SpecialForce Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Virker som om denne saken her er hakket mer stabil enn b2. Nå gjenstår det bare å sjekke om layouten på prisguide.no og hardware.no er endret fra gult til hvitt Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har du noen utvidelser som kan være synderen? Vet blant annet at Foxmarks (/xmarks) synkroniserer bokmerkene ved oppstart, noe som kan resultere i diskaktivitet. Som nevnt før, jeg bruker FF på to forskjellige maskiner. Nå sitter jeg på den maskinen hvor dette IKKE er et problem. Jeg kopierer brukerprofilen, så profilene (og dermed også utvidelsene) er helt de samme. De vesentligste forskjellene på maskinene: Problembarnet: OS=XP sp2 (norsk) Antispyware = Spyware Terminator Firewall = Zonealarm Antivirus = Ingen - disk image resettes hvis problem Internettleverandør = Sitter bak proxy, må logge på (HP-server tror jeg, HP-logo på innloggingen) Andre rare ting: FF har generelt ofte problemer med å laste rss feeds, har mange av disse. Maskinen som er OK: OS=XP 64 (english) Antispyware = Ingen Firewall = Windows innebygde Antivirus = Ingen - disk image resettes hvis problem også på denne maskinen Internettleverandør = Tele2 Ut fra dette, så tror jeg at proxyen er årsaken til problemet. Kan i samme farta nevne at Opera ikke er påvirket av dette, kun Firefox. Videre er det slik at versjon 2xxx av FF heller ikke var plaget på den måten. Det er jo ikke et problem i og for seg, da jeg bruker Opera som primær nettleser og FF i ny og ne. Men skulle jo gjerne sett å fått løst dette problemet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Vet ikke om noe slikt finnes hos Firefox, men.. Var hos en kamerat her om dagen, og så han søkte på nettet, han brukte Opera.. Så åpnet han en søkefunksjon "Go to", eller "search", eller noe.. så skrev han f.eks "w lord of the rings", hvor han da hadde assosiert W med at man skal søke på Wikiepedia.. så G for Google, osv.. Noen slik funksjon i FF? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Jepp. Høyreklikk på at søkefelt og velg "add keyword". Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Satt og testet Opera 9.6 i en liten periode her på PC-en, alt i alt en god nettleser med hendige funksjoner, bl.a. mouse gesture. Men savnen ble etter hvert stor, så jeg måtte tilbake til Firefox. Av en eller annen merkelig grunn ble ikke Youtube vist riktig på Opera - sida ble fryktelig lang horisontalt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Kan vel forresten nevne at Firefox også har mouse gestures hvis du legger til riktig utvidelse. Er forresten enig i at Opera er en veldig god nettleser, bruker siste alfa rett som det er. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg tror jeg har løst problemet mitt. Oppskrift: Backup av bokmerker (json-fil). Slette hele profilen manuelt. Starte firefox. Importere bokmerker. Snodig nok er dette samme tipset jeg har gitt andre med ymse problemer med firefox Synsing: Mulig at årsaken kan være at FF3 ble installert uten at FF2 sin profilmappe ble slettet og at det dermed har skjedd noe rart underveis. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Har nå importert bokmerker og installert flashblock, og samme gamle visa igjen - bare ikke så voldsomt som før da. Så da koker problemet mitt ned til dette: Enten så liker ikke FF at jeg har for mange live bookmarks, eller så gjør flashblock noe rart. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Vet ikke om noe slikt finnes hos Firefox, men.. Var hos en kamerat her om dagen, og så han søkte på nettet, han brukte Opera.. Så åpnet han en søkefunksjon "Go to", eller "search", eller noe.. så skrev han f.eks "w lord of the rings", hvor han da hadde assosiert W med at man skal søke på Wikiepedia.. så G for Google, osv.. Noen slik funksjon i FF? Jepp. Høyreklikk på at søkefelt og velg "add keyword". Hei igjen! Ble litt "borte" jeg.. men, jeg skjønte ikke helt.. Gikk f.eks på søkefeltet til YouTube og valgte "Lag nøkkelord for dette søket" (på norsk da, selvfølgelig) ..og skrev YouTube som navn og Y som nøkkelord.. Var det riktig? Hvor søker jeg så? Hva er hurtigtasten? Mener du CTRL+K (for da kommer jeg øverst til høyre der, men der har jeg allerede lagt inn masse rart..) Takker igjen! Lenke til kommentar
atlef Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da skriver du: y "det du vil søke på" i adresselinjen. atlef. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Smart location bar funksjonen er helt genial. Har blitt så vant til den at jeg ikke forstår hvordan man klarer seg uten Lenke til kommentar
Bone Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Da skriver du: y "det du vil søke på" i adresselinjen. atlef. Ah, takker! Visste ikke at det var i adressefeltet det fungerte.. Men, når jeg først er inne på det.. Det finnes da ingen måter at det kan fungere på samme måte som Google-search (spesielt den øverst til høyre), at når jeg begynner å skrive f.eks "y Metallica" så begynner den å komme med alternativer .. f.eks "Metallica Master of Puppets", "Metallica Enter Sandman", osv.. ? Altså i adressefeltet.. Takker igjen! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Får vel ta oppdateringa for denne gang, hernil. - Versjon 3.0.8 er ute. - Se hva som har blitt fikset. Ser ut til at Mozilla-teamet har vært tidlig ute med den kritiske problemløsningen. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Bare flott at andre tar initiativ! Denne kom litt overraskende på meg, ventet den ikke før 1. April. Finner litt mer info her. (Førstepost oppdatert) Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Vil først nevne at jeg er strålende fornøyd med FireFox 3.0.8 og at min post kun er for lørdags-humor-innlegg :!: Oppdaterte til siste versjon i dag og da går man automatisk til hjemmesiden etter restart.. Følgende tekst møtte meg der.. : "You’ve been updated to the latest version of Firefox. Thanks for your time! This update will make you safer on the web." På norsk: "Du har akkurat blitt oppdatert til den siste versjon av Firefox. Vi takker for din tid! Denne oppdatering gjør deg sikrere på nettet." Slik mener jeg det burde stå: "Your browser have just been updated to the latest version. Thanks for your time! This update will make your browsing safer." Am I right.. ? Lenke til kommentar
jj_ Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Jeg er på utkikk etter en utvidelse som likner Operas Speed Dial og Chrome's vanlige startside. Har funnet et par (Speed Dial, Fast Dial) som jo virker veldig bra, men de krever at man manuelt tilegner en side til hver hurtigknapp. Jeg er på utkikk etter en som automatisk viser mest besøkte sider. Et eksempel er Auto Dial, men den mangler thumbnails. Er det noen som vet om det jeg er på leting etter finnes? Er det vanskelig å lage noe sånt selv? Ettersom det finnes en auto-mappe under bokmerker i FF som heter nettopp "mest besøkt" kan vel ikke det være så vanskelig? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. april 2009 Forfatter Del Skrevet 8. april 2009 Flott artikkel om Firefoxs utvikling fremover etter versjon 3.5 av digi.no her. Mozillalinks har også en artikkel om emnet. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Skal skumlese meg gjennom de, hernil. Om ønskelig, kan nå Firefox 3.6 Alpha testes -> link. Teamet er i farta, ser det ut til. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Ny versjon ute: 3.0.9 Release notes Beklager sen oppdatering, har vært på ferie + at jeg generelt har en del å gjøre i livet utenfor forumet. Hvis noen ikke er fornøyde er det bare å skrive litt selv så skal jeg da klare å oppdatere førsteposten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå