Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på hvorfor du skal ha nytt hovedkort. Selv har jeg Asus P5B dlx (P965) og det støtter alle CPU'ene som er ute på markedet.

Hvis du skal fortsette å bruke ditt DDR2 minne, så ser jeg ikke rare grunnen til å bytte. Why change a winning team?

Men det er ikke mine penger så du får gjøre som du vil.

Anbefaler selvfølgelig å ta en titt på de nye P45 korta som kommer nå hvert øyeblikk, da har du i allefall state of the art. Aner ikke hvem av de som støtter både DDR2 og DDR3 eller en av delen, men jeg ville kanskje ha kikket på ABIT sine løsninger da det ser ut til at Abit P35 kortene gjorde det skarpt.

Lenke til kommentar
grunnen til at jeg må bytte hovedkort er fordi d er i stykker :p

Brikkesett | Intel P35 | Intel P965 | har d noe å si?

Aha! Da får jeg beklage at jeg tok utgangspunkt i "kjøpehungrig" hos deg.

Anbefaler faktisk det ABIT kortet, det fikk jeg en kompis av meg til å kjøpe. En billig oppgradering og et svært godt kort.

EDIT:

Det er vel en del tekniske nyvinner som er forskjellen. P35 er jo mainstream brikkesett og det kan tenkes at enkelte komponenter på hovedkortet er preget av dette. Kvalitetskortene skal jo være X38/X48. Disse koster betraktlig mer, men kan jo være verdt det. Jeg ser på P965 som et av de bedre brikkesettene ved siden av 975x siden 440BX kortene.

Men det ABIT kortet skal være ganske godt, de ser ut til å ha fått sving på sakene i allefall.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Kan du annbefale http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33564...led#ProductTabs ? :)

PRossesoren min er Socket 775

Det er et sånt et jeg tenker på ja. Men vurder gjerne de andre kortene i samme serie, for det eneste som skiller, så vidt jeg vet, er antall nettverkspunkter og ekstern SATA, evnt antall SATA porter (hvilket kan være viktig).

Jeg har ikke møtt mange som bruker begge nettverkskontaktene sine, for å si det sånn ;)

Lykke til!

ps: intel har hatt LGA775 (socket 775) ganske lenge, så det er rimelig trygt å handle hovedkort for Intel om du har Core 2 duo CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...