Gå til innhold

Tråden for Firefox 3.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde nettopp Firefox 3, desverre endte det med at jeg nå sitter på 2ern igjen.

Her er noe av det jeg opplevde som jeg ikke likte, dersom noen av dere vet hvordan det kan unngås så ville jeg likt å vist.

Konturen av menynen på Fil-linja henger igjen etter at de har vært åpne. Utrolig plagsomt, men har ikke hørt om andre som har det problemet :hmm:

Oppdateringen oppdaterte også Firefox 2 selv om jeg spesifiserte en ny innstallasjonsbane, er det ikke mulig å kjøre 2 og 3 parallellt ?

Finnes det et theme med det klassiske utseende fra 1.5 ala winestripe, har sett en ny versjon men det bruker nyere tabber, ikke de gamle firkantede.

Lenke til kommentar
Konturen av menynen på Fil-linja henger igjen etter at de har vært åpne. Utrolig plagsomt, men har ikke hørt om andre som har det problemet :hmm:

Oppdateringen oppdaterte også Firefox 2 selv om jeg spesifiserte en ny innstallasjonsbane, er det ikke mulig å kjøre 2 og 3 parallellt ?

Finnes det et theme med det klassiske utseende fra 1.5 ala winestripe, har sett en ny versjon men det bruker nyere tabber, ikke de gamle firkantede.

Har ikke opplevd problemer med fil-linja i Firefox, men i en del andre programmer jeg har blir den hvit etter å ha trykket på den, vet ikke hva som er grunnen, og har aldri orket å sjekke det heller.

Når det gjelder å kjøre både Fx 2 og 3 parallelt så skal det gå an, men du må nok bruke to forskjellige profiler fordi endringer gjort i en versjon vil ikke gjelde i en annen. Du kan likevel holde bokmerker synkronisert med Foxmarks. Hvis du leser litt på mozillazine så finner du sikkert mye nyttig. Spør hvis du lurer på noe. :)

Themes har jeg ikke mye greie på, har alltid brukt standard og vært godt fornøyd med den (er ingen andre som har vært gode nok til å gi meg lyst til å bytte), men hvis noen har gode forslag så kan jeg sikkert få til en egen themes anbefaling på lik linje med tilleggene i førstepost. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Noen som har merket at YouTube ikke funker optimalt med FF? Videoen(e) stopper ofte etter akkurat 2 sek, og det er skikkelig irriterende.

Har akkurat samme problem. Noen som har en løsning på dette? Har også problemer med at Firefox ofte henger seg, dvs. at sider ikke vil lastes. Når jeg så prøver å restarte, får jeg beskjed om at Firefox allerede er i gang, så jeg må avslutte prosessen manuelt. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med at firefox hele tiden lukker seg hvis jeg går inn på sider som sharkey extreme og alle de andre sidene som gjør det samme som hardware.no. men hvis jeg er på hardware, så lukker den seg ikke.

den lukkes med at det står at jeg skal sende en feilrapport eller ikke.

Lenke til kommentar

Tror ikke akkurat at det er det at de gjør det samme som Hardware.no som er problemet :p Kanskje flash eller java ikke fungerer som det skal på de sidene og gjør at ting krasjer? Ikke mye vi kan gjøre egentlig for å diagnosere slike ting. Siden du nevner fungerer forøvrig fint i min Firefox 3 Portable.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at firefox hele tiden lukker seg hvis jeg går inn på sider som sharkey extreme og alle de andre sidene som gjør det samme som hardware.no. men hvis jeg er på hardware, så lukker den seg ikke.

den lukkes med at det står at jeg skal sende en feilrapport eller ikke.

Det sier meg absolutt ingenting. Vær litt mer spesifikk. ;)

Lenke til kommentar

Jeg opplever et problem med FF3 for tida: Det lukker seg støtt og stadig og så får jeg opp melding om at datakjøringsforhindring (DEP - Data Execution Prevention) måtte lukke FF for å forhindre farer o.l. Har prøvd å deaktivere DEP for FF, men det er visstnok ikke mulig. What to do? Må jeg gå tilbake til FF2, kanskje? Liker igrunn 3'ern nå da jeg har vent meg til den.

Lenke til kommentar

Virker å være et problem som det ikke finnes noen løsning på enda, p.g.a. de ikke klarer å freproduserere feilen 100% av gangene og på den måte finne den endelige kilden. Tror nok det er en feil som er høy på rangeringslisten.

Noen har fikset det med

I've found the answer to my problem and it might also help some other users:Uninstall - CyberdefenderFree 2 and install AVG Anti-Virus Free Edition 8.0.135. Please see this site - http://free.avg.com/ww.homepage-appf8

og

In reference to meBo's post about disabling the Windows Media Player plugin... I did the same, and it seemed to have stopped the crashes. I went and manually downloaded the plugin again (http://port25.technet.com/pages/windows ... nload.aspx) and reinstalled it, and it all seems to be working fine (for now). If it crashes like this again, I'll post again, but otherwise it looks like reinstalling that plugin worked...

Les gjerne en av de større trådene rundt problemet selv for andre forslag til løsninger. Clickedy

Tror jeg filer denne bugen under "Reasons why windows sucks monkeyballs #103435" :p

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

FF3 er genial den, men det er en ting som irriterer meg grenseløst...

Den vil ikke logge inn på D-Link DIR-655 ruteren min ;_;

får bare meldingen "the network connection seems to be down. Press 'ok' to try again" når jeg prøver å logge inn.

[EDIT] Og der viste det seg at siden sist jeg sjekket på nettet, så er det noen som hadde funnet løsningen på det problemet...

noen addons skaper vist problemer med D-Link utstyr. Firebug og Torbutton er vist prominante blant disse addona. Hos meg var det Torbutten som lagde problemer.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar

Jeg har problem med at Download Manager'en henger seg opp.

Filene blir lastet ned/åpnet slik som de skal, men ganske ofte står det bare "Starting..." i Downloads-vinduet. Når dette først har skjedd med den første filen, fortsetter det å skje med alle filer jeg laster ned, helt til jeg restarter Firefox.

Forslag til fix? Har prøvd å deaktivere virusscanning av nedlastede filer, uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

OK jeg har ett spørsmål. Jeg har alle sidene jeg leser igjennom åpener jeg i faner. Når jeg åpnet de i faner før i versjon 2 ble de siden som lå bak erstattet av de nye som ble åpnet. Nå i versjon 3 blir de nye jeg åpner lagt til de gamle. Så da blir det hundreogørten faener når jeg har gjort dette ett par ganger. Noen måte jeg kan komme tilbake til slik det var i versjon 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...