Gå til innhold

Nvidia vs ATI ?

1915

Anbefalte innlegg

hva synes dere ? nvidia eller ati ?

nå har jeg 3 PC-er. har nvidia i alle dem. har aldri hatt problemer med dem og er storførnøyd. kjenner flere som sier ati er noe drit og det er så billig. og noe er bra osv.

jeg vet ikke hva jeg skal si om ati, for det har jeg ikke hatt selv og testa. men jeg er storfornøyd. så jeg går for nvidia.

hva liker dere best Nvidia eller ATI?

http://www.hothardware.com/articles/NVIDIA..._Card_Shootout/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker best Nvidia. Akkurat i dag vet jeg ikke hva som gir best ytelse, men om ATI skulle gi litt bedre ytelse på noen spill har egentlig ikke så mye å si, fordi det er andre ting som gjør Nvidia bedre. Blant annet at Nvidia slipper ut drivere hele tiden, noe som gjør at kortet vårt er oppdatert hele tiden, og ATI slipper drivere drit lenge etter på, de pleier jo å være ganske bra, men innen den tid har jeg runna det spillet som trengte ekstra ytelse liksom. Dessuten er det flere spillprodusenter samarbeider mer med Nvidia enn ATI, ser hele tiden "meant for Nvidia" logoen i spill, kan ikke huske sist gang jeg så ATI.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

er enig der ja. Nvidia er flink med å slippe ut nye drivere hele tiden. men det er en ting som irriterer meg. jeg hadde tatt vare på en gammel driver til den ene pcn min med nvidia på. så sletta jeg den og lasta ned en ny. så ble det jo den nye menyen osv. den likte jeg ikke. så nå sitter jeg med den nye menyen som jeg ikke liker.

men det går bra. må lære seg noe nytt og. men er jo ikke bestandig at den nyeste er det beste heller ;)

Lenke til kommentar

liker nvidia best. og utifra avataren din så tenker jeg at du bruker linux? for hvis du gjør det så ATI ikke noe å satse på. De er helt håpløse på drivere og støtte for linux, mens nvidia er veldig gode på det omerådet

Lenke til kommentar

Jeg har ATI og er fornøyd med driverne. ATI slipper nye driver hver måned, noe jeg synes er veldig bra. Mer enn nok for min del, siden jeg ikke gidder oppdatere hver måned. Jeg bruker dog ikke Linux, så jeg har ikke noen problemer med kompabilitet der.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Har hatt 3stk ATi kort den siste tiden og har vært fornøyd med alle.

Drivere kommer ut hver måned og jeg kan fortsatt huske hvor utrolig mye for pengene man fikk da man kjøpte 1900xt 256 til 2000kr i 2006 :p

2900XT fungerer dessuten som en varmeovn om vinteren, så man trenger bare å spille litt for å få opp romtemperaturen :p

Nvidia har ledet i rundt 4 år nå.

Det stemmer vel ikke helt, 2x 1950XTX i crossfire var vel raskere enn 2 stk 7950gx2 i quad sli om jeg ikke tar feil?

Lenke til kommentar

ATI har ikke ytelsestronen i dag. De er ikke mye dårligere enn tilsvarende, men de har den fordelen at de er relativt billige, bruker relativt lite strøm og bråker veldig lite. Er egentlig ganske fornøyd med mitt HD3870. Har ikke noe å utsette på driverne heller.

Lenke til kommentar

Blir nok ATI på meg neste gang. Synes deres tilbud i øvre mellomklasse er bedre enn nVidias, pluss at jeg sitter på et X38 hovedkort, og da frister jo Crossfire (nVidia burde innse at å tviholde på SLI-lisensen ikke er noen god idé). Synes heller ikke nVidias markedsføring i det siste, med rotete navnegivning og relansering av gamle kort med nye navn, faller helt i smak. Og jeg mistenker at ryktene rundt fjerningen av DX10.1-støtten i AC stemmer.

Lenke til kommentar

Har selv hatt bare Nvidia kort og er storfornøyd, har hatt 6800 ultra og har nu 8800gt som jeg synes yter veldig bra for prisen. ATI har tronen på pris i det høye middelklasse kortene. Men setter en knapp på Nvidia hver gang jeg anbefaler et oppsett til noen. Hvorfor? Det trygge kjente kanskje :new_woot:

Lenke til kommentar
hehe. dualboot xp/ubuntu

For tiden er jeg usikker på ATi sine Linux drivere, men de har ett veldig bra potensiale for å bli like bra eller bedre i Linux enn Nvidia nå enn tidligere.

ATi har sluppet ut en masse god dokumentasjon angående skjermkortene de har produsert for driverutvikling noe som Nvidia har til gode å gjøre.

Med andre ord, ATi frir til Linux brukerne akkurat nå, jeg venter fortsatt på at HW.no skal ta fatt i Linux driverne til ATi og se etter en forbedring og kanskje litt sammenligning.

Men de er i allefall på tur framover i motsettning til tidligere, de tar endelig Linux på alvor.

Ellers har jeg selv kjørt Nvidia hele veien siden Riva TNT dagene, men nå er det slutt for Nvidia, hadde for mye driverrot med de 2 siste kortene jeg hadde fra dem, Ti 4600 kortet jeg hadde endte jeg med å måtte kjøre en drivermiks i sin tid grunnet ufullstendige driverpakker, var en del filer som manglet husker jeg så for morro's skyld tok jeg filer fra den gamle driveren og det funket faktisk (Hadde hentet den nye driveren ned fra Nvidia sine egene sider) så var det 7800GS den funket bra her til sist sommer da jeg prøvde å oppdatere driveren og alt endte i sirup, hele systemet og alt av programmer gikk i stå så jeg var tvunget og ta en "Nvidia rens" og slenge ut chipset drivere og skjermkort drivere for å få det hele til å funke igjen og la inn den gamle driveren.

Nå skal jeg ikke svartmale hele Nvidia serien men det virker for meg som at programmerene og utviklerne er blitt mer "slappe" idag enn før.

Ellers har jeg nå 2 stykk ATi Radeon HD 3850 kort og selv om jeg hadde litt problemer så er jeg storfornøyd nå.

Har ikke hatt noen seriøse problemer bortsett fra litt grafiske problemer i DX6 spill og Crossfire XP bugget som ble fikset ganske raskt.

Ellers har det vært andre problemer også men disse kom fra spillet i seg selv og fra FRAPS som sliter med Crossfire systemer.

Det finnes de som har andre og verre problemer med ATi også, slik som jeg hadde med mine 2 siste Nvidia kort.

En annen grunn til at jeg valgte ATi over Nvidia var at siden Radeon 8500 kom ut så har jeg sagt at jeg skulle ha ATi kort men fallt ALLTID på Nvidia...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...