Phinex Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 hei, bare kjapt spm. installerte ff3 på maskinen, men så forsvant alle bookmarkene fra ff2 . noen mulighet for at jeg kan fremdeles overføre de på noen måte, eller er alt borte nå ? prøvde meg på mozbackup, men det funket ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Du kan kanskje finne dem igjen i profilmappa di. Trykk start -> kjør -> skriv "%appdata%\mozilla\firefox\profiles" -> enter -> og klikk deg inn på mappa som kommer opp -> gå videre inn i bookmarksbackup og hent ut filene derifra. Deretter kan du importere dem ved å trykke ctrl+shift+b i Firefox vinduet og så gå på import an backup og velge import html. Si ifra om det funker. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 hei, bare kjapt spm. installerte ff3 på maskinen, men så forsvant alle bookmarkene fra ff2 . noen mulighet for at jeg kan fremdeles overføre de på noen måte, eller er alt borte nå ? prøvde meg på mozbackup, men det funket ikke i det hele tatt. Bruk alltid Foxmarks, så skal bokmerkene ligge noe lunde sikkert. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Du kan kanskje finne dem igjen i profilmappa di. Trykk start -> kjør -> skriv "%appdata%\mozilla\firefox\profiles" -> enter -> og klikk deg inn på mappa som kommer opp -> gå videre inn i bookmarksbackup og hent ut filene derifra. Deretter kan du importere dem ved å trykke ctrl+shift+b i Firefox vinduet og så gå på import an backup og velge import html. Si ifra om det funker. det funka faktisk ! konge.. !! takk! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Fint, som nevnt over er Foxmarks veldig greit å bruke til backup i tillegg til at Fx tar daglig backup av bokmerkene dine i mappen jeg nevnte over. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Driver og oppdatere meg på nyhetene de siste dagene og har nå 21 faner åpne, Firefox bruker like under 150mb minne. Imponert! Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 I hardware's speedometer så får jeg elendig resultat med Firefox 3. I internet explorer og tidligere firefox versjon får jeg hastigheten jeg skal ha. Skjønner ikke hva det kommer av.. Får du dårlig hastighet når du surfer også, eller er det bare på den testen? Jeg merker at nettsider lastes tregere, ja. Uflaks dette. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg må si meg rimelig misfornøyd med FF3. Har aldri hatt så mange krasj i FF som etter denne opgraderingen. FF fryser jo i ett sett, og det t.o.m. uten at jeg har flere enn 3-4 faner oppe samtidig. Andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Kan ikke si jeg har det nei, tvert i mot så er Fx 3 mer stabil en Fx 2. Prøvd å ta backup av bokmerker passord osv. for så å fjerne profilen din og lage ny? Lenke til kommentar
gard. Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 En ting som irriterer meg ved 3.0 er at jeg ikke kan dra bilder fra internett rett inn i albumgrafikkfeltet i MediaMonkey. Må lagre dem på datamaskinene, så lagre dem i tag på musikkfilene mine. Lenke til kommentar
Andrepp Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Et kjapt spørsmål. Ønsker Firefox add-on: OpenDownload. Men på Mozillas sider med "addons" står det at denne utvidelsen bare er for eldre versjoner av FF. Kan noen spore opp versjonen for ff3? Eller, hvis den ikke har kommet ut enda, sende meg link når den har? Tusen takk, og må bare si at jeg er imponert over FF3. En ny opplevelse å surfe med. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Foxmarks søker alpha-brukere for en tidlig alpha versjon som støtter IE! Syns dette kan være en god ide, men jeg er allerede blitt så bortskjemt med awesomebar at jeg ikke kan tenke meg å gå bort i fra å bare trykke på stjernen for å legge til bokmerker. Når det gjelder OpenDownload får vi se om det kommer en oppdatering til Fx 3, men du kan alltids sjekke om det funker å bruke Nightly tester tools (se første post). Endret 20. juni 2008 av hernil Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 I Opera så kan man definere handling til enhver filtype man laster ned, det kan man til en viss grad i FF3 også, men det er ikke nok. Ønsker å definere at en spesifikk filtype alltid skal lastes ned til en fastsatt lokasjon, uten noe spørsmål og dialogbokser. Har prøvd et par download addons, ikke funnet noe som støtter den funksjonen enda. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Her er det nærmeste jeg kom. Den er ikke kompatibel med Fx 3, men du kan prøve å se om løsningen i førstepost funker. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 En annen grei måte å bruke utvidelser som ikke er kompatible enda med Firefox 3: Skriv about:config i adressefeltet, klikk på at du vil være forsiktig. Høyreklikk hvor som helst på siden og velg ny, bolean og gi den navnet extensions.checkCompatibility og i neste boks sett denne til false. Du skal nå kunne bruke alle de utvidelsene du enda mangler, så lenge du finner en nedlastning. Den offisielle utvidelses siden til Firefox sjekker dette, slik at du får ikke lastet dem ned der, men denne siden? gir deg muligheten til å få de ned. Gir ingen garantier for at det fungerer, men har ikke støtt på noen vanskeligheter selv. atlef. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg har vært Opera bruker i mange år, og jeg vil prøve FF for å se om denne er bedre. Og jeg synes FF har endel finesser som er spennende, men det som irriterer meg mest nå er funksjonen "Åpne nye sider i ny fane". Den funker ikke på linker i bokmerker og de jeg har på verktøylinje for bokmerker. Det er veldig irriterende at hver gang jeg trykker på en link så åpnes den i samme vindu, jeg må høyreklikke og velge åpne i ny fane for å ha flere faner åpne samtidig. Er dette en bug eller skal det være slik? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Har ingen umiddelbar løsning, dette er bare noe jeg har blitt vandt til. Det du kan gjøre er å holde inne ctrl når du trykker på linken. Eller trykke med scrollknappen. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har ingen umiddelbar løsning, dette er bare noe jeg har blitt vandt til. Det du kan gjøre er å holde inne ctrl når du trykker på linken. Eller trykke med scrollknappen. Det er veldig irriterende og en god grunn for å fortsette å bruke Opera en stund til.. Men jeg vil gjerne bruke Firefox, men det er sånn småting som irriterer som ødelegger opplevelsen dessverre. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hvorfor vil du gjerne bruke Firefox da? Mulig å bruke den når du bare trenger den? Jeg tror ikke det finnes en addon til et slik problem heller. Eller, kanskje en egen bokmerkeliste. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Lest litt rundt, og fant ut at tab mix plus har muligheten til å gjøre det du ber om. En Firefox 3 kompatibel versjon finnes her. Det er mulig det kan gjøres på en enkel måte i about:config, men jeg anbefaler ikke å leke der så lenge man ikke er sikker på hva man skal gjøre. Hvis du endrer noe der er det lurt å notere hva man endrer så man eventuelt kan gå tilbake og endre det tilbake senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå