Gå til innhold

Tråden for Firefox 3.

Anbefalte innlegg

If it ain't broke, don't fix it. Enig med dere begge - tviholder på logoen slik den er nå! :)

Prøver meg på RC3.

Edit: Av sikkerhetsmessige årsaker, hvordan er det med surfingen under en RC-build kontra stable? Trygt å bruke nettbank, kjøp etc?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du hva som vil være nytt i 3.5? Er det mest bugfixes eller?

Som tidligere nevnt skal brukere av Firefox 3.5 blant annet kunne surfe på nettet uten at historikken blir lagret.

Videre er det mulighet for registrering av geografisk plassering av brukeren og bedre nettleseren skal også få bedre fanefunksjon.

Firefox 3.5 har også fått en ny Javascript-motor som skal gjøre nettleseren vesentlig raskere enn tidligere versjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

[qoute]Vet du hva som vil være nytt i 3.5? Er det mest bugfixes eller?[/qoute]

Det vil også være støtte for såkalt åpen video, uten bruk av f.eks Flash.

Wikipedia

Lenke til kommentar

Yup, Daringfireball virker å gjøre svært god dekning av problematikken. Bare det å omgjøre video til OGG på Mac er smertefullt, så ved mindre de kan finne en felles codec å bruke så kommer implementasjonen til å slite kraftig. Google virker å være rimelig åpen for alt når det kommer til utvikling gav Chrome. Apple liker ikke OGG, Opera liker ikke H264. Oh the drama :)

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis flere har det som meg og surfer med 60+ faner konstant så er denne artikkelen utrolig spennende lesning (også for dere som ikke gjør det vel og merke).

Tar for seg forskjellige måter å organisere flertallige nettsider, prøver å illustrere faner 2.0 og hvordan man kan løse problemet med at faner rett og slett ikke gjør jobben så effektivt som man skulle ønske.

Verdt å lese hele :)

Lenke til kommentar

Finnes det noen addons til 3.5 som gjør at en enkelt kan slå av lyden i en fane, eventuelt mute hele firefox uten å måtte gjøre det via Vista sin innebygde lydbehandler?

Så irriterende å stumble og komme over en irriterende, men interessant side hvor det er kun lyden som er problemet. For eksempel artige flash-spill.

Lenke til kommentar
Finnes nok ikke noe som gjør det problemfritt :hm:

Brukte denne utvidelsen en stund, men var aldri noen stor suksess. Dere får teste og se om den funker (på Fx 3.5) :)

Known Issues:

- Works only under Windows XP

- After muting Flash, Firefox needs to be restarted to apply changes.

Pluss at den støtter ikke 3.5 ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

To kjappe spørsmål:

1) Firefox spør automatisk om jeg vil lagre åpne tabs når jeg avslutter. Av en eller annen idiotisk grunn valgte jeg "Don't ask me again" på dette spørsmålet, og jeg finner ikke innstillingen for det igjen! Vet noen hvor den er?

2) Vet noen hvilken fil Firefox lagrer passordene til nettsider i?

Jeg trodde dette skulle være lett å finne vha. Google, men den gang ei... :hmm:

Lenke til kommentar

1. Hmmmm. :dontgetit:

Skriv about:config i adresselinjen og let etter denne strengen:

browser.sessionstore.resume_from_crash
og sett denne til "true" hvis den står som "false". Og om du ikke har denne, opprett en ny boolean streng med det navnet.

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...