Gå til innhold

Tråden for Firefox 3.

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Beklager sen oppdatering, har vært på ferie + at jeg generelt har en del å gjøre i livet utenfor forumet. :p Hvis noen ikke er fornøyde er det bare å skrive litt selv så skal jeg da klare å oppdatere førsteposten. ;)

There is no IRL, only AFK. ;)

Vi nærmer oss RC av 3.5 vil jeg tro. Blir spennende. :)

Lenke til kommentar

Hehe, selv etter ganske mye tid på dette forumet så må jeg nok si meg uenig. ;) Klarer ikke ett innlegg om dagen engang for tiden :p

Når det gjelder Fx 3.5 så er det en oppdatering tilgjengelig kalt 3.5b99 noe som jeg ærlig talt ikke helt hva jeg skal klassifisere som :dontgetit:

Mozilla kaller det hvertfall ikke en RC med tanke på dette:

If you’re not yet a Firefox 3.5 Beta user, we recommend that you wait for the upcoming Firefox 3.5 Release Candidate, which should be in the next 1-2 weeks.

Så vet ikke om jeg skal kalle det beta 5, b99 eller noe annet ...

Hvis lysten til å skrive en innføring/oppsummering av det nye i Fx 3.5 tar noen med litt mer enn middels peiling står tilbudet mitt fortsatt om å få det inn i førsteposten. :)

Lenke til kommentar

PM fra Skagen minte meg selvfølgelig om det opplagte og det er jo å putte hele greia inn i wikien.

Har delvis fri i morgen så kanskje jeg får gjort litt da. Andre med dugnadsånd kan selvfølgelig hjelpe til og kanskje vi kan få til en omfattende og god artikkel om Firefox på norsk?

Det hadde jo virkelig vært flott! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Firefox 3.5 RC2 ute til nedlasting.

Gjennomgang av Mozilla Links

For de oppmerksomme av dere så ja; det ble ikke lansert noen RC1 offentlig. Det som regnes som RC1 ble forbeholdt eksisterende betatestere (under navnet Preview eller beta99) og det er først RC2 som inneholdt feilrettinger fra "RC1" som slippes til massene.

Endelig versjon forventes til slutten av Juni. ;)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Undertegnede kunne tenkt seg å lage et utkast. Har den lille PDF-en om Firefox' historie liggenes her, så den er både nyttig og en fin kilde til informasjon.

Men er det nå slik at Wikien er åpen for alle forumbrukere/besøkende?

Lenke til kommentar

Flotters, spør om det er noe du lurer på. Kan se ut som deler av søndagen blir ledig så mulig vi kan få skrevet litt da hvis du har tid også? :)

Har vurdert å kjøpe, men har (dessverre) egentlig ikke vært så mye fristende. Vurderte plakat og musematte en gang, men så fikk jeg musematte på annet vis så den falt litt bort. Synd ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Testet RC 2 av firefox 3.5 i går.

Ble faktisk imponert over hvor kjapp den føltes. Hadde jo lest om hva Mozilla sa på forhånd, men tenkte at det var mest skryt. YouTube fungerte merkbart kjappere, sider som var trege før gikk bedre nå.

Endelig har Fx også fått funksjoner som "private browsing", og at du kan gjøre faner til egne vinduer. Savnet likevel muligheten til å lage egne private faner, eller et helt vindu. Lite pluss var det at Fx lagret de åpne fanene.

Å gjøre faner til eget vindu var kjapt, men var litt vanskelig å skjønne intuitivt siden du ikke så noen forhåndsvisning av det potensielle nye vinduet.

Eneste virkelige negative var RAMbruken. 120 MB med én fane oppe er i det meste laget. Til sammenligning bruker Fx 3.0 35/40 mb.

Geolokaliseringen glemte jeg dessverre å teste ut.

Alt i alt en god forbedring, særlig når det gjaldt hastigheten. RAM-bruken bør beskjæres litt, og noen funksjoner kan forbedres litt, men dette blir flisespikking.

Last ned og prøv selv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9
Forøvrig vil designet på logo endres.

Håper ikke de endrer den for mye. Liker den sånn den er nå :)

Helt enig!

Skjønner ikke hvorfor den skal endres, den er jo fin som den er. Men det er vel kanskje forandring for forandringens skyld. I tillegg sikkert også et forsøk på å skape "liv" rundt utgivelsen av 3.5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...