BadSmile Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Noen inne på PS3forums.com har laget en petition, fordi det er for få RPG spill til ps3. Og det er jeg enig, hadde likt å hatt flere. Skriv dere på, kanskje Sony skjerper seg og gjør noe med det. http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=144214 Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Er enig BadSmile. Har et RPG til min PS3 og det er Oblivion, men spiller det sjelden fordi jeg også har spilt det på PC. Skulle gjerne sett et større utvalg Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 er overraskende lite rpg til ps3 dessverre ja:o eternal sonata kommer jo da, men er ikke akkurat så evig bra. midt på treet. final fantasy kommer til å ta av seff Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Oblivion spillte jeg på pc.. eneste RPG spillet jeg spiller på ps3 som er noe tess er final fantasy12, men så er ikke det ps3 spill heller TRAGISK at vi ikke har fått flere... håper final fantasy13 og fallout3 kommer snart.. Lenke til kommentar
Nether Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Er litt skuffende det ja. Er fortsatt nok spill jeg har lyst på til PS3 til at det blir mitt valg nå, men jeg håper at Sony begynner å se lyset igjen snart. I hvert fall virker det som om Microsoft skal slutte å satse på det japanske markedet så kanskje Sony tar det tilbake. Jeg tenker mest på JRPGer fordi jeg spiller vestlige RPGer på PC uansett. Men JRPGer føler jeg hører eksklusivt til konsoll, og da forventet jeg at Sony skulle ta ballen igjen. PS2 hadde jo et enormt utvalg av JRPGer selv om ikke alle kom til Europa. Skjønner ikke hvorfor Sony prøver å trenge seg inn på markedet til 360 og omvendt. Må jo være lurere å holde seg til sitt eget. Sånn som det er nå har ikke fan av en sjanger en sikker konsoll å kjøpe. I forrige generasjon var vel Xbox den sikre FPS konsollen, mens PS2 var den sikre JRPG konsollen. Blandingen denne generasjonen gjør det vanskeligere for de av oss forbrukere som ikke har råd eller plass til å kjøpe begge konsollene. Nintendo har gjort et lurt valg i så måte. De har valgt seg ut et eget marked og synes ikke (bortsett fra et par unntak) anstrenge seg for å trenge inn på markedet til konkurrentene. Endret 8. juni 2008 av Nether Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Ser ut som mange Jrpg utviklere har fortsatt utviklingen til ps2 så lenge som mulig. Har kommet mye godsaker til ps2 i det siste som jeg i hvertfall spiller på min ps3. Ellers er det dessverre lite i nærmeste fremtid, white knight story og fallout 3 skal vel komme i år. Forhåpentligvis klarer de å få ut noen flere, mener å ha hørt om noe persona og disgaea spill på vei, det hadde vært genialt. Endret 8. juni 2008 av tidus2k4 Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Finns bare Oblivion og Enchanted Arms på PS3 nå, er ikke så voldsomt mye som kommer innenfor sjangern i 2008 heller foruten om Eternal Sonata og Disgaea3 så vidt jeg vet. Skuffende så langt hvis man er fan av sjangren Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Gleder meg sinnsykt til Fallout 3. Tror det blir bra Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Er nok JRPG som er det beste på konsoll ja, der er jeg helt enig. Spiller egentlig ikke så mye av det, men har lyst til det, derfor litt kjipt at det ikke er noen på ps3 hittil, og ser ikke særlig lyst ut i fremtiden heller. Lenke til kommentar
GETINTHEVAN Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Go go go Final Fantasy! Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Hadde aldri trodd jeg skulle si noe slikt, men jeg er skikkelig glad for at jeg har 360 i tillegg, så jeg har fått noen skikkelige RPG's! Kjøpte Enchanted Arms for 18$ spilte det i 2-3 timer før det ble lagt bort.. Folklore er vel nesten alene som greit rpg til ps3 nå? Sony som alltid har hatt så mye rpgs før.. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Når vi ser på FF så har vel de hatt lang utviklingstid de siste årene. X ble utviklet fra 99 til 01, XII hadde et par år, men vi har jo nå bare hatt to trailere public over en periode på rett oppunder to år, siden E3 2006, og det er lite sannsynelig at det kommer før sommeren 2009, dessverre....i Japan... Ellers så rusher man jo ikke en skikkelig JRPG på ett år heller... Lenke til kommentar
Lomaxz Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Jeg vil ha mass effect!! hehe. enig i at det er alt for lite rpg ja. det jeg savner mest. Også RTS spill. For noe drit at de kansellerte Red alert 3 til ps3.. Har ikke god nok pc til å kjøre det, og gidder ikke kjøpe ny enda. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Tror dessverre vi får klare oss med disse i år i hvertfall (hvis alle blir ferdig når de var planlagt): Disgaea 3 (August 2008) Fallout 3 (Fall 2008) White Knight Chronicles (2008?) Valkyria Chronicles (August 2008) The Last Remnant (2008) Endret 9. juni 2008 av tidus2k4 Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Er ikke helt sikker på om disse regnes som RPG, men er også planlagt å komme i år Golden Axe: Beast Rider Two Worlds Rise of the Argonauts Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Vi må ikke glemme Yakuza 3, Yakuza er meget bra, så jeg gleder meg til 2'ern kommer på ps2 snart. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er ikke så mangt nei, men jeg tipper vi vil få flere spill utover neste år, i alle sjangre! Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg setter min lit til Fallout 3 og White Knight Chronicles før FF XIII. Men PS3 er per i dag alt for dårlig på RPGs. Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det hadde vært veldig gøy med en RPG med coop, gjerne online også. Er det noen av disse titlene som er nevnt som har det? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Det hadde vært veldig gøy med en RPG med coop, gjerne online også. Er det noen av disse titlene som er nevnt som har det? The Agency er ett MMORPG som kommer ut til både PS3 og Windows. Kan bli bra, kan bli dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå