Gå til innhold

Tråden for Firefox 3.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

ja er vell det, men poenget er at jeg skjønner ikke hvorfor cpu skal bråke så jævlig når jeg ser på web video, vifta går på fullt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Er fram/tilbake-knappene på Firefox 3 grønne eller blå? Mine er grønne, men på bilder og på kompiser sine pc-er er de blå.

oppdater til nyeste FF3, FF3 beta hadde grønne knapper.

Lenke til kommentar
Er fram/tilbake-knappene på Firefox 3 grønne eller blå? Mine er grønne, men på bilder og på kompiser sine pc-er er de blå.

oppdater til nyeste FF3, FF3 beta hadde grønne knapper.

Hmm, jeg lastet ned denne FFen leeeenge etter at det ble gitt ut. Kanskje det har noe med Vista/XP?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Det stemmer nok det, i Vista blir knapper og selve vinduet i Firefox blå, men dette kan endres da. I XP så er knappene førtsatt grønn. :)

Lenke til kommentar

Nerdespørsmål:

Kan noen forklare meg på norsk, uten å lenke til uforståelige guider for geeks, hvordan man får det dømrade bokmerkesystemet i FF3 til å oppføre seg som folk?

Den som klarer å forklare meg hvordan jeg fjerner systemet med stjerner og piss som viser gud og hermann alle bokmerkene selv om jeg prøver å "gjemme dem bort" i underkataloger og får til noe som ligner det fra FF2 med ordentlige underkataloger som sørger for litt orden, vinner en pall med ferske 30-lapper rett fra pressa i kjeller'n.

Jeg har prøvd flere av FFs egne guider for å gå tilbake til FF2s adressebar-system, men det eneste som skjedde da var at teksten og stjerneskiten ble minde og at bokmerker og adresser ikke blanda seg. Og det var jo ikke DET jeg ville..

Lenke til kommentar

Du har et "nerdespørsmål" men vil ikke ha et svar for "geeks"? Hva er det du legger i det?

Forøvrig er en løsning å gå til about:config og legge inn disse instillingene.

browser.urlbar.autofill  -I left it on false... kinda defeats the purpose if you turn it on lol
browser.urlbar.clickSelectsAll -I left it... you can change it if U want
browser.urlbar.doubleClickSelectsAll -I left it... you can change it if U want
browser.urlbar.filter.javascript  - leave not modified
browser.urlbar.matchBehavior	user set	   integer		  2
browser.urlbar.matchOnlyTyped	user set	   boolean		 true
browser.urlbar.maxRishResults	user set	   integer		  0
browser.urlbar.search.chunkSize	user set	   integer		  0
browser.urlbar.search.timeout	user set	   integer		  0

Eller følg denne videoen. http://www.download.com/8301-2007_4-9971026-12.html

Er det slike underkategorier du vil ha for bokmerker?

20080729-r4bm7gwe3pbp7x62irkms6thsq.jpg

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
Du har et "nerdespørsmål" men vil ikke ha et svar for "geeks"? Hva er det du legger i det?

Er det slike underkategorier du vil ha for bokmerker?

20080729-r4bm7gwe3pbp7x62irkms6thsq.jpg

Jeg mente vel bare at jeg håpa å få det på et nogenlunde forståelig lekmannsspråk, sånn at jeg slipper å utdanne meg på nytt for å skjønne detaljene. :)

Forøvrig så er det akkurat sånt bokmerkesystem jeg vil ha. Og siden du har det, vet du kanskje åssen jeg kan få det også? :)

Lenke til kommentar
Nerdespørsmål:

Kan noen forklare meg på norsk, uten å lenke til uforståelige guider for geeks, hvordan man får det dømrade bokmerkesystemet i FF3 til å oppføre seg som folk?

Den som klarer å forklare meg hvordan jeg fjerner systemet med stjerner og piss som viser gud og hermann alle bokmerkene selv om jeg prøver å "gjemme dem bort" i underkataloger og får til noe som ligner det fra FF2 med ordentlige underkataloger som sørger for litt orden, vinner en pall med ferske 30-lapper rett fra pressa i kjeller'n.

Jeg har prøvd flere av FFs egne guider for å gå tilbake til FF2s adressebar-system, men det eneste som skjedde da var at teksten og stjerneskiten ble minde og at bokmerker og adresser ikke blanda seg. Og det var jo ikke DET jeg ville..

