ssdrive Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei! Fattern har tenkt å skaffe seg en gps til sommerferien, og jeg lurte på hvilken som er best for omtrent 2000kr. I og med at komplett har tilbud på en garmin nuvi 760 til rundt 2200kr, står den for øyeblikket øverst på lista av de alternativene jeg kan komme på i den prisklassen . Andre forslag fra min side er vel tom tom 720 men så er jeg ikke like sikker på leveringsservice til pixmania i forhold til komplett sin. For øvrig så skal det kjøres bil gjennom tyskland og videre til italia, hvor det ofte er forferdelig skilting :!: . Hyggelig om dere kan komme med innvendinger og flere anbefalinger, eventuelt hvorfor jeg ikke bør velge Garmin nuvi 760 eller Tom Tom 720. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 hvis du ikke trenger masse dill dall som bluetooth,gå for garmin 250w.denne ble kåret til folkets gps.koster 1700kr,spar heller penger til bensin. Lenke til kommentar
stigga Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg hadde valgt tomtom. Grunnen er at indikatoren på Garmin hakker mer under kjøring enn på tomtom. Tomtom one XL Europe er et bra kjøp. Du kan også oppdatere til nyeste versjon av kartet i 30 dager etter kjøp. Dette går automatisk med det medfølgende programmet som du installerer på pc'n. 1689,- hos Elkjøp. Da kan du også bytte den eller få pengene tilbake innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd. Selv om du har brukt den. Lenke til kommentar
Emma22 Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Jeg hadde valgt tomtom. Grunnen er at indikatoren på Garmin hakker mer under kjøring enn på tomtom. Tomtom one XL Europe er et bra kjøp. Du kan også oppdatere til nyeste versjon av kartet i 30 dager etter kjøp. Dette går automatisk med det medfølgende programmet som du installerer på pc'n. 1689,- hos Elkjøp. Da kan du også bytte den eller få pengene tilbake innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd. Selv om du har brukt den. Dette stemmer ikke lenger. Elkjøp har kuttet 30 dagers returrett på GPS'er pga. at for mange kjøpte de og brukte de i ferien for så å levere de tilbake. Synd at er sånn, for da får man ikke testet GPS'en noe. Lenke til kommentar
ShivaZ Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Jeg hadde valgt tomtom. Grunnen er at indikatoren på Garmin hakker mer under kjøring enn på tomtom. Tomtom one XL Europe er et bra kjøp. Du kan også oppdatere til nyeste versjon av kartet i 30 dager etter kjøp. Dette går automatisk med det medfølgende programmet som du installerer på pc'n. 1689,- hos Elkjøp. Da kan du også bytte den eller få pengene tilbake innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd. Selv om du har brukt den. Dette stemmer ikke lenger. Elkjøp har kuttet 30 dagers returrett på GPS'er pga. at for mange kjøpte de og brukte de i ferien for så å levere de tilbake. Synd at er sånn, for da får man ikke testet GPS'en noe. Dette er feil. Hvis du kjøper i en elkjøp butikk har du 30 dagers returrett. Unntaket er hvis gps'n har blitt registrert på nett. Lenke til kommentar
Emma22 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg hadde valgt tomtom. Grunnen er at indikatoren på Garmin hakker mer under kjøring enn på tomtom. Tomtom one XL Europe er et bra kjøp. Du kan også oppdatere til nyeste versjon av kartet i 30 dager etter kjøp. Dette går automatisk med det medfølgende programmet som du installerer på pc'n. 1689,- hos Elkjøp. Da kan du også bytte den eller få pengene tilbake innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd. Selv om du har brukt den. Dette stemmer ikke lenger. Elkjøp har kuttet 30 dagers returrett på GPS'er pga. at for mange kjøpte de og brukte de i ferien for så å levere de tilbake. Synd at er sånn, for da får man ikke testet GPS'en noe. Dette er feil. Hvis du kjøper i en elkjøp butikk har du 30 dagers returrett. Unntaket er hvis gps'n har blitt registrert på nett. Nei, de har hengt opp plakater i butikkene om dette. Returretten gjelder ikke på mobiltelefoner, selv uten abonnement, og GPS'er. Jeg har kjøpt begge deler der i det siste, og fått klar informasjon på dette. Mulig de har forskjellig praksis i ulike elkjøp-butikker, men syns det er rart. Lenke til kommentar
Zoney Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Ang. Elkjøp snakket så tok de i hvert fall imot min TomTom One 3rd her i Kristiansand, som jeg byttet i en Garmin 255wt heller. TomTomen klarte ikke å koble sammen kartene, Scandinavia og Eastern-Europe. Ville helt klart gått for 250W, evt 255wt (med TMC antenne) som koster 1995 hos elkjøp, ikke mye mer enn 250w. Og skal du ut fra Norge en tur så har Garmin hele Europa, og ikke sånn tull som TomTom at man må kjøpe kart for forskjellige deler av Europa osv. Lenke til kommentar
swea Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Sjekk navigon sine modeller. 2110 max inkl. TMC og 2 års kartoppdatering for drøye 2200,-. www.navigon.no Jeg lurer på å kjøpe en selv, evt. vente et par uker og kjøpe 2150 max. Noen som har erfaringer med navigon? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Ang. Elkjøp snakket så tok de i hvert fall imot min TomTom One 3rd her i Kristiansand, som jeg byttet i en Garmin 255wt heller. TomTomen klarte ikke å koble sammen kartene, Scandinavia og Eastern-Europe. Ville helt klart gått for 250W, evt 255wt (med TMC antenne) som koster 1995 hos elkjøp, ikke mye mer enn 250w. Og skal du ut fra Norge en tur så har Garmin hele Europa, og ikke sånn tull som TomTom at man må kjøpe kart for forskjellige deler av Europa osv. Han prater om GO720. Den har hele Europa. Man må ikke koble noe sammen. Er stor forskjell på TomTom One 3rd og GO720. Jeg har hatt Nuvi 760, GO720, og nå GO930. Vil helt klart anbefale GO720 fremfor Nuviën. Er rett og slett mere options og muligheter. Ikke minst MapShare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå