var ikke så lenge.. but still). 1300kcal tilsvarer ikke BMR'en til ei lita jente en gang. Når du sulter deg selv på den måte du beskriver her, vil kroppen fort gå over i starvation mode og spare på hver eneste kalori den får i seg. Forbrenningen vil bli langsom og dårlig. Du må gjerne deffe, men ikke ligg for lenge i kcal-underskudd. Ha f.eks en spisedag hvor du kommer i pluss, eller kjør carb-cycling for å unngå at kroppen vender seg til et spesielt mønster. Dessuten er det ingen balanse i kostholdet ditt. Nesten bare karbo, ikke noe protein (unntatt "kjøttmat" til middag). Og hvor er mineraler/vitaminer? Vil du ha en god forbrenning, fortsett å trene (men på sivilisert vis), og les mer om kosthold (og trening). Google ord og uttrykk du ikke forstår. Edit2. Og angående det med deffing, det er egentlig ganske meningsløst for en på 13 år. Endret 8. juni 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg kan love deg at du har ofret MYE for å få den six-packen (tenker på all muskelmassen du har mistet) (Edit=du hadde ikke holdt på lenger enn en mnd, nei. Var ikke så lenge.. but still). 1300kcal tilsvarer ikke BMR'en til ei lita jente en gang. Når du sulter deg selv på den måte du beskriver her, vil kroppen fort gå over i starvation mode og spare på hver eneste kalori den får i seg. Forbrenningen vil bli langsom og dårlig. Du må gjerne deffe, men ikke ligg for lenge i kcal-underskudd. Ha f.eks en spisedag hvor du kommer i pluss, eller kjør carb-cycling for å unngå at kroppen vender seg til et spesielt mønster. Dessuten er det ingen balanse i kostholdet ditt. Nesten bare karbo, ikke noe protein (unntatt "kjøttmat" til middag). Og hvor er mineraler/vitaminer? Vil du ha en god forbrenning, fortsett å trene (men på sivilisert vis), og les mer om kosthold (og trening). Google ord og uttrykk du ikke forstår. Edit2. Og angående det med deffing, det er egentlig ganske meningsløst for en på 13 år. Eh.. ok ok! 1. what the hell is deffing? 2. jeg spiser til jeg blir mett 3. 1 måned siden tok jeg 45 i benk - nå tar jeg 50 kan ikke ha mistet så mye muskelmasse? 4. jeg hadde 2 -pack fra før 5. hvor mye syns du jeg skal spise? 6. jeg har denne typen "treg mage" sånn at når jeg spiser for mye, føler jeg meg (og er) oppblåst Og... det sier seg liksom seg selv at du blir feitere til mere kcla du tar inn?? Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 1) Deffe = Definere. Få ned fett % og beholde så mye muskelmasse som mulig. 2) Hvis du blir mett på det der har du ett lite problem 3) Teknikken ble bedre 4) ... 5) Kcal kalkulator Du blir feitere når du passerer en viss kcal grense, som varierer fra person til person. Ingen grunn til og sulte seg ihjel for det Spis fornuftig, gå ut og lek! Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Større mage etter matinntak er helt normalt. Du inntar noe som har masse, og da er det logisk at magen utvider seg midlertidig. Dette gjelder alle. BMR er hvor mye næring kroppen trenger for å funke gjennom dagen, og du spiser alt for lite. Når bestemoren din sier at du skal spise mer for at du skal vokse har hun faktisk rett. Slik som du spiser nå, spiser du deg bare tynn. Det er bedre å legge på seg muskler i yngre alder, slik at du kan være både muskuløs og ha sixpack når du er voksen. Forøvrig synes jeg det er sykt at en trettenåring uten et vektproblem slanker seg og teller kalorier. Endret 8. juni 2008 av contaminated Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Større mage etter matinntak er helt normalt. Du inntar noe som har masse, og da er det logisk at magen utvider seg midlertidig. Dette gjelder alle. BMR er hvor mye næring kroppen trenger for å funke gjennom dagen, og du spiser alt for lite. Når bestemoren din sier at du skal spise mer for at du skal vokse har hun faktisk rett. Slik som du spiser nå, spiser du deg bare tynn. Det er bedre å legge på seg muskler i yngre alder, slik at du kan være både muskuløs og ha sixpack når du er voksen. Forøvrig synes jeg det er sykt at en trettenåring uten et vektproblem slanker seg og teller kalorier. Øy! jeg teller ikke kalorier! Det eneste jeg slutta med var å slutta å kjøpe godteri på skolen hver dag, droppe ostebrød som mat og ta med meg mat isteden, å slutte å spise pizza til middag hver dag.. Hva er BMR? takk for svar Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Større