jonnis Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Eg har ett spørsmål.. har instalert ff3.. før hvis eg skulle inn på f.eks. facebook...så kunne eg bare skrive face og ikke noe mer, så fkom eg rett inn på facebook.. no kommer eg inn på en side som heter ask.com og der søker den på "face" kordan får eg dette til å funke igjen? det er jo dette som gjør at eg elsker FF noe som vil hjelpe meg? Legg til facebook som bokmerke. I "handsame bokmerke" ("bokmerkebehandling," "Organize Bookmarks" eller noe slikt. Jeg har Firefox på nynorsk ) finn bokmerket og lag nøkkelord til det. I ditt tilfelle "face". Men eg savner sånn det var før... eg gadd aldri å skrive .no eller .com før.. og firefoxen fant sidene til meg.. dette er det som kommer opp nå hvis eg ikke skriver perfekt Fant ikke filen Firefox klarte ikke å finne en fil på jar:file:///C:/Programfiler/Mozilla Firefox/chrome/nb-NO.jar!/locale/browser-region/region.propertiesface. Endret 28. september 2008 av jonnis Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 jonnis: Følg den lille guiden jeg satt opp tidligere i tråden som hjalp TomHel med sine problemer. Problemet kan ligge i at kommandoen som søker etter ord automatisk i adresselinjen er blitt endret, det kan ha skjedd etter mye bruk over tid, gjerne tilfeldig eller noe som har trigga det ute av det blå. --- Fremgangsmåte: Ta backup av bokmerkene dine først. Avinstallèr Firefox via Kontrollpanel -> Legg til/Fjern programmer. Så søker du etter ''Mozilla Firefox'' via søk, slett det som kommer opp. Søk så etter ''Mozilla'', slett det som også kommer opp her. Forsikre deg om at Windows viser skjulte mapper. Så avinstallerer du også Java via Kontrollpanel -> Legg til/Fjern programmer. Søk etter ''Java'' via søk, slett alt som kommer opp. Last ned CCleaner her og utfør ''Cleaner'' og ''Registry'' når du har kommet deg inn i programmet. Før du gjør det, gå inn på Options -> Advanced og fjern haken for ''Only delete files in Windows Temp folders older than 48 hours.'' Restart PC-en etter at du har rensa. Last ned fersk installasjon av Firefox 3.0.3 her, og nyeste Java-versjonen her. Rekkefølgen av installasjon mellom nettleser og plug-ins bør skje følgende; nettleser først, plug-ins etter nettleser. PS: Har du lyst på Adobe Flash 10, last ned her. Se helt nederst på siden, kjør uninstall fra Adobe først. Lenke til kommentar
jonnis Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 jonnis: Følg den lille guiden jeg satt opp tidligere i tråden som hjalp TomHel med sine problemer. Problemet kan ligge i at kommandoen som søker etter ord automatisk i adresselinjen er blitt endret, det kan ha skjedd etter mye bruk over tid, gjerne tilfeldig eller noe som har trigga det ute av det blå. --- Fremgangsmåte: Ta backup av bokmerkene dine først. Avinstallèr Firefox via Kontrollpanel -> Legg til/Fjern programmer. Så søker du etter ''Mozilla Firefox'' via søk, slett det som kommer opp. Søk så etter ''Mozilla'', slett det som også kommer opp her. Forsikre deg om at Windows viser skjulte mapper. Så avinstallerer du også Java via Kontrollpanel -> Legg til/Fjern programmer. Søk etter ''Java'' via søk, slett alt som kommer opp. Last ned CCleaner her og utfør ''Cleaner'' og ''Registry'' når du har kommet deg inn i programmet. Før du gjør det, gå inn på Options -> Advanced og fjern haken for ''Only delete files in Windows Temp folders older than 48 hours.'' Restart PC-en etter at du har rensa. Last ned fersk installasjon av Firefox 3.0.3 her, og nyeste Java-versjonen her. Rekkefølgen av installasjon mellom nettleser og plug-ins bør skje følgende; nettleser først, plug-ins etter nettleser. PS: Har du lyst på Adobe Flash 10, last ned her. Se helt nederst på siden, kjør uninstall fra Adobe først. nå har eg fulgt guiden til til punkt og prikke.. og firefox funket igjen.. eg kunne skrive you og kom rett inn på youtube.. men så lukket eg firefox.. og startet det igjen bare for å se.. samme feilmelding, samme problem Lenke til kommentar
jonnis Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 det som også er rart er hvis eg roter litt innpå "about:config" og så skriver inn youtube.com og så ut igjen på en annen side så funker det å skrive you.. og så er eg rett inne på youtube.. og no funker det å bare skrive face og.. så rett inn på facebook.. men hvis eg lukker firefox og så åpner det igjen.. så samme problem.. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) du burde legge til disse i anbefalings lista di: Locationbar: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4014 gjør slik at du ser hoved domenavnet i hvit og resten som /indec/089398/html.noc etc i grått ramback: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5972 gjør slik at når firefox tar mye ram så gjør den det slik at den ikke bruker mye ram (dumt forklart ) og webmail notifier er litt smart : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4490 viser om du har fått ny mail i hotmail gmail etc Endret 29. september 2008 av Submit Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Hvis du skriver en liten beskrivelse av dem (se malen i førstepost) så slenger jeg dem gladelig inn. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Snublet nettopp over det beste Greasemonkeyscriptet jeg har sett på lenge. TextareaBackup. Trykker du tilbake, feil knapp eller noe annet så reddes det du skriver i en mail, et innlegg eller lignende. Genialt! Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Hmm, før når jeg tok musa over linker, ville adressen linken inneholder bli vist i statusbaren på bunn, men nå virker det som denne plutselig er "slått av" på en eller annen måte. La merke til det akkurat nå. Noen som har vært borti dette? Og evt. vet hvordan jeg kan få det tilbake? Lenke til kommentar
