Gå til innhold

Tråden for Firefox 3.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS
Mozilla er ikke kompatibel med Norsk-Tipping's java og klikker når jeg prøver å sende inn spill. Det samme gjelder på noen andre java-sider. Og når jeg prøver å lukke popups, så fryser alt og jeg på bruke ctrl-shift-esc.

Ta backup av bokmerkene dine først. Avinstallèr Firefox via Kontrollpanel -> Legg til/Fjern programmer. Så søker du etter ''Mozilla Firefox'' via søk, slett det som kommer opp. Søk så etter ''Mozilla'', slett det som også kommer opp her. Forsikre deg om at Windows viser skjulte mapper.

Så avinstallerer du også Java via Kontrollpanel -> Legg til/Fjern programmer. Søk etter ''Java'' via søk, slett alt som kommer opp.

Last ned CCleaner her og utfør ''Cleaner'' og ''Registry'' når du har kommet deg inn i programmet. Før du gjør det, gå inn på Options -> Advanced og fjern haken for ''Only delete files in Windows Temp folders older than 48 hours.'' Restart PC-en etter at du har rensa.

Last ned fersk installasjon av Firefox 3.01 her, og nyeste Java-versjonen her. Rekkefølgen av installasjon mellom nettleser og plug-ins bør skje følgende; nettleser først, plug-ins etter nettleser.

PS: Har du lyst på Adobe Flash 10, last ned her. Se helt nederst på siden, kjør uninstall fra Adobe først.

Virket :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3035

Hvis du ser litt lenger ned på siden er det en som har laget en versjon som er kompatibel med Fx 3. Det er ingen offisiell versjon, men det skal funke.

Takk for svar. Jeg får imidlertid ikke dette til å fungere i FF 3.02

Har fulgt denne oppskriften for å installere dette tillegget, men det skjærer seg når jeg skal åpne rdf-filen...

screenshot001zg9.jpg

w787.png

Utrolig at Mozilla ikke har innebygd støtte for denne essensielle funksjonaliteten. Opera har det, Mozilla har det ikke - skjønn det den som kan!

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Det hadde i hvert fall ikke skadet. I mine øyne så er dette en funksjon (kan jo knapt kalles en funksjon så enkelt som det må være å legge til) som burde være på plass, men så lenge det finnes utvidelser som gjør det så er det jo ikke så veldig farlig.

Får du paste and go-meny når du høyreklikker på adresselinja forresten?

Det er fortsatt mulighet for noen å skrive om Ubiquity da jeg ikke bruker det og derfor ikke er så godt plassert for å skrive om det. :)

Lenke til kommentar
Får du paste and go-meny når du høyreklikker på adresselinja forresten?

Eh, nei. Noen tips til hva man bør gjøre for å få full paste & go funksjonalitet igjen?

Hvis ikke, tror jeg at jeg går tilbake til Opera - tungvint å ikke ha dette i orden!

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Eg har ett spørsmål.. har instalert ff3.. før hvis eg skulle inn på f.eks. facebook...

så kunne eg bare skrive face og ikke noe mer, så fkom eg rett inn på facebook..

no kommer eg inn på en side som heter ask.com

og der søker den på "face"

kordan får eg dette til å funke igjen? det er jo dette som gjør at eg elsker FF

noe som vil hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Ny versjon 3.0.3.

Vet ikke hvorfor du ikke kan skrive face lenger tror noen dns-er endrer standard søkemotor på adresser som ikke skrives korrekt. Som midlertidig løsning så kan du skrive face trykke pil-ned før du trykker enter. Det burde funke hvis du har vært inne på facebook en del.

Lenke til kommentar
Eg har ett spørsmål.. har instalert ff3.. før hvis eg skulle inn på f.eks. facebook...

så kunne eg bare skrive face og ikke noe mer, så fkom eg rett inn på facebook..

no kommer eg inn på en side som heter ask.com

og der søker den på "face"

kordan får eg dette til å funke igjen? det er jo dette som gjør at eg elsker FF

noe som vil hjelpe meg?

Legg til facebook som bokmerke. I "handsame bokmerke" ("bokmerkebehandling," "Organize Bookmarks" eller noe slikt. Jeg har Firefox på nynorsk :p) finn bokmerket og lag nøkkelord til det. I ditt tilfelle "face".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...