Gå til innhold

Ny Båt til ca 40k, Hvilken skal JEG velge?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal ha meg ny båt nå til sommeren.

Båten skal ha følgende kriterier:

 

Kan "laste" 4 personer ( 2 voksne og 2 barn )

Min. 20knop

Nyere årsmodell ( 1995- ) Alt med hvilke stand båt/motor!

Og det skal ikke være ett prosjekt, alt skal funke da jeg kjøper den!

Og sist men ikke minst, rattkonsoll og min. 9.9 hk!

 

Men da er spørsmålet.. Hvilken båt skal jeg kjøpe?

 

Har sett på Hobby 430, GH 11 LS, Bever 350/400, ENormt keen på Beveren (350 ) ( er denne for liten for 4? ), Viksund, men ser at det er veldig få av disse

i Bergens området..

 

Noen som har noen andre merker eller lignende? Eller bare å vente på at "min drømme båt" legges ut på finn.no?

 

 

 

Takker for alle som "orker" å svare :) Takker :)

Endret av DjeeeZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 voksne og 2 barn i en gh 11 ls tror jeg vil bli litt ukomfortabelt hvis man skal ha med mat og nye klær osv til utfluktene.

 

jeg har en ls selv med 25 hk (30) kjørte med 5 stk i båten, den gikk greit opp i plan til å være så tungt lastet, motoren står tiltet på hakk 5 da det er det beste hakket, da den ikke spinner og får god fart.

den er egentlig registrert for 4, men 5 går, når vi er 3 pleier alle 3 å sitte bake, men da må du passe på at en går fram før man går ned av plan, samme gjelder egentlig med 2.

 

med meg alene og litt sliten propell får jeg 30 knop på gps. (litt over 55 km/t)

 

men anbefaler en større båt, noe i samme størrelse som hobby 430 osv.

Endret av dal-z
Lenke til kommentar

Altså, mine foreldre skal være med 2 ganger i året, piknik tur elns..

 

Er 15 år selv så er nok jeg som kommer til å råne rundt om og vil ikke ha så enormt stor båt!:) Kan denne være noe jeg bør se etter? Altså, med tanke på bagasje er det lite nok til å ta ned i den luken..(En liten kurv)..

 

Noen som har andre synspunkter på dette?

 

EDIT: Med tanke på plass, sett på Hobby-en, men det er ingen ute på finn, og haster litt med båt da dette skal være en del av ferien!

Endret av DjeeeZ
Lenke til kommentar

kan jo fortelle deg at hvis ikke dine foreldre skal være med noe særlig er gh 11 ls en av de beste ungdomsbåtene du finner på markedet i dag! den piknikkurven vil vel få plass i konsollen, for den har utrolig god plass!

jeg slakker nesten aldri av i bølger, det kan jo fortelle litt om sjøegenskapene, den har skarp v-bunn, det gjør den utrolig bra i plan og i bølger, båten går utrolig fint i vannet. ulempen med vbunnen er at den er litt ustabil ved stilleligge.

 

jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en speedbåt etter konfirmasjonen, men endte opp i ghen, kanskje ikke like rånete, eller ikke like rask. men kjører man i bølger har ingen av speedbåtene i klassen en sjanse, for de har jo en tendens til å dykke, og ghen er jo utrolig bedre å ha med tanke på holmer, venner, den er fin å bade fra, dra tube og vannski med osv.

 

legger ved et par filmer, en med leking og en med kjøring på flatt vann, legg merke til hvor fint den går i sjøen! :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=I9c0SWqx3qM

 

http://www.youtube.com/watch?v=qwbxVYwRYq4

Lenke til kommentar
Takker for RASKE svar dal-z, men er den plass nok til 2 voksne ( Mann og dame + meg (15) min bror (10)? Eller blir det knotete og ukomfortabelt? Mange er det plass helt bak? Helt framme?

 

det vil jeg påstå, vi var jo 5 stk, jeg er 15 og litt over 170 høy, alle i båten var vel ca samme høyde, ble litt trangt da, den er jo egentlig bare registrert for 4, men 5 går.

best at de lengste sitter bake kanskje, men når man ser på innredningen så går det fint med en framme, en i midten, og to bake.

 

når vi er 3 stk sitter vi alle bake, og det går fint, blir litt vill i bølger på full gass, men ikke sånn at det er farlig.

post-135706-1212956120_thumb.jpg

post-135706-1212956178_thumb.jpg

post-135706-1212956229_thumb.jpg

Lenke til kommentar

får jo helt greit plass til 3 bake, driver ofte å kjører rundt 4 i båten, 2 bake 1 i midten, og 1 framme, men test båt før dere kjøper , sjekk med alle om det er god plass, enkelt og greit.

 

har jo vært en på 185, og jeg bake, også to på ca 170 foran, det gikk fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...