Jeg blir direkte provosert av å lese innlegg som dette.. Bare spør på en vanlig måte, så får du et vanlig svar og :)

Hvordan fjerner jeg systemet med stjerner og tagger (som viser alle bokmerkene selv om jeg prøver å "gjemme dem bort" i underkataloger) og får til noe som ligner det fra FF2 med ordentlige underkataloger som sørger for litt orden?

Jeg har prøvd flere av FFs egne guider for å gå tilbake til FF2s adressebar-system, men det eneste som skjedde da var at teksten og stjernene ble minde og at bokmerker og adresser ikke blanda seg.

Men gjør slik som Rexinor anbefaler:

Skriv inn about:config i adressefeltet --> Trykk OK --> Så ruller du bare ned til alle browser.urlbar-instillingene og setter de slik som Rexinor viste i posten sin :)

Lenke til kommentar
Forøvrig så er det akkurat sånt bokmerkesystem jeg vil ha. Og siden du har det, vet du kanskje åssen jeg kan få det også? :)

Legg bokmerkene du synes passer mappenavnet i en mappe, om innholdet av mappen skal være en underkategori, lag en ny mappe for overkategorien og legg mappen som skal ligge under den, i mappen som skal være overkategori. Ikke vanskeligere enn det. Akkurat som en organiserer vanelige filer i mapper ellers på maskinen.

Gjør alt dette enten i Sidebar eller Organize Bookmarks. Usikker hva snarveiene er i Windows, men er vel noe lignende som Ctrl+B og Ctrl+Shift+B for å få fram den ene og den andre.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake fra ferie, har ikke fulgt med på hva som har skjedd i det siste, og kommer til å bruke et par dager på å lese alle rss-feedsene mine. Hvis noen har noe de vil ha i førsteposten så rop ut. :)

--------------------------------

Når det gjelder å få bokmerkene i et mappesystem er det bare å ordne det i "organiser bokmerker" (ctrl+shift+B), og senere huske at når du legger til nye så må du dobbeltklikke på stjernen, da får du muligheten til å velge hvilken mappe det skal lagres i.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok, nå skal jeg prøve å være så objektiv som mulig, selv om det kanskje blir vanskelig mtp hvor mye plager jeg har og har hatt med ff3..

Mitt surfemønster krever og innebærer utstrakt bruk av faner. MEN, hvis jeg laster en side (i en ny fane) som inneholder (mye) java, så blir de andre fanene hensatt til RTL. Altså, så lenge javadr**ten loader, så blir alt jeg skriver att-fram. Hvert nytt tegn settes til *venstre* for curssoren.

Noen som har opplevd dette og evt har en løsning?

Download manageren i ff3 er ekte drit sammenliknet med den som var i ff2. Ikke at den heller var så bra, men iallefall litt bedre enn IE sin.

Jeg har ennå tilgode å kunne laste ned en komplett fil uten "peer reset" og ff forteller meg at "filen er ferdig nedlastet". Er filen på f.ex 1mb, så er jeg heldig om ff har fått ned 150k før den sier "komplett". IE lastet nå iallefall ned ca 1/2-parten av fila og ff2 klarte som regel (på andre eller tredje forsøk) å få ned hele filen.

Nå bruker jeg en egen DL manager, så det problemet er relativt løst.

Jeg disponerer 5 pc'er (3 på jobben med "tvungen" ff3 og 2 egne med "frivillig" ff3), problemet er likt på alle.

På jobb varierer linjehastigheten mellom 192kb/s til 15kb/s (satellitt) og hjemme har jeg 14mb/s på papiret (har aldri fått mere enn ca 6-7mb/s reelt uansett browser).

Nå spikrer jeg sammen litt nettsider, så jeg har installert (på en maskin) ff, opera, ie og safari, og jeg må innrømme at min favoritt er ie. Den såkalte ACID-testen som opera skrøt av.. Vel - det ser for meg ut til at det kun er selve testen den er god til..

Nuvel, tilbake til problem nr 1: Er det noen som har opplevd det samme som mitt javaproblem?

Forøvrig, så skulle jeg gjerne ha fått tak i bestefaren til oppfinneren av java, og jeg skulle kastrert ham før han ble konfirmert.. (Java er noe hæl**tes dritt og skulle vært straffet med avlivning).. ;)

Lenke til kommentar

Etter å ha innstallert ff3 sliter jeg med å bruke quicktime-plugin. Ville helst ikke ha den i det hele tatt, men liker å se trailere på apple.com, og da må man ha qt for å streame. Har reinstallert qt, men jeg får bare opp en helt svart skjerm istedetfor film. Noen som har vært borti dette og fikset det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...