Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke.

Anbefalte innlegg

Når jeg skulle starte datamaskinen idag, startet den i et halvt sekund og slo seg av igjen og når jeg bytter strømkabel skjer det samme. Jeg har prøvd og ta ut batteriet til hovedkortet, uten hell.

HW:

HOVEDKORT: Abit IP35

CPU: Inte Core 2 Duo E8400

PSU: Thermaltake Toughpower 750 watt modulær

MINNE: OCZ PC6400 4096mb

SKJERMKORT: Gainward GeForce 9800 GTX

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skulle starte datamaskinen idag, startet den i et halvt sekund og slo seg av igjen og når jeg bytter strømkabel skjer det samme. Jeg har prøvd og ta ut batteriet til hovedkortet, uten hell.

HW:

HOVEDKORT: Abit IP35

CPU: Inte Core 2 Duo E8400

PSU: Thermaltake Toughpower 750 watt modulær

MINNE: OCZ PC6400 4096mb

SKJERMKORT: Gainward GeForce 9800 GTX

Noen som har peiling?

Ligner det på dette?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=963566&st=0

Lenke til kommentar

Det virker at dette kan være forårsaket av enten en feil på PSU eller kosrtslutning.

Har du gjort noe spesielt like før dette? da tenker jeg på spesielt på om du har flyttet på PCen? Instalert noe nytt?

Kan varmen ha forårsaket en kortslutning?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Ja, mest sansynlige årsaken ligger i PSUen, men jeg ville ha gått over og forsikret meg at ingen ledninger kortslutter med HK eller kassen. Også se om alle "avstandskruene" er montert slik at HK ikke berører kassen noe sted.

Mange systmer gjør en dårlig "blowjobbb" :D i disse varme dagene, og du kan prøve å teste når det blir skjøligere i rommet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

I disse varme dagene kan metaler utvide seg og forårsake kortsluttning, du bør se etter dette.

Hvis du har ekstra PSU ligende, kan du bytte PSU for å test, ellers kan du først prøve å starte med minimal komponenter, dvs. koble fra alt unødvenidig.

Lenke til kommentar

hei, jeg har hatt et lignende problem som dette, og det jeg gjorde for at pcen skulle funke igjen var å kobla fra alt! Da mener jeg skru hovedkortet ut og prøv å test andre psuer også.

Etter jeg testa 3 forskjellige psuer så funka pcen igjen(med samme psu som jeg hadde) Så det var ikke noe galt med min psu.Grunnen til at pcen min ikke skrudde seg på var at hovedkortet mitt ikke fikk strøm. Og da prøvde skru på pcen så var den på i ca. 0,5 sekunder, også av igjen.

Denne tråden kan kanskje hjelpe deg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=944751&hl=

Endret av manidress
Lenke til kommentar
hei, jeg har hatt et lignende problem som dette, og det jeg gjorde for at pcen skulle funke igjen var å kobla fra alt! Da mener jeg skru hovedkortet ut og prøv å test andre psuer også.

Etter jeg testa 3 forskjellige psuer så funka pcen igjen(med samme psu som jeg hadde) Så det var ikke noe galt med min psu.Grunnen til at pcen min ikke skrudde seg på var at hovedkortet mitt ikke fikk strøm. Og da prøvde skru på pcen så var den på i ca. 0,5 sekunder, også av igjen.

Denne tråden kan kanskje hjelpe deg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=944751&hl=

Takk for tipset! Skal prøve.

Lenke til kommentar
Har nå prøvd og ta ut og inn PSU`en, men ingen endring. Mener du at jeg skal koble fra alt?

ja, ut med hovedkortet!

du kan jo også prøve å ta ut hovedkortet også prøve å starte pcen uten å sette pcen inn i kabinettet.

Tror det er sånn powerknapp på hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...