Gå til innhold

Tanker om 3COM switch, 2948-SFP Plus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en helt grei og billig 1Gbit lag2 switch. Baseline er designet for å være en kantswitch og har da veldig lite redundans. Personlig ville jeg hoppet opp en prisklasse eller to siden dersom denne feiler vil hele nettet falle ned. Teit å ikke legge litt ekstra kroner i en enkel enhet som kan ta ned hele nettverket til noen hundre tusen.

Det som kan sies som positivt om enheten er at siden den er såpass billig, så koster det lite å ha en identisk switch liggende tilfelle den skulle feile. Dog vil du da få nedetid fra den feiler til du har fått byttet.

Lenke til kommentar

ville heller kjøpt en HP 2650..

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1721167;gr:0

Riktig nok ikke gbit på alle porter (kun på uplinkene) men men..

Skal du kun bruke den som en dum switch er jo også 1800-24G serien til HP god. Den har mulighet for VLAN osv men dette er noe knotete mener jeg, vertfall i forhold til feks 2510 og 2650. 1800-24G har dog gbit porter over hele fjøla.

Lenke til kommentar

Mener jeg fant ut en gang at det kun var at 2650 feks har mer avangserte routing-funksjoner de fleste vanlige folk ikke har brukt for. Vi kjøpte nemlig 2510 istedenfor på jobb til bruk på yttre kant.

Hadde forresten et tilfelle av at en 2510 hengte seg her i forgårs. Alle lys lyste og ingen respons :S... det samme skjedde for øvring med en 2650 lengre tid tilbake. Disse hadde stått i produksjon en del måneder også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig., bra valg.

Har du sett garantiene på HP ProCurve switchene ?

Jeg var på ett lite seminar med den her om dagen, og holdt på å dette av stolen når jeg hørte at de hadde livstidsgaranti på alle produktene sine. Bare det er jo grunn god nok til å kjøpe ProCurve.

Lenke til kommentar

Jau HP har veldig god garanti. Nå har ikke jeg vært borti garantihenvendelser på switcher eller den slags type utstyr, kun laptopper (med 3y on-site next b.day osv) som fungerte utmerket! Riktig nok var det litt krøll hos distributøren den aktuelle PCen var kjøpt hos, så den var registrert på Statoil ASA, Stavanger, så både HP og distributør måtte rote litt, så det endte opp med 5 dager..

Lenke til kommentar
Enig., bra valg.

Har du sett garantiene på HP ProCurve switchene ?

Jeg var på ett lite seminar med den her om dagen, og holdt på å dette av stolen når jeg hørte at de hadde livstidsgaranti på alle produktene sine. Bare det er jo grunn god nok til å kjøpe ProCurve.

Og den virker til å faktisk være noe annet enn det Cisco og 3Com kaller livstids (dvs til de selv bestemmer at produktet har nådd End-of-Life).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...