Gå til innhold

Klarer ikke å åpne RAW filer i CS3

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg tatt mitt første RAW bilde med mitt nye 40d. I dag gikk jeg rundt et vann og tok bilder av fugler. Når jeg kom hjem skulle jeg redigere dem i CS3, men da oppstod problemet. Det stod at filen ikke var korrekt, så det gikk ikke ann å åpne bildene. Er det noen som vet hva problemet skyldes?Hva skal jeg gjøre? :hmm:

-Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Nå har jeg tatt mitt første RAW bilde med mitt nye 40d. I dag gikk jeg rundt et vann og tok bilder av fugler. Når jeg kom hjem skulle jeg redigere dem i CS3, men da oppstod problemet. Det stod at filen ikke var korrekt, så det gikk ikke ann å åpne bildene. Er det noen som vet hva problemet skyldes?Hva skal jeg gjøre? :hmm:

-Takk :)

Du må laste ned siste Camera Raw definisjoner fra Adobe.

Lenke til kommentar

Google + Camera RAW = fyrste treff: http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html

Merk at installasjon ikkje berre er å dobbeltklikke på fila, eller opne den i PS. Du finn installsjonsinstruksjonane på sida til Camera RAW, på nedlastingssida for det aktuelle operativsystemet. (Altso, på sida eg linka til vel du mellom Mac og Windows. På Mac-sida finn du installsjonsinstruks for OS X, på Windows-sida for Windows.) Det er snakk om å kopiere *.8bi-fila til pluginsmappa til Photoshop, og erstatte den som er der frå før.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

jeg fulgte installsjonsinstruksene, men det kommer forsatt "Could not complete your request because it is not the right kind of document"

når du skal legge Raw-filen i Plugins mappen står det at du skal fjerne den Raw-filen som er der fra før, men hos meg var det ingen der fra før.

Lenke til kommentar
Dette er også et probleme som kan oppstå dersom man har lastet ned CS3 fra ulovelig internett. :ph34r:

hmmm fant det i skogen jeg :roll:

Prøv å legg den i %programfiles%\Adobe\Photoshop CS3\Plug-ins\File formats, i staden for %programfiles%\Common Files\Adobe\Plug-Ins\CS3\File Formats.

skal prøve det senere

Endret av idenb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...