spurspower Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Har vurdert å kjøpe PC på ebay nå som dollarkursen er eksepsjonelt lav! Mine øyne falt straks for dette vidunderet: Hp Pavilion DV9700t Prisen vil da cirka bli på 8000 kroner med frakt, ettersom pakken kan merkes som gave med verdi 180$ slik at jeg slipper å betale toll og mva and shit. Noen som har andre forslag til en annen Ebay PC jeg kan kjøpe? Det trenger ikke være blu-ray. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Nytter ikke å merkes med gave så lenge det er ett firma. Lenke til kommentar
spurspower Skrevet 8. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2008 Jeg har nå handla på ebay før og det funker fint. Prøv heller å svar på topic Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Det er et bra kjøpt det der. Bare husk at tollerne er ekstra på vakt nå som dollaren er lav og mange kjøper fra usa. Package forwarding er din venn http://e24.no/naeringsliv/article2422810.ece Lenke til kommentar
Nik Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har nå handla på ebay før og det funker fint. Prøv heller å svar på topic Like lette og mye billigere å stjele en i en forretning her i Norge. Om du allerede har bestemt deg for å gjøre deg til kriminell altså, ved å unndra deg den pålagte betaling til fellesskapet som moms er. Det er forresten ikke toll, det slipper du. Lykke til, selv synes jeg det er litt teit å gjøre seg til kriminell på denne måten, mer realt å rappe en på Elkjøp eller SpaceWord, like kriminelt begge deler, så ett fett egentlig hvordan du stjeler. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har nå handla på ebay før og det funker fint. Prøv heller å svar på topic Like lette og mye billigere å stjele en i en forretning her i Norge. Om du allerede har bestemt deg for å gjøre deg til kriminell altså, ved å unndra deg den pålagte betaling til fellesskapet som moms er. Det er forresten ikke toll, det slipper du. Lykke til, selv synes jeg det er litt teit å gjøre seg til kriminell på denne måten, mer realt å rappe en på Elkjøp eller SpaceWord, like kriminelt begge deler, så ett fett egentlig hvordan du stjeler. Forskjellen er vel heller at det er selger og ikke kjøper som gjør lovbruddet ved å sette feil verdi. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Og hvem ber selger gjøre sette feil verdi i dette tilfellet? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) At pakken er merket med en verdi er ingen garanti for at man slipper mva. Det er ihvertfall rimelig nytteløst om avsender er et firma.. om det er en privatperson som sender har man nok bedre sjanser. Edit: skal legges til at jeg ofte har bestilt ting som har kommet frem med en lavere verdi merket på pakken, uten at dette har stått oppgitt i salgsannonsen eller at jeg har bedt om det. Virker som det nesten er standard prosedyre for enkelte selgere som sender til Norge. Endret 19. juli 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ikke noe større problem uansett. Du kan stort sett faxe/sende inn hva som helst av kvittering til posten, og må betale moms på det beløpet. Å ikke betale moms på en vare fra ebay er iflg meg omtrent like krimminelt som å laste ned noen mp3'er. Men det er vel bare slik jeg ser det. Forøvrig, jeg betalte moms på laptopen min, som ble kjøpt på Ebay. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Her er det selger som gjør seg kriminell ved å ikke følge lovverket. Det eneste kjedelige for deg er om det skjer noe med den under transporten, da får du bare varens oppgitte verdi igjen. Men 1000 kroner fra og til har vel ikke noe å si for oss som bor i rike Norge... Jeg kjøper heller ting i Norge, for vi har et av verdens beste systemer med tanke på reklamasjon og garanti. Prisene for elektronikk i Norge er heller ikke avskrekkende med tanke på lønnen vår. Edit: Produktet er solgt nå... Endret 19. juli 2008 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Forøvrig ser PCen grei ut, men vil bare si deg en ting: HP bærbare blir dritt varme, aldri ha den på fanget el.l, alltid på noe hardt og flatt (bord, bok osv.) så du ikke stopper luftstrømmen. Mange av vennene mine har HP pcer som skrur seg av pga. for høy temp., var tilogmed en som knerta dataen sin med det fordi den sto i senga... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå