Raijin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Ah, sweet! Thanks. I Arch kan man speede opp bootprossessen ved å sette daemons i bakgrunnen. Vet ikke om de allerede er det i Ubuntu. Hvis ikke hadde det vært artig å teste. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 10. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2008 Eg forstår ingenting no eg.. Daemons sier meg ingenting. Installerte Ubuntu Server på ei maskin no, men aner ikkje kva eg ska gjere med det. Snakk om å vere dum. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 du har sikkert ikke så mye erfaring med linux. Så alt er fremmed nå i begynnelsen. Innstaller X først. Sudo aptitude install xorg firefox Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Opera har også en kiosk mode http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/ Er ulovelig å bruke gratis-varianten av Opera som kiosk. (Embedded og slikt er mye av det som Opera tjener pengene sine på.) Synd, for til slikt så er nok Opera mye mye bedre enn Firefox. *ønske at Opera var open source* Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 *nysgjerrig* Hvorfor er Opera bedre på dette? Sånn jeg har forstått det, var firefox et minnesluk, mens opera brukte mye cpu. Vet ikke hvordan det er nå for tiden. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Opera har også en kiosk mode http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/ Er ulovelig å bruke gratis-varianten av Opera som kiosk. (Embedded og slikt er mye av det som Opera tjener pengene sine på.) Synd, for til slikt så er nok Opera mye mye bedre enn Firefox. *ønske at Opera var open source* Da må de ikke inkluderer den feature i gratis-varianten (hvor står det, og hva er vitsen med å inkludere noe man ikke får bruke ) Kan ikke sammenligne Opera og Firefox på kiosk, Firefox har bare elendige extensions som leker kiosk. BTW: Kiosk bør inneholde en WM, uten blir det bare krøll. Jeg sverger til SLiM+Fluxbox+Firefox (mest pga plugins(java+mplayer), Opera er en god nr2 for meg, for de som ikke trenger div plugins gå for Opera) Endret 11. juni 2008 av olear Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Så litt på kjempelettvekt-wm's her for en stund siden og da kom jeg over "twm-kiosk" som visstnok skal være spesiallaget for kiosk-bruk. Har ikke sett på den selv though. -C- Lenke til kommentar
steinark Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Opera har også en kiosk mode http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/ Er ulovelig å bruke gratis-varianten av Opera som kiosk. (Embedded og slikt er mye av det som Opera tjener pengene sine på.) [...] Det må du forklare nærmere! Hvorfor skulle det være ulovelig? det er jo den samme versonen bare med et anna oppsett (trykk på f11 basically) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå