Gå til innhold

RPG til PS3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt skuffende det ja. Er fortsatt nok spill jeg har lyst på til PS3 til at det blir mitt valg nå, men jeg håper at Sony begynner å se lyset igjen snart.

I hvert fall virker det som om Microsoft skal slutte å satse på det japanske markedet så kanskje Sony tar det tilbake.

Jeg tenker mest på JRPGer fordi jeg spiller vestlige RPGer på PC uansett. Men JRPGer føler jeg hører eksklusivt til konsoll, og da forventet jeg at Sony skulle ta ballen igjen.

PS2 hadde jo et enormt utvalg av JRPGer selv om ikke alle kom til Europa.

Skjønner ikke hvorfor Sony prøver å trenge seg inn på markedet til 360 og omvendt.

Må jo være lurere å holde seg til sitt eget.

Sånn som det er nå har ikke fan av en sjanger en sikker konsoll å kjøpe.

I forrige generasjon var vel Xbox den sikre FPS konsollen, mens PS2 var den sikre JRPG konsollen.

Blandingen denne generasjonen gjør det vanskeligere for de av oss forbrukere som ikke har råd eller plass til å kjøpe begge konsollene.

Nintendo har gjort et lurt valg i så måte. De har valgt seg ut et eget marked og synes ikke (bortsett fra et par unntak) anstrenge seg for å trenge inn på markedet til konkurrentene.

Endret av Nether
Lenke til kommentar

Ser ut som mange Jrpg utviklere har fortsatt utviklingen til ps2 så lenge som mulig. Har kommet mye godsaker til ps2 i det siste som jeg i hvertfall spiller på min ps3.

Ellers er det dessverre lite i nærmeste fremtid, white knight story og fallout 3 skal vel komme i år. Forhåpentligvis klarer de å få ut noen flere, mener å ha hørt om noe persona og disgaea spill på vei, det hadde vært genialt.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Hadde aldri trodd jeg skulle si noe slikt, men jeg er skikkelig glad for at jeg har 360 i tillegg, så jeg har fått noen skikkelige RPG's!

Kjøpte Enchanted Arms for 18$ spilte det i 2-3 timer før det ble lagt bort.. Folklore er vel nesten alene som greit rpg til ps3 nå? Sony som alltid har hatt så mye rpgs før..

Lenke til kommentar

Når vi ser på FF så har vel de hatt lang utviklingstid de siste årene. X ble utviklet fra 99 til 01, XII hadde et par år, men vi har jo nå bare hatt to trailere public over en periode på rett oppunder to år, siden E3 2006, og det er lite sannsynelig at det kommer før sommeren 2009, dessverre....i Japan...

Ellers så rusher man jo ikke en skikkelig JRPG på ett år heller...

Lenke til kommentar

Jeg vil ha mass effect!! hehe. enig i at det er alt for lite rpg ja. det jeg savner mest. Også RTS spill. For noe drit at de kansellerte Red alert 3 til ps3.. :no:

Har ikke god nok pc til å kjøre det, og gidder ikke kjøpe ny enda. :(

Lenke til kommentar

Tror dessverre vi får klare oss med disse i år i hvertfall (hvis alle blir ferdig når de var planlagt):

Disgaea 3 (August 2008)

Fallout 3 (Fall 2008)

White Knight Chronicles (2008?)

Valkyria Chronicles (August 2008)

The Last Remnant (2008)

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...