jonnis Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Eg har ett spørsmål.. har instalert ff3.. før hvis eg skulle inn på f.eks. facebook...så kunne eg bare skrive face og ikke noe mer, så fkom eg rett inn på facebook.. no kommer eg inn på en side som heter ask.com og der søker den på "face" kordan får eg dette til å funke igjen? det er jo dette som gjør at eg elsker FF noe som vil hjelpe meg? Legg til facebook som bokmerke. I "handsame bokmerke" ("bokmerkebehandling," "Organize Bookmarks" eller noe slikt. Jeg har Firefox på nynorsk ) finn bokmerket og lag nøkkelord til det. I ditt tilfelle "face". Men eg savner sånn det var før... eg gadd aldri å skrive .no eller .com før.. og firefoxen fant sidene til meg.. dette er det som kommer opp nå hvis eg ikke skriver perfekt Fant ikke filen Firefox klarte ikke å finne en fil på jar:file:///C:/Programfiler/Mozilla Firefox/chrome/nb-NO.jar!/locale/browser-region/region.propertiesface. noe har eg funnet en jalla måte å få det til å funke.. eg må skrive inn C:/Programfiler/Mozilla Firefox/chrome/nb-NO.jar! i adresse linjen.. og så får eg en melding som det står Firefox vet ikke hvordan denne adressen skal åpnes, fordi protokollen © ikke er tilknyttet et program på datamaskinen din. og så funker det sånn som det var før.. kan skrive bare diskusjon så kommer eg inn på www.diskusjon.no men er det noen som har en ide for å slippe dette? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har nå etter denne versjonen gått over til Firefox for fullt. En ting jeg lurte på her: Er ikke Firefox(Mozilla) og Netscape av Australsk opprinnelse? Leste litt på nettopp om dette på nettet, og der står det at det er Amerikansk. Vet ikke hvor jeg har det fra at det er Australsk? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det er av Amerikans opprinnelse. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Det er av Amerikans opprinnelse. Garantert? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Heihei. Kjører Firefox på alle mine tre pc-er. I den sammenheng lurer jeg på om det går an å konfigurere en Firefox på én av maskinene, for så å kopiere en eller annen mappe og legge inn på de to andre, slik at konfigurasjonen blir lik? Tenker da først og fremst på bokmerke-linjen (under søkelinjen). Har ca. 15 "viktige" bokmerker som jeg bruker ofte, men synes det er så travelt å måtte lage til alle bokmerkene på tre forskjellige maskiner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 C:\Documents and settings\BRUKERNAVN\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles Lenke til kommentar
hernil Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Som Freebird nevner over så kan du kopiere innholdet i mappen som har et kryptisk navn i profiles og til de tilsvarende mappene på de andre maskinene. Når det er gjort kan du legge inn Foxmarks på PC-ene og utvidelsen vil ta seg av synkronisering av bokmerkene dine. De jobber stadig med forebedring av tjenesten og om en stund vil også synkronisering av passord være lagt til (foreløpig i beta). Lykke til. Endret 10. oktober 2008 av hernil Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Takk til dere begge to. Kopierte innholdet i den kryptiske mappen, og det fungerte fint fra XP til XP. Men derimot når jeg kopierte det inn i Profiles-mappen på Vista-pcen så skjedde det ingenting? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvis det bare er bokmerkene du vil synkronisere så holder det egentlig å legge inn Foxmarks som tar seg av det. Innholdet i mappa er ikke bare bokmerkene, men alle innstillingene dine. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Beta av Firefox 3.1 er lansert. Les om den her. Lenke til kommentar
rennpunk Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hei. Det er en del designelementer jeg savner i FF3 som jeg skulle ønske var der. Det viktigste er ikonene fra FF2 i navigasjonslinjen, frem, tilbake, stopp, oppdater osv. Det finnes et retro-theme hvor disse finnes, men den mangler menylinjens litt 3D-aktige utseende under Vista; øverste delen av menylinjen er litt lysere enn resten. I fanelinjen der det ikke er faner, "buler" linjen utover, i FF2 var den litt mørkere og tilbaketrukket. Til slutt: jeg er nok blandt de få som faktisk savner de mørke, horisontale grenselinjene mellom meny-, navigasjons- og bokmerkelinjene. Jeg har lett en del på nettet etter noen userChrome-tweaks, men har foreløpig ikke funnet noe. Noen her som har noen tips til hvordan jeg skal fikse disse tingene? Jeg bruker Vista og FF 3.0.3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå