Gå til innhold

Tråden for Firefox 3.

Anbefalte innlegg

Har ikke lest hele tråden, men i de eldre versjonene av firefox har jeg kunne klikkdratt et bilde fra nettleseren og inn i f.eks photoshop. Nå går ikke dette an, andre som erfarer det samme som meg?

Fungerer stort sett med Gimp her, men får problemer med bilder som brukes som linker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK jeg har ett spørsmål. Jeg har alle sidene jeg leser igjennom åpener jeg i faner. Når jeg åpnet de i faner før i versjon 2 ble de siden som lå bak erstattet av de nye som ble åpnet. Nå i versjon 3 blir de nye jeg åpner lagt til de gamle. Så da blir det hundreogørten faener når jeg har gjort dette ett par ganger. Noen måte jeg kan komme tilbake til slik det var i versjon 2?

Er ganske sikker på at det det var sånn i versjon 2 også, det var nok et eller annet tillegg eller en endring i about:config som ga deg den funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Nå er jeg LEI! I speedometer på nettet får jeg 7000 kbit med nyeste Firefox, men med Internet Explorer får jeg 14 000 kbit som er det jeg betaler for. Hvorfor svikter nye Firefox meg?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Er det bare på den ene testen eller flere tester du får et slikt utfall?

Flere forskjellige tester (Bl.a. Hardware, Speedtest.net). Hør på dette:

Vi har to pc'er i forskjellig etasje i huset, og begge er tilkoblet samme nettverk med kabel.

Pc'en oppe får 14 000 kbit både med nyeste Firefox og Explorer 7, mens pc'en min alltid måler 7000 kbit med nyeste firefox, men 14 000 kbit med Explorer. Pc'en min er virusfri og funker bra.

Hva er gærent?

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
Kan være noe med plugins i Firefox'en din? ITavisen bruker Java og Speedtest bruker Flash. Får du samme forskjellene når du laster ned ISO herfra:

ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/Fedora/rel...edora/i386/iso/

NB! Du må gange farten med 8, siden filnedlastingen måles i Byte og ikke bits, som de testene gjør.

I firefox laster jeg ned disse ISO'ene med nesten 1900 KB/sec og i Explorer 1,85 MB/sec. Så det er vel så å si den samme hastigheten?

Jeg ser det er mange programtillegg installert i nyeste Firefox.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Firefox 3, men opplever stadig vekk et veldig irriterende problem. Etter at jeg har surfet en stund kommer feilen. Jeg skriver inn en nettadresse/et søkeord i adressefeltet og trykker så enter. Men da jeg trykker enter skjer det ingenting. Pilen i adressefeltet reagerer heller ikke når jeg trykker på den med musen.

Jeg må da enten ha bokmerket sidene jeg skal navigere til, eller restarte firefox. Når jeg så starter Firefox opp igjen får jeg beskjed om at jeg først må drepe prosessen Firefox, for så å åpne nettleseren på nytt. Dette skjer selv om Firefox ikke låser seg, men noe er tydeligvis galt. Kan det være noen av add-onsene som jeg har tatt med fra Fx2 som er problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

virker som FF3 suger mer ram enn FF2

og når jeg ser på film snutter i webbrowser, sliter CPU og rammen

bråker som en bøtte bra vifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...