mage etter matinntak er helt normalt. Du inntar noe som har masse, og da er det logisk at magen utvider seg midlertidig. Dette gjelder alle. BMR er hvor mye næring kroppen trenger for å funke gjennom dagen, og du spiser alt for lite. Når bestemoren din sier at du skal spise mer for at du skal vokse har hun faktisk rett. Slik som du spiser nå, spiser du deg bare tynn. Det er bedre å legge på seg muskler i yngre alder, slik at du kan være både muskuløs og ha sixpack når du er voksen. Forøvrig synes jeg det er sykt at en trettenåring uten et vektproblem slanker seg og teller kalorier. Øy! jeg teller ikke kalorier! Det eneste jeg slutta med var å slutta å kjøpe godteri på skolen hver dag, droppe ostebrød som mat og ta med meg mat isteden, å slutte å spise pizza til middag hver dag.. Hva er BMR? takk for svar Ops.. las visst ikke godt nokk Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Okei, når jeg las dette, ledde jeg godt Energiforbruk (BMR) Ditt energiforbruk er: 2265 (kcal) Energibehov: Om du vil opp i vekt legg til 300-500 (kcal) Om du vil ned i vekt trekk fra 300-500 (kcal) Prøver du å si meg at jeg har ligget på kcal underskudd hele livet?! jeg visste aldri at jeg hadde denne friheten :D:D Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Kunne noen av dere si meg det jeg spurte om? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 GÅr du opp i vekt ligger du i KCL-overskudd, går du ned ligger du i kcl-underskudd, holder du deg stabil ligger du sånn ca på det kroppen forbruker hver dag... om vi vet om du har ligget i kcl-underskudd veit jo ikke vi... hva er det du egnetlig vil vi skal svare på? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ja, du har ligget på kaloriunderskudd hele livet og er dermed et underutviklet barn! Neida, selvfølgelig har du ikke ligget på kaloriunderskudd hele livet. Da du var mindre var du lavere og veide ikke like mye som du gjør i dag, så behovet for mat var også mindre. Lenke til kommentar
Beges Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er ikke dette litt sykt for en tretenåring? Greid nok å være oppmerksom på mat, slik at en ikke blir unormalt fet, men det får da være måte på... Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 å herregud, jeg vet hvor gammel jeg er... Det eneste jeg ville vite var hvordan jeg få permanent høy forbrenning slik at jeg ikke trenger å trene så ofte! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Man kan vel ikke få permanent høy forbrenning, men at man må regulere det ved inntak og trening? Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 å herregud, jeg vet hvor gammel jeg er... Det eneste jeg ville vite var hvordan jeg få permanent høy forbrenning slik at jeg ikke trenger å trene så ofte! Høy forbrenning får du ved og ha en aktiv livsstil Lenke til kommentar
master air Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Man kan vel ikke få permanent høy forbrenning, men at man må regulere det ved inntak og trening? Noen har en raskere metabolisme enn andre, men det er genetisk. Ved aa trene oeker du selvfoelgelig forbrenningen, men den vil aldri bli permanent. Den vil bare vaere hoey saa lenge du er aktiv. Lenke til kommentar
---SPEED--- Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Du er bare 13 år som sagt før her. Slutt og tell kalorier, tren regelmessig og spis til du blir mett. six packen holder seg nok den hvis du trener, men trener du ikke sier det seg selv at den sakte forsvinner. Jeg er selv 16 og trener nesten hver dag, styrke 3 dager i uken og kondis 2 el 3 pluss minimum 2 timer grunntrening og basis for stabilitet og smidighet. Jeg har six packen i orden;) bare tren to eller tre ganger i uken så holdet den seg. funker for meg. jeg teller aldri kolorier allikevel er jeg ikke tjukk og magen er fin den har jeg hørt . tren og ha det gøy. Endret 11. juni 2008 av Spartan117 Lenke til kommentar
NeW_PrO Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 takker for svar... men kan noen gi meg mange matsorter du får høyere forbrenning av? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Frister jævelig lite og hjelpe en fyr som ikke kan skrive: "økt forbrenning" på www.google.no... men for at du skal slippe og slite deg ut så værsegod http://www.iform.no/pub/art.php?id=149 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå