Bardis Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei Har kjøpt meg 4GB settet Mushkin XP-8000 1000mhz (2x2048mb). Men har hørt at disse ikke kjører automatisk på 1000mhz, men 800mhz når man setter de i hovedkortet. Hovedkortet mitt er et Asus P5KC, P35-chipset Hvilke innstillinger må jeg gjøre i bios for å få disse rambrikkene til å kjøre på 1000mhz ? Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Det er bare å stille på volten og Mhz på Rambrikkene. Altså volt bør være på hva Mushkin anbefaler, vet ikke nøyaktig hva dette er, men vil ikke anbefale å gå over 2.45/2.5 volt på rambrikkene. Mhz, setter du på 1000 (hvis det er mulig, kommer an på klokkfrekvens på Fsb og CPU), hvis ikke setter du den litt under eller litt over. Siden du ikke har nForce-chipsett (noe som er bra du ikke har), kan du ikke stille manuelt inn hva du vil ha, men velge hva Hovedkortet "vil ha". Lenke til kommentar
lperik Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Brikkene klarer 1000mhz på 2.1V Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Brikkene klarer 1000mhz på 2.1V det kommer helt an på blant annet CPU-klokk, FSB og selvsagt hovedkortet. men 2.1 er ihvertfall et godt utgangspunkt Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Brikkene klarer 1000mhz på 2.1V det kommer helt an på blant annet CPU-klokk, FSB og selvsagt hovedkortet. men 2.1 er ihvertfall et godt utgangspunkt De skal klare det de er spesifisert til. Klarer de ikke det er det bare å levere de tilbake på garantien. Eneste av de tingene du nevnte der som har noe å si på det er hovedkortet. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Brikkene klarer 1000mhz på 2.1V det kommer helt an på blant annet CPU-klokk, FSB og selvsagt hovedkortet. men 2.1 er ihvertfall et godt utgangspunkt De skal klare det de er spesifisert til. Klarer de ikke det er det bare å levere de tilbake på garantien. Eneste av de tingene du nevnte der som har noe å si på det er hovedkortet. Øh nei, Regner med han retter dette imot Intel Chipsett (og ikke nForce, som har Manuell settings på minnebrikkene). Når du klokker CPU og FSB på Intel Chipsett, f.eks X38, så endrer også minne-timingsen du egentlig skulle ha, altså CPU og FSB klokk følger også Minnebrikkene oppover. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Øh nei, Regner med han retter dette imot Intel Chipsett (og ikke nForce, som har Manuell settings på minnebrikkene). Når du klokker CPU og FSB på Intel Chipsett, f.eks X38, så endrer også minne-timingsen du egentlig skulle ha, altså CPU og FSB klokk følger også Minnebrikkene oppover. Brikkene skal klare 1000mhz på 2.1V med 5-5-5-15, uavhengig av hva CPU og FSB måtte være stilt på. Klarer de ikke det er det en garantisak. Endret 9. juni 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 (endret) Øh nei, Regner med han retter dette imot Intel Chipsett (og ikke nForce, som har Manuell settings på minnebrikkene). Når du klokker CPU og FSB på Intel Chipsett, f.eks X38, så endrer også minne-timingsen du egentlig skulle ha, altså CPU og FSB klokk følger også Minnebrikkene oppover. Brikkene skal klare 1000mhz på 2.1V med 5-5-5-15, uavhengig av hva CPU og FSB måtte være stilt på. Klarer de ikke det er det en garantisak. Det er en annen sak Men ikke bli altfor overasket hvis det ikke går. Garanti er det vell på det meste, bare man gidder å forklare seg godt nok og ha tolmodighet. Endret 20. juni 2008 av Giallorossi Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Står på Mushkin sine sider følgende: Latency: 5-5-5-12 Voltage: 2.0-2.1V Så er bare å legge inn dette i bios da? Leste en test av brikkene på overclockersclub.com hvor de fikk brikkene til å kjøre stabilt på 1000mhz ved 1.9V, så da burde vel ca 2.0V i alle fall holde for at de skal kjøre greit da? Takker for alle svar hittil Lenke til kommentar
Loffen1 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg vil tro det ihvertfall, bare å sette volten til rundt 2.0/2.1 og 1000 mhz. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Får å kunne gjøre disse innstillingene, må jeg da gå inn i noe som heter Jumperfree-settings eller noe sånt? Har som sagt Asus P5KC hovedkort.. Endret 10. juni 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Ingen som kan hjelpe meg litt og svare på forrige spm'et mitt her? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 ja.. det stemmer. asus har kalt kategorien der man stiller på alt sånt for "jumper free settings" fo min del kunne de kaldt det "bag of shitt" jeg hadde uansett funnet ut at der må jeg inn for å overklokke =) Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Bygget pcen i går, og alt gikk fint. Bortsett fra at jeg ikke får kjørt ramen på mer enn 800mhz. Fant ikke noe sted å stille opp mhz til 1000, eneste var at jeg kunne velge ddr-800, ddr-9XX eller ddr-1067 Fant heller ikke noe sted å stille inn voltage på 2.0V. Finnes det et sted jeg fysisk kan trykke 1 0 0 0 for å få stilt den til 1000mhz ? Hovedkortet mitt støtter inntil 1066mhz på ddr2-ram Hjelp Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Ingen som kan hjelpe meg? Kjedelig å ikke få kjørt ramen på dens standard-innstillinger.. Prøvde i går å velge ddr-1067, men da ville ikke maskinen boote.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 du kan prøve å se om du kan stille opp volten til minnet, ,om det er tilfellet så ska den stå på ca +0.3 v Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå