Gå til innhold

Kjæreste-testen i Ubuntu

Anbefalte innlegg

Gjorde et lignende forsøk med samboeren min som er tatt opp i denne, og det gikk meget bra. Endte opp med at hun gikk med på å skifte over fra XP til Ubuntu :)

Testen er gjerne ikke godt nok gjennomført til at det går an å "måle" om Ubuntu er brukervennlig nok til å omfavne helt uerfarne brukere, men det var en grei test til å få henne (og da potensielt andre) til å innse at det ikke er den store overgangen til tross for det skremmende navnet (Linux).

Skal definitivt gjøre det samme med mor, som er rimelig interessert i databruk.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I’d love to see a welcome screen for the first time you open up your desktop, with little videos explaining a few key concepts to how Linux and Ubuntu work. Maybe it could ask “What do you want to do?” and then explain how they could do this.

Det viktigste å forklare vil jeg tro er pakkebehandleren som er en drastisk forandring fra Windows sin dobbeltklikk på installasjonsfila.

Lenke til kommentar

Ja, denne kommer gjerne ikke så godt frem som den burde for en helt fersk bruker.

Har ikke helt troen på videoer og guider lignende tour'en som du får første gang du starter XP Hadde det kommet opp et lite, informativt dialogvindu med spørsmål (første start etter installasjon) "Er du helt ny i Ubuntu?", som deretter henviste til Synaptic tror jeg det kunne vært mer hjelpsomt.

Lenke til kommentar
Ja, denne kommer gjerne ikke så godt frem som den burde for en helt fersk bruker.

Har ikke helt troen på videoer og guider lignende tour'en som du får første gang du starter XP Hadde det kommet opp et lite, informativt dialogvindu med spørsmål (første start etter installasjon) "Er du helt ny i Ubuntu?", som deretter henviste til Synaptic tror jeg det kunne vært mer hjelpsomt.

Kunne ikke vært mer enig. Etter jeg hadde instalert/testet Ubuntu for første gang var det mye jeg slet med, så en liten tutorial video fra begynnelsen hadde absolutt ikke skadet. Er det virkelig ingen som har tatt dette opp i Ubuntuforums